Jakou sociální síť vybrat k propagaci své firmy
Oslovte nové potenciální zákazníky tam, kde je jich nejvíc – na sociálních sítích. Která sociální síť je nejvhodnější pro online prezentaci vaší firmy?

Na konci roku 2019 bylo na sociálních sítích 3,484 miliardy lidí. To je téměř polovina obyvatel planety a obrovské množství potenciálních zákazníků. Není proto divu, že firmy začínají zaměřovat svou pozornost na budování svých kanálů na sociálních sítích.

Vybudování kanálu na sociální síti se může zdát jako složitý úkol, ale také to může znamenat pro vaši firmu obrovský skok kupředu. Získáte možnost oslovit obrovské množství nových potenciálních zákazníků a nabídnout jim své zboží a služby.

Jakou sociální síť vybrat k propagaci své firmy?

V současné době je k dispozici mnoho různých sociálních sítí, na kterých můžete vybudovat svůj firemní kanál. Není však potřeba, a ani to není vhodné, být současně všude. Alespoň v případě, že si na správu sociálních sítí nenajímáte lidi. Pokud jste na to sami, mnohem lepší je budovat kanál na jedné sociální síti pořádně než na více sociálních sítích polovičatě.

Abyste si vybudovali komunitu pravidelných odběratelů, je totiž třeba pravidelně publikovat kvalitní příspěvky na základě doporučené frekvence pro tuto konkrétní sociální síť.

Vaši konkurenti již pravděpodobně své kanály na sociálních sítích mají. Sledujte, jaký typ obsahu zveřejňují, inspirujte se a udělejte to lépe. Vaším cílem by měla být publikace hodnotného obsahu, který bude nejlepší ve svém oboru. Průzkum konkurence vám také umožní najít hashtagy, které vaši potenciální zákazníci používají k nalezení obsahu. Při výběru vhodné sítě zvažte, zda se na ní nachází vaše cílová skupina. Pro B2B jsou vhodnější jiné sociální sítě než pro B2C.

Při budování kanálu na sociální síti zvažte jeho propagaci pomocí PPC reklamy. Investice do reklamy vám umožní rychleji získat popularitu mezi uživateli sociální sítě a přivést na váš kanál potenciální zákazníky. Jaká sociální síť je pro vaše podnikání nejvhodnější?

YouTube

Pokud se zabýváte elektronickým obchodem, médii nebo nabízíte produkty, které je potřeba vidět v pohybu, nejvhodnější sociální sítí pro vaši firmu bude YouTube. Mějte však na paměti, že vytváření obsahu na YouTube může být časově náročnější než na jiných sociálních sítích. Vzhledem k široké škále témat dostupných na YouTube lze pomocí této sociální sítě oslovit obrovské množství lidí nejrůznějších věkových i sociálních skupin.

Facebook

Díky obrovskému množství lidí a častému používání vizuálních prvků je Facebook vhodný pro online prezentaci firem nabízejících B2C produkty. Facebook je obrovský a shromažďuje o svých uživatelích velké množství dat. To inzerentům poskytuje možnost oslovit uživatele v různých demografických skupinách.

Facebook like

Twitter

Twitter je sociální síť vhodná pro společnosti nabízející B2B produkty a služby. Na této platformě dominují vysokoškolsky vzdělaní dospělí ve věku 18 až 29 let. Uživatelé Twitteru také mají vyšší průměrné příjmy.

Pinterest

Pokud provozujete e-shopy zaměřené převážně na ženy, je pro vás Pinterest jasnou volbou. Právě ženy totiž tvoří většinu jeho uživatelů. Průměrní uživatelé Pinterestu navíc utratí více než uživatelé na konkurenčních platformách, čímž se Pinterest stává číslem jedna pro firmy prodávající spotřební zboží, módu, šperky a podobně.

LinkedIn

Vzhledem k povaze této platformy je LinkedIn skvělý pro B2B firmy. Jeho uživatelé jsou převážně lidé starší 30 let s nadprůměrnými příjmy. Většinou jde o profesionály, často na vyšších pracovních pozicích. Na LinkedInu uživatelé většinou řeší pracovní a obchodní záležitosti. Jde také o nejlepší sociální síť, pokud chcete najít nové zaměstnance.

Instagram

Instagram je platforma založená na fotografiích a vizuální prezentaci. Jeho uživatelé, kterým je nejčastěji 19 až 29 let, očekávají příspěvky v té nejvyšší vizuální kvalitě. Abyste na Instagramu slavili úspěch, musíte najít vysoce estetický způsob, jak zobrazit váš produkt nebo službu, tak aby upoutaly pozornost potenciálních klientů. Díky věkové skladbě a celkovému zaměření je Instagram vhodný pro firmy pohybující se v B2C segmentu.

Upozornění! Přestože se nebudete věnovat profilům na všech sociálních sítích, zcela určitě si na nich založte alespoň účet se jménem vaší firmy, dříve než to udělá vaše konkurence.

Pro jakou sociální síť se rozhodnout?

Využijte výše zmíněné charakteristiky jednotlivých sociálních sítí a rozhodněte se pro tu, která bude nejlépe odpovídat zaměření vaší firmy a hlavně sociální skupině uživatelů, kterým jsou určeny vaše produkty. Při budování komunity odběratelů vašeho sociálního profilu je velmi důležitá konzistence. Publikujte pravidelně kvalitní obsah, který osloví vaši cílovou skupinu, ideálně v době, kdy je online největší množství vašich fanoušků. S publikací ve správný čas vám mohou pomoci speciální programy, kam příspěvky dopředu nahrajete a ony se zveřejní v předem určené časy.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp