specifikace cílové skupiny
V AdWords může dojít ke špatné interpretaci dat, která pak vedou k zavádějícím informacím o výkonu vaší reklamy. Na co byste si při vyhodnocování PPC reklamy měli dávat pozor?

Možná si myslíte, že jste v PPC reklamě dosáhli požadovaných konverzních cílů. Často ale dochází ke špatné interpretaci dat v AdWords, která pak vedou k zavádějícím informacím o výkonu vaší reklamy. Na co byste si při vyhodnocování PPC reklamy měli dávat pozor?

Marketingoví manažeři se snaží dodržovat náročné výkonnostní standardy. Úspěšnost PPC reklamy je většinou hodnocena na základě návratnosti investic a ceny za akvizici. Toto nastavení zní jednoduše. Ale mnohem náročnější je tyto výkonnostní standardy vůbec dodržet. Níže uvádíme několik tipů, na které byste si měli při vytváření a optimalizaci PPC dávat pozor, abyste dosáhli požadovaných výsledků.

Příliš velké publikum, příliš velké nabídky

PPC reklama nám dnes umožňuje celkem sofistikované cílení. Můžeme použít seznamy uživatelů pro remarketing ve vyhledávací síti, můžete použít možnost cílení na podobné publikum, na publikum s určitými zájmy atd. U skutečně relevantního publika má dokonce smysl zvýšit nabídky. Pokud ale zvýšíte nabídky pro publikum, které si například prohlíželo jiné produktové řady než ty, na které je zaměřena vaše kampaň, budete do reklamy investovat zbytečně. Zaměřte se proto na specifikaci cílové skupiny, u které pak zvýšení nabídek bude mít skutečně požadovaný efekt.

Výdaje na remarketing

Někteří obchodníci se v PPC reklamě zaměřují zejména na remarketing. Tento počin rozhodně není špatný a má smysl. Nicméně, často se stává, že je vytvořena spousta remarketingových kampaní, které jsou pojmenovány zmatečně. Časem se v nich ti, kteří je nastavovali, sami nevyznají a celková návratnost investic se pomalu zhoršuje. Mějte proto vždy přehled o tom, na co se jednotlivé kampaně zaměřují a pro koho jsou určeny.

Sledování konverzí

Sledování konverzí

Duplikace konverzních akcí není v nastavení sledování konverzí nic neobvyklého. Přidáte-li mnoho konverzních akcí, může se snadno stát, že dojde k nepřesnostem v měření a výsledné číslo CPA (náklady za akci), nebude přesné. Doporučujeme proto nastavit spíše jeden typ konverze a ostatní ukazatele sledovat spíše v Google Analytics.

Duplikace kampaní

Další aspekt, na který byste si měli dávat pozor, je případná duplikace kampaní. Tímto způsobem opět dochází k nepřesným informacím, které pak znemožňují efektivní optimalizaci.

Falešné konverze

Jistě se i vám stává, že obdržíte mnoho zpráv odeslaných prostřednictvím formuláře, které jsou vytvořeny strojově a ve skutečnosti se nejedná o komunikaci zákazníka. Pokud je právě vyplnění formuláře vaším konverzním cílem, nezapomeňte na CAPTCHA. Vyhnete se tak nejen spamům, ale i nepřesnostem v analytice AdWords.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj: searchengineland.com, cpcstrategy.com, ppchero.com, google.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp