Jak snížit cenu za proklik optimalizací vstupní stránky
Cílem většiny PPC kampaní je získání co nejvyššího počtu konverzí za co nejnižší cenu. Abychom ale dosáhli takového výsledku, je třeba odkazovat na kvalitní vstupní stránky.

Cílem většiny PPC kampaní je získání co nejvyššího počtu konverzí za co nejnižší cenu. Abychom ale dosáhli takového výsledku, je třeba odkazovat na kvalitní vstupní stránky. V dnešním článku vám prozradíme, jak na její optimalizaci.

Kvalitní PPC kampaň cílí na správný počet klíčových slov, která jsou relevantní pro vyhledávajícího uživatele. Je proto nutné vytvořit zajímavé reklamy, které si získají zájem uživatelů během několika vteřin. PPC reklama by měla být neustále kontrolována a optimalizována. Seznam úkolů, které se této optimalizace týkají, je opravdu dlouhý. Kde tedy začít? Jedním z klíčových úkolů je vstupní stránka, tedy stránka, která je uživateli zobrazena po kliknutí na reklamu. Jedná se rovněž o důležitou část PPC kampaně.

Relevance a kvalita vstupní stránky

Právě relevance a kvalita vstupní stránky přímo úměrně ovlivňuje skóre kvality, které má pak dále vliv na cenu za proklik. Je tedy zřejmé, že správně provedená optimalizace vstupní stránky vám může ušetřit peníze a zároveň zlepšit míru konverze.

Pokud se hlouběji zajímáte o reklamu v rámci Google AdWords, pak jistě víte, že skóre kvality je jedním z nejdůležitějších faktorů ovlivňujících úspěšnost celé kampaně. Bude-li vaše skóre kvality 6 a více, můžete platit za jednotlivé prokliky až o 50 % méně. Oproti tomu, je-li skóre kvality nižší než 4, může se vám cena za proklik prodražit až o 400 %.

Jak vytvořit relevantní vstupní stránku?

Snad nejhorší chybou, kterou můžete v PPC reklamě udělat, je poslat uživatele z vaší reklamy přímo na homepage, kde většinou nenajde informace, které původně hledal. Jak ale vytvořit takovou relevantní vstupní stránku? Rozhodně dbejte na to, aby úzce souvisela s reklamním textem a klíčovými slovy, která jste použili ve vaší kampani.

Každé použité klíčové slovo má jistý záměr. Teorie nám říká, že klíčová slova můžeme rozdělit do 3 skupin na základě záměru:

  • Informační klíčová slova: Placené výsledky vyhledávání v tomto případě odpovídají na nějakou otázku nebo se snaží uživatele upozornit na něco nového
  • Komerční klíčová slova: Toto vyhledávání je prováděno za účelem získání více informací o konkrétních produktech či službách
  • Transakční klíčová slova: Vyhledávání provedené za účelem nákupu

vstupní stránka

S tímto vědomím byste měli také vytvářet jednotlivé vstupní stránky. Pokud například uživatel vyhledává nejlepší fotoaparáty Nikon za rok 2016, měli byste mu nabídnout vstupní stránku, kde se tyto informace dozví. Pokud ale uživatel vyhledává konkrétní model fotoaparátu, pravděpodobně chce zjistit více o daném modelu a později ho zakoupit. Když bude vaše vstupní stránka odpovídat danému záměru, bude více relevantní a vyšší bude i skóre kvality. Tím pádem se sníží cena za proklik.

Text na vstupní stránce

Je-li vstupní stránka relevantní vůči vyhledávacímu dotazu, jste na dobré cestě ke kvalitní PPC kampani. Pokud ale obsah nebude zajímavý pro potenciálního zákazníka, s největší pravděpodobností ho nenávratně ztratíte. Dbejte proto na to, abyste na vstupní stránce nabídli skutečně zajímavý a poutavý obsah.

Budou-li uživatelé chápat, co jim chcete sdělit, nebudete zbytečně utrácet peníze za nerentabilní provoz. Používejte proto klíčová slova, která uživatelé vyhledávají, pište o tématech, která je zajímají a jazykem, kterému rozumějí. Skvělým způsobem k dosažení cílů je také zahrnutí emocí. Obohaťte své texty i o ně. Výsledky kampaně vás pak možná skutečně překvapí.

Emoční přesvědčování je skutečně mocnou zbraní marketingových specialistů. Budete-li si hrát s pocity, jako jsou smutek, úzkost, rozčilení, zděšení, úžas atd., dosáhnete svých cílů mnohem snadněji.

Pište proto o problémech, které zákazníky trápí. Tím si snadno získáte jejich pozornost. Nicméně, tímto bude splněna jen polovina úkolu, který nyní bude potřeba dovést do zdárného konce. Důležitou součástí je totiž vaše řešení daného problému. Pomůže jim váš produkt či služba? Pak máte pravděpodobně vyhráno!

Soustřeďte se pouze na jednu věc

Pokud očekáváte, že zákazník ví, jak se má na vaší vstupní stránce chovat a co má hledat, pletete se. Nabídněte mu ideálně jedno téma, jedno řešení. Pokud bude vaše vstupní stránka zaplněna velkým množstvím informací, které nesouvisí s hledaným dotazem, zákazník bude zmatený a opustí váš web během několika vteřin.

Dalším důležitým úkolem při vytváření vstupní stránky je zaměřit se na to, co chcete, aby uživatelé na vašem webu udělali. Je to přihlášení k odběru newsletteru? Nákup produktu? Objednávka školení? Pokud je to nákup, přijdete tlačítko Přidat do košíku. Pokud je cílem kampaně objednávka školení, přidejte tlačítko Objednat školení nebo Registrace na školení atd.

Vytvořte důvěryhodnou vstupní stránku

Dalším důležitým aspektem vstupní stránky je její důvěryhodnost. Abyste zákazníkům ukázali, že jste důvěryhodní, sdílejte recenze, dejte jim k dispozici informace o vaší firmě (stačí odkaz) atd. Velmi často pomáhá také seznámení s pracovním týmem nebo představení školitele.

Důležitost designu

Vaším úkolem je vytvořit vstupní stránku, která zaujme nejen svým obsahem, ale i vzhledem. Struktura stránky musí být jednoduchá a intuitivní, aby uživatelé nemuseli pátrat, kde najdou informace, které je zajímají. Myslete tedy vždy na to, že zákazník musí rychle pochopit obsah stránky a požadované informace najít během několika vteřin. Vzhledem k tomu, že čím dál tím vyšší procento uživatelů vstupuje na webové stránky z mobilních zařízení, je také důležité, aby byl váš web responzivní.

Právě jste si přečetli podrobný návod na zvýšení relevantnosti vašich vstupních stránek. Dodržíte-li tyto zásady, vaše skóre kvality se zvýší a vy pak získáte více zákazníků za méně peněz. Není to skvěle?

autor: Martina Rosenkrancová, Petr Hádek a kolektiv

zdroj: wordstream.com, cpcstrategy.com, quicksprout.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp