Laptop
Společnost Google stále doporučuje vyhnout se používání jazyka JavaScript pro kanonické značky, ale pokud musíte, poskytla tato doporučení.

Společnost Google aktualizovala svůj dokument s nápovědou k SEO v JavaScriptu a přidala technické podrobnosti o tom, jak vkládat kanonické značky odkazů pomocí JavaScriptu. Přidala také novou část s názvem "Jak správně vložit značku odkazu rel="canonical"".

Co je nového?

Je zde nová část nápovědy, ve které Google sice doporučuje neimplementovat kanonické značky pomocí JavaScriptu, ale pokud musíte, poskytuje návod, jak to bezpečně udělat, aby to odpovídalo doporučeným postupům SEO. Společnost Google napsala: „Přestože nedoporučujeme používat k tomuto účelu JavaScript, je možné vložit značku rel="canonical" odkazu pomocí JavaScriptu. Vyhledávač Google při vykreslování stránky zachytí injektovanou kanonickou adresu URL.“

 Google navíc přidal toto varování: "Při použití JavaScriptu k injektování značky rel="canonical" odkazu se ujistěte, že se jedná o jedinou značku rel="canonical" odkazu na stránce. Nesprávná implementace může vytvořit více tagů rel="canonical" odkazu nebo změnit existující tag rel="canonical" odkazu. Konfliktní nebo vícenásobné značky odkazu rel="canonical" mohou vést k neočekávaným výsledkům."

Skutečně to funguje?

Zaznamenali jsme případy, kdy Google může tyto kanonické značky nebo jiné vložené prvky, dokonce i strukturovaná data, zachytit pomocí JavaScriptu. Může se však jednat o zásah nebo o chybu, proto doporučujeme, abyste v případě, že se chystáte použít JavaScript speciálně k vložení kanonických značek, postupovali přesně podle těchto pokynů.

Proč nás to zajímá

Pokud injektujete kanonické značky pomocí JavaScriptu, Google konečně oficiálně zdokumentoval správný způsob jejich implementace. Podívejte se tedy do dokumentace a ujistěte se, že vaše implementace odpovídá doporučením společnosti Google.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp