Jak vybrat SEO agenturu
Optimalizace pro vyhledávače je velmi důležitou součástí online marketingové strategie. Internet dnes vládne světu a vaše konkurence jistě investuje nemalé peníze do internetového marketingu.

 

 Dnes se zkrátka žádné podnikatelské aktivity bez internetu neobejdou. Vlastního SEO specialistu si každá firma dovolit nemůže a dát tento úkol jako okrajovou práci svému zaměstnanci není zrovna šťastným řešením. Nejlepší službu vám v tomto případě poskytne SEO agentura. Platíte totiž pouze za hodiny, které agenturní specialisté opravdu odpracují, a optimalizaci vašeho webu se věnují specialisté, kteří každý den sledují nejnovější trendy.

SEO agentura – ano, nebo ne?

Jak jsme již zmínili výše, agenturní specialisté denně sledují nejnovější trendy a své znalosti maximálně využijí ve váš prospěch. Internetový marketing včetně SEO se mění neuvěřitelně rychle a strategie, která funguje dnes, již za několik týdnů nemusí být aktuální. Sledování změn na internetu je tedy pro úspěšnou optimalizaci klíčové. Pro SEO agenturu je optimalizace pro vyhledávače denní rutinou.

►Agentura má potřebné know-how a dostatek zkušeností v internetovém marketingu. Najmete-li si SEO agenturu, ušetříte tedy čas i peníze.

Jak vybrat SEO agenturu? Kde hledat?

Na dotaz SEO agentura vám internetové vyhledávače předloží tisíce výsledků. Najít kandidáty na potenciálního dodavatele SEO tedy není žádný problém. Jak ale správně vybrat SEO specialisty, kteří opravdu rozumí danému oboru a přinesou vám požadované výsledky?

Kromě internetu zkuste hledat i u svých známých. Možná, že mají tip na dobré SEO agentury, se kterými mají vlastní zkušenost.

Vyhledávání můžete také omezit na agentury, které se nachází blízko vaší lokality. Doporučujeme osobní setkání, které bývá nenahraditelné a může znatelně ulehčit spolupráci.

Velmi důležitá je také specializace dané agentury. Velké agentury zpravidla spolupracují s nejvýznamnějšími internetovými hráči. Nabízí služby nejlepších specialistů v oboru. Tomuto ale také odpovídá cena. Pro menší podniky a živnostníky jsou proto ideálním řešením menší SEO agentury, které v mnoha případech dodají stejně kvalitní služby.

Agentury se nebojte na cokoliv zeptat a prověřte si její reference. Tak si zajistíte, že nešlápnete vedle, předejdete případným nedorozuměním a budete s jejími službami spokojení.

Jak vybrat SEO agenturu

 

Faktory, které byste měli zohlednit při výběru SEO agentury

Každá firma má své finanční možnosti, a zejména malé firmy se často rozhodují o možném dodavateli služeb pouze na základě ceny. Při výběru SEO agentury se však v žádném případě neřiďte pouze cenou. Zaměřte se na přínosy konkrétní spolupráce a srovnejte, jaký rozsah služeb vám dané agentury za stanovenou cenu nabízí. Nenechte se zmást planými sliby a hezky znějícími frázemi. Zkuste se raději domluvit na odměně za dosažené výsledky.

Jak poznat profesionální SEO agenturu?

Profesionální agentura vám nebude slibovat, že se váš web velmi rychle zobrazí na první pozici ve vyhledávání.

SEO je totiž běh na dlouhou trať. K získání lepší pozice ve vyhledávání je nutné provést řadu kroků, které vždy zaberou čas. Nepomohou ani kvanta zpětných odkazů. Velké množství nerelevantních odkazů vám dokonce může uškodit. Zkrátka, agentura musí vědět, co dělá. Specialisté v oboru by vám vždy měli být schopni vysvětlit strategii, kterou volí, a neměl by pro ně být problém osvětlit vám význam long tail klíčových slov. Většinou vám agentura nabídne také analýzu klíčových slov, která je na začátku SEO velmi důležitá. Díky ní totiž agentura pozná, na jaká slova se při optimalizaci vyplatí zaměřit.

O co byste se při výběru SEO agentury měli zajímat?

Prvním vylučovacím kritériem může být komunikace dané SEO agentury. Jak odpovídá na vaše dotazy? Jaké podmínky spolupráce vám agentura nabízí? Zajímejte se také o internetové aktivity dané agentury. Projděte si její blog, sociální sítě a podívejte se na reference. Relativně nezávislé hodnocení pak můžete získat od agenturních zákazníků.

Jistotu správného výběru nebudete mít nikdy. Výše zmíněné kroky vám ale pomohou k tomu, abyste dodavatele SEO vybrali co nejlépe. SEO je běh na dlouhou trať, a aby spolupráce měla smysl, měla by trvat minimálně několik měsíců. Eliminujte proto případné problémy ještě před podpisem smlouvy.

"V PPC Profits se optimalizaci pro vyhledávače věnujeme již řadu let. Neustále sledujeme nejnovější trendy, které využijeme ve váš prospěch. Víme, které SEO postupy opravdu fungují a jak váš web dostat na lepší pozice ve výsledcích vyhledávání."

zdroj: seo.com, google.com, searchenginemarketing.com

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp