Jak vytvořit a ověřit účet ve službě Moje firma na Googlu
Zjistěte, jak vytvořit účet v Moje firma na Googlu a použít jej k získání a ověření vašeho firemního profilu.

Váš bezplatný firemní zápis v Google Maps dokáže více, než si myslíte. Když je správně optimalizován, zobrazuje detailní informace o vaší firmě, spotřebitelům usnadňuje orientaci ve vaší nabídce a pomáhá jim rozhodnout se, proč zvolit právě vaši firmu.

Abyste však mohli svůj firemní profil správně optimalizovat, potřebujete k němu přístup, a proto musíte u Googlu nejprve ověřit, že jste oprávněným vlastníkem.

I když se zdá, že na tom není nic složitého, celý proces není ani tak jednoduchý, ani lineární - což již pravděpodobně víte. Potřebujete totiž tři různé služby Google, které mají velmi podobné názvy a mnoho lidí si je plete.

Proč si vytvořit účet Moje firma na Googlu?

Hlavní výhody účtu ve službě Moje firma na Googlu jsou jasné: váš profil spotřebitelům usnadňuje orientaci ve vaší nabídce a pomáhá jim rozhodnout se, proč zvolit právě vaši firmu. Založení a vedení účtu je navíc zcela zdarma.

Pokud nemáte účet ve službě Moje firma na Googlu, nemůžete doplnit důležité informace, které se budou zobrazovat ve vašem firemním profilu, což je pro mnoho potenciálních zákazníků důvod vybrat si jinou firmu.

Bez účtu Moje firma na Googlu navíc nemůžete reagovat na recenze vašeho podniku na vašem firemním profilu. A protože recenze jsou jak velmi důležitým hodnotícím faktorem pro Google, tak i nejdůležitějším faktorem pro vaše zákazníky, je schopnost jejich správy nutností.

Proč si vytvořit firemní profil na Googlu?

Váš profil je jako výkladní skříň. Zákazníci, kteří jej uvidí, si podle něj udělají obrázek o vaší stránce. Nestačí ovšem jen mít profil na Googlu. Ten totiž může založit kdokoli. Aby váš profil plnil správně své funkce, musíte si jej nejprve nárokovat a poté optimalizovat. Pokud je váš profil dostatečně optimalizován a poskytuje všechny důležité a atraktivní informace, jsou vaše šance přesvědčit zákazníka mnohem vyšší.

Google navíc řadí firemní profily podle jejich kvality, což je další důvod, proč neoptimalizovaný firemní profil nestačí. Firemní profil Google spravovaný prostřednictvím účtu Moje firma na Googlu můžete optimalizovat tak, aby se při vyhledávání relevantních klíčových slov dostal nad vaši konkurenci. Je proto nezbytnou součástí lokálního SEO.

Jaký je rozdíl mezi Google účtem, firemním profilem a profilem v Moje firma na Googlu?

Účet Google: Bezplatný účet, který si vytvoříte na Googlu, abyste měli přístup k jednotlivým službám Google, jako jsou Dokumenty Google, Disk Google, Gmail a mnohé další. Mnozí tomu říkají „účet Gmail“, ale Gmail je jen jednou z jeho funkcí. Pokud máte telefon s Androidem, Google účet již máte. Můžete si však založit nový, pokud chcete.

Firemní profil: Bezplatný firemní zápis na Googlu, který se zobrazuje v Mapách Google, v místních výsledcích vyhledávání a v panelu znalostí na pravé straně výsledků vyhledávání.

Účet Moje firma na Googlu: Jedná se o bezplatný účet, který si vytvoříte, a který vám poskytne možnost správy a vylepšení vašeho firemního profilu.

Příklad firemního profilu v Mapách Google

Jak ověřit vaši firmu na Googlu

Nyní, když jsme si ujasnili terminologii, pojďme se společně podívat, jak získat plný přístup k vašemu firemnímu profilu na Googlu.

Abyste byli schopni spravovat svůj firemní profil, musíte mít účet v Moje firma na Googlu, do kterého se zaregistrujete pomocí svého účtu Google.

Jaký je postup?

  • Přihlaste se do svého Google účtu (pokud jej nemáte, vytvořte jej).
  • Ujistěte se, že máte firemní profil (pokud ne, vytvořte jej).
  • Založte si účet Moje firma na Googlu.
  • Nárokujte svůj firemní profil.
  • Prokažte, že jste vlastníkem nárokované firmy.

Přihlaste se do svého Google účtu

Osobní Google účet již pravděpodobně máte. Přesto je však lepší vytvořit si pro vaši firmu účet nový. Jděte na adresu "accounts.google.com/signin" a klikněte na „Vytvořit účet“. Zobrazí se vám nabídka, jestli chcete osobní nebo firemní účet. Vyplňte všechny potřebné informace a odešlete. Pokud máte účet již založený, přihlaste se.

Ujistěte se, že máte firemní profil

Váš firemní profil je oficiální termín pro váš firemní zápis na Googlu. Jak bylo uvedeno výše, firemní profily Google Business jsou oddělené od účtů Moje firma na Googlu. Firemní profil může existovat bez účtu Moje firma na Googlu, ale vlastník firmy nemá žádnou kontrolu nad informacemi v tomto firemním profilu, dokud jej nenárokuje, a to se děje prostřednictvím služby Moje firma na Googlu.

I v případě, že jste jej zatím sami nevytvořili, existuje velká šance, že váš firemní profil již existuje. Firemní profil je totiž místo v Mapách Google, které může přidat jakákoli osoba, třeba váš zákazník. Pokud chcete zkontrolovat, zda váš profil již existuje, jděte na Google.com/maps a zadejte název a adresu vaší firmy. Pokud Google Maps vaši firmu najde,

 znamená to, že váš obchodní profil již existuje. Pokud ne, zobrazí se možnost

„Přidat chybějící místo“:

Přidat chybějící místo

Založte si účet Moje firma na Googlu

Registrace do služby Moje Firma na Googlu je docela snadná. Ujistěte se, že jste přihlášeni ke svému firemnímu účtu Google, jděte na adresu google.com/business a vyberte možnost „Spravovat“. Vyplňte veškeré požadované informace. Zatím jich moc není. Jakmile však tento účet propojíte se svým firemním profilem, na hlavním panelu se vám otevřou další pole, do kterých budete moci doplnit další informace o vaší firmě. Tyto informace jsou klíčem k optimalizaci vašeho profilu a přilákání dalších zákazníků.

Nárokujte svůj firemní profil

Vytvoření účtu v Moje firma na Googlu bohužel automaticky nepřipojí tento účet k vašemu firemnímu profilu. Musíte Google požádat, aby je propojil, a k tomu budete potřebovat ověřit vlastnictví své firmy. Chcete-li to provést, klikněte na váš firemní profil v Mapách Google a požádejte o jeho nárokování. Můžete to udělat dvěma způsoby:

  1. Přejděte na Google.cz a vyhledejte název a adresu vaší firmy. Pokud se na pravé straně obrazovky zobrazí váš firemní profil, najděte odkaz „Vlastníte tuto firmu?“ a klikněte na něj. Na další obrazovce klikněte na „Spravovat nyní“ a podle pokynů si nárokujte svou firmu.
  2. Přejděte na Google.com/maps a vyhledejte název a adresu vaší firmy. Jakmile se zobrazí obchodní profil vaší firmy, klikněte na něj a vyberte možnost „Nárokovat tuto firmu“. Postup je obdobný jako u předchozího postupu.

Ověřte vlastnictví své firmy

Po nárokování vašeho firemního profilu budete požádáni o poskytnutí informací prokazujících, že jste právoplatným vlastníkem firmy. Pokud jste tento firemní profil sami vytvořili a jste přihlášeni ke svému účtu Moje firma na Googlu, váš profil bude ověřen.  Pokud váš firemní profil vytvořil někdo jiný, Google vám zašle ověřovací kód, který zadáte do příslušného políčka. Ověřovací kód obdržíte běžnou poštou, e-mailem nebo textovou zprávou.

Jakmile obdržíte kód a zadáte jej do příslušného políčka, získáte plné vlastnictví svého firemního profilu na Googlu. Od této chvíle můžete spravovat recenze, aktualizovat informace, přidávat atraktivnější podrobnosti a optimalizovat váš firemní profil. Pokud vlastníte firmu, která poskytuje zboží či služby lokálním zákazníkům, je pro vás dobře optimalizovaný firemní profil naprosto nezbytný.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp