reklama na Instagramu
Instagram je nejen jednou z nejpopulárnějších, ale také jednou z nejrychleji rostoucích sociálních sítí. Využijte ho k propagaci vašich produktů.

Instagram je nejen jednou z nejpopulárnějších, ale také jednou z nejrychleji rostoucích sociálních sítí. Podle posledních průzkumů má účet na Instagramu více než 30 % amerických uživatelů internetu. V našich končinách budou tato čísla minimálně srovnatelná. Se zvětšující se komunitou okolo Instagramu můžete svůj obsah dostat k mnohem většímu množství uživatelů. Na druhou stranu je to čím dál tím obtížnější kvůli neustále se zvětšující konkurenci.

Je reklama na Instagramu to pravé pro váš business?

Cílem reklamy je oslovit ty správné lidi. Sebelépe vytvořená reklama je jen plýtváním penězi, pokud neoslovuje tu správnou cílovou skupinu. Pokud se rozhodnete propagovat svůj byznys prostřednictvím reklam na Instagramu, prozkoumejte nejdříve, jestli se na Instagramu nacházejí uživatelé, kteří by mohli mít zájem o vaše produkty.

Jací lidé navštěvují Instagram?

  • 68 % uživatelů jsou ženy a pouze 32 % muži.
  • 59 % uživatelů je mezi 18 a 29 lety, oproti 33 % uživatelů mezi 30 a 49 lety.
  • Nejpopulárnější hashtagy na Instagramu jsou #Love, #Instagood, #Me, #Cute a #Follow.
  • Za nejdůležitější sociální síť označuje Instagram 17 % teenagerů

Z výše uvedeného vyplývá, že reklamou na Instagramu oslovíte spíše mladší publikum. Pokud jsou vaše produkty zaměřeny právě na tuto cílovou skupinu, je reklamní kampaň na Instagramu to pravé pro vás.

Jak funguje reklama na Instagramu?

Jelikož je Instagram vlastněný Facebookem, používá pro zobrazování reklam stejnou platformu. Pokud tedy máte nějaké zkušenosti s Facebookovou reklamou, nemělo by pro vás spuštění reklamy na Instagramu být problémem. Jsou zde však menší rozdíly způsobené zejména faktem, že Instagram je více zaměřen na vizuální stránku než Facebook.

Kde vytvořit svou první Instagramovou reklamu?

Instagram umožňuje vytváření reklam přímo ve svém rozhraní, můžete však využít i jiné možnosti. Každá z nich má své výhody i nevýhody. Můžete například využít AdsManager z Facebooku, který nabízí oproti rozhraní Instagramu některé možnosti navíc. V případě, že již máte nějaké zkušenosti s reklamou na Facebooku, bude pro vás celý proces vytváření reklamy mnohem pohodlnější. Mezi další užitečné možnosti patří Facebook API a Power Editor, které vám umožní spravovat větší množství reklam najednou. V neposlední řadě jsou zde také služby a aplikace třetích stran, které mohou tvořit a spravovat reklamní kampaně za vás.

Oslovte svou reklamou správné publikum

Správné cílení je nejdůležitější faktor pro úspěch jakékoli reklamní kampaně. Zjistěte si veškerá dostupná data o vaší cílové skupině. Údaje o věku, pohlaví, zájmech, to vše můžeme použít pro lepší zacílení reklamní kampaně. Skvělým zdrojem údajů o vašich návštěvnících je například Google Analytics, ze kterého můžete získat mnoho cenných informací. Jakmile získáte dostatek informací k definování svého publika, můžete své reklamy zacílit s přesností armádního ostřelovače. Pro vytváření cílených reklam je výhodnější využít nástroj od Facebooku, který má více možností nastavení než nástroj v Instagramu. Zatímco v InstagramApp můžeme cílit na zákazníky podle pohlaví, věku, zájmů a místa, kde se nacházejí, ve FacebookAdsManageru můžeme cílení ještě více zpřesnit pomocí jazyka, chování uživatelů, demografických údajů a spojení. Cílení na správné publikum umožní zobrazení reklam pouze těm uživatelům, kteří o váš produkt mohou mít opravdový zájem, a pomůže snížit náklady na reklamu.

Reklama na Instagramu – jak na to

Než se rozhodnete spustit svou první reklamu na Instagramu, měli byste si ujasnit svoji strategii. Každá marketingová kampaň by měla mít jasně stanovený cíl, kterého chcete dosáhnout, a podle toho vybírat vhodné prostředky.  Také zde je lepší pro výběr vhodné strategie využít nástroj Facebooku, jelikož si můžete zvolit z více cílů. Konkrétně z osmi, oproti pouhým dvěma z aplikace Instagramu. Výběr správného cíle pomáhá zefektivnění reklamní kampaně a zvyšuje ROI (návratnost investice).

Typy instagramových reklam

Nyní si můžete zvolit typ reklamy a také místo, kde se bude zobrazovat. Všechny typy reklam jsou dostupné pro newsfeed, ale foto a video reklamy se mohou zobrazovat i v sekci Stories. Zde se dokážou zobrazit přes celou obrazovku, což přispívá k zaujetí pozornosti publika. Instagram nabízí na výběr celkem 4 formy reklam.

  • Foto reklamy – Tento typ reklam využívá fotografie, stejně tak jako normální posty na Instagramu. Tento typ reklamy je vhodné zvolit, pokud upřednostňujete vizuální propagaci vašeho produktu.
  • Karuselové reklamy – Karuselová reklama je podobná jako foto reklama, pouze místo jedné statické fotografie se reklama skládá z více fotek, mezi kterými může uživatel listovat. Jde o velmi užitečnou volbu, pokud váš produkt nabízíte ve více variantách nebo barevných provedeních.
  • Video reklamy – Místo obrázku můžete vložit krátké 60vteřinové video, které dokáže lépe popsat váš produkt a zaujmout pozornost uživatele.
  • Slideshow – Jedná se o mix mezi video a karuselovou reklamou. Můžete vložit až 10 obrázků, které se budou automaticky jeden po druhém zobrazovat. Je také možné výslednou sekvenci podbarvit vhodnou hudbou.

Nejlepší kombinaci najdete pomocí testování

Stejně jako v ostatních typech PPC reklamy, i v reklamách na Instagramu je potřeba nalézt svou cestu. Nedá se předem říci, která kombinace je nejlepší. Zkoušejte jednotlivé varianty a vše pečlivě zaznamenávejte. Upravujte jednotlivé reklamy tak, abyste získali co nejlepší ROI. Postupnou evolucí se tak dopracujete ke špičkovým výsledkům. Optimalizace reklamní kampaně je dlouhodobý proces. Jakmile se vám podaří najít nejvýhodnější strategii, můžete zvýšit její rozpočet, případně zkusit použít získané poznatky i v jiných kampaních.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp