Adwords
Víte, že účty Google Analytics a Google AdWords je možné propojit? Propojení těchto účtů samozřejmě není zvláště nutné, ale existuje několik důvodů, proč byste tuto možnost měli zvážit.

Víte, že účty Google Analytics a Google AdWords je možné propojit? Propojení těchto účtů samozřejmě není nezbytně nutné, ale existuje několik důvodů, proč byste tuto možnost měli zvážit. Je například pravda, že některá data zobrazována v Google Analytics jsou stejná jako data, která zobrazuje služba AdWords. Nicméně, Google Analytics vám pomůže získat více informací a dozvíte se, co zákazníci dělají na vašem webu, jakmile kliknou na reklamu.

Informace o tom, jak se zákazníci chovají na vašem webu poté, co kliknou na reklamu, která jim byla zobrazena na určité klíčové slovo nebo frázi, rozhodně není na škodu. Díky datům z Google Analytics můžete například zjistit, zda se zákazník "zasekl" ve vašem obchodě při vyplňování objednávky, nebo je vaše cílová vstupní stránka matoucí, a lidé klikají zpět na domovskou stránku s nadějí, že získají více informací.

Je dokonce možné, že na vašem webu chybí informace, které zákazník hledá. Proto je dostatek dat, na jejichž základě provedete analýzu, důležitým předpokladem, jak napomoci optimalizaci PPC kampaně, ale i samotného webu, je mít dostatek dat, na jejichž základě provedete analýzu.

Jak propojit AdWords s Google Analytics?

Chcete-li v účtu Google Analytics zobrazovat údaje z AdWords, bude nutné tyto dva účty nejdříve propojit. V Google Analytics po přihlášení nejdříve klikněte na kartu Správce v horní části stránky. Ve sloupci Účet pak zvolte účet Analytics obsahující službu, kterou chcete propojit s jedním nebo s více účty AdWords. Ve sloupci Služba pak zvolíte možnost Propojení účtu AdWords.

Kde najdete jednotlivé záložky k propojení účtů, můžete vidět na obrázcích níže:

1. krok

1 krok

2. krok

krok 2

3. krok

krok 3

Zobrazení dat z AdWords v Google Analytics

Jakmile budou vaše účty propojeny, budete si moci zobrazit statistiky kampaní uvnitř platformy Google Analytics. Můžete zde sledovat důležitá data, jako například:

  • Kampaně
  • Klíčová slova
  • Vyhledávací dotazy
  • Nákupní data a další

K dispozici jsou zde také schémata, která vizuálně zobrazují chování zákazníků.

Rozdíly v zobrazování dat v AdWords a v Google Analytics

Důležité je také brát v potaz rozdíly v zobrazování informací v rámci AdWords a Google Analytics. Zatímco AdWords započítává každé kliknutí, Google Analytics zobrazuje relaci jako návštěvu. Pokud zákazník navštíví vaši webovou stránku, na kterou klikne znovu po 30 minutách, AdWords bude hlásit 2 kliknutí, zatímco Analytics toto bude zobrazovat jako 1 návštěvu.

Chcete-li získat ucelený přehled o chování zákazníků, propojení účtu AdWords se službou Google Analytics vám pomůže získat potřebná data. Díky těmto informacím se dozvíte, jak se vaši zákazníci chovají po kliknutí na reklamu a na základě těchto statistik můžete optimalizovat jednotlivé kampaně tak, aby byly ještě úspěšnější.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: google.com, ppchero.com, wordstream.com, searchengineland.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp