Jak zvýšit efektivitu správy PPC kampaní?
Pokud má být právě vaše reklama hodnocena dobře a má být zobrazována na předních pozicích, je nutné se jí skutečně věnovat. Jakým způsobem ale můžete správu PPC zefektivnit, abyste nad ní nemuseli trávit tolik času?

Google AdWords nabízí stále více možností PPC reklamy. Pokud má být právě vaše reklama hodnocena dobře a má být zobrazována na předních pozicích, je nutné se jí skutečně věnovat. Jakým způsobem tedy můžete správu PPC zefektivnit, abyste nad ní nemuseli trávit tolik času?

Nastavení upozornění pomocí emailu

I když se denně věnujete optimalizaci svého účtu, může se stát, že vám některé důležité informace týkající se vašich kampaní uniknou. Google AdWords nabízí v sekci automatických pravidel zasílání upozornění pomocí emailu.

AdWords vám například může zaslat upozorňující email v případě, že se cena za konverzi zvýší nad určitou částku. Díky nastavení těchto upozorňujících emailů budete mít stále k dispozici potřebné aktuální informace o svých kampaních. Tím pádem vám nic, co považujete za důležité, neunikne a vy budete moci rychle reagovat na zásadní změny.

Testujte své reklamní texty

Při nastavování reklamní kampaně je vhodné vytvořit nejméně dvě reklamy s odlišnými reklamními texty. A to i v případě, že nemáte v plánu jednotlivé reklamy testovat. Už pouhé rozdělení reklamy do dvou jednotlivých reklam na základě odlišného textu vám časem může pomoci optimalizovat kampaň tak, aby se míra konverze zvyšovala. Po čase totiž uvidíte, která varianta textu je úspěšnější.

Velice výhodné je také používání štítků v AdWords. Obecně lze pomocí štítků uspořádat klíčová slova, reklamy, reklamní kampaně a reklamní sestavy do vlastních skupin. Toto uspořádání pomocí štítků vám může ušetřit spoustu času při optimalizaci reklam.

používání štítků v AdWords

Správa štítků

Štítky je možné spravovat například v rámci jednotlivých karet – Klíčová slova, Kampaně, Reklamní sestavy a reklamy. V případě, že budete potřebovat upravit název nebo barvu již existujících štítků, použijte odkaz, který se nachází na levé straně obrazovky.

Zobrazení údajů dle vámi vytvořených skupin

Pro zobrazování výkonnosti klíčových slov, reklamních sestav, kampaní nebo reklam klikněte v rámci účtu AdWords na záložku Dimenze a možnost Zobrazit. V rozbalovací nabídce pak najdete možnost Štítky. Poté už pouze zvolíte, zda si přejete zobrazit informaci k reklamám, klíčovým slovům, reklamním kampaním nebo sestavám.

S optimalizací pro mobilní zařízení nečekejte

Již delší dobu služba AdWords nabízí inzerentům možnost vytvářet reklamy pro mobilní zařízení. Google totiž dobře ví, že čím dál více uživatelů vyhledává produkty a služby na mobilním telefonu nebo tabletu.

Proto s optimalizací svých reklam pro mobilní telefony příliš neotálejte. Nastavení mobilní reklamy v AdWords není nijak časově náročné. Mobilní reklamy jednoduše nastavíte v rámci rozšíření reklam, stačí pouze několik kliknutí. Náklady na tento typ reklamy jsou stejné jako u kliknutí na nadpis u klasické PPC tak, jak ji znáte.

Google AdWords nabízí dokonce možnost vytvořit i reklamy pouze pro volání. Lidé vám tedy budou moci volat přímo kliknutím na reklamu.

Závěr

Výše jsme uvedli jen několik málo způsobů jak celkově můžete zefektivnit správu PPC kampaní. Tyto tipy mějte na paměti zejména v případě, že svou PPC kampaň  budujete od nuly. Ušetříte tak spoustu práce a budete se moci více věnovat testování nových funkcí AdWords a marketingové strategii.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: google.com, ppchero.com, searchenginejournal.com, wordstream.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp