Jak zvýšit viditelnost webu ve vyhledávání Google Discover?

Jak zvýšit viditelnost webu ve vyhledávání Google Discover?
Chcete, aby vaše stránky byly více vidět v personalizovaném zpravodajském kanálu Google Discover? Zjistěte, jak je tam dostat pomocí algoritmických signálů.

Přizpůsobený feed se zpravodajstvím Google Discover byl donedávna dostupný pouze na mobilních zařízeních, ovšem pozvolna se rozšiřuje také na desktopovou verzi webu Google. Nefunguje jako klasické vyhledávání, takže váš obsah se v něm nezobrazuje na základě relevantních klíčových slov, ale do souhrnu zpráv musí být vybraný. Co rozhoduje, který příspěvek se tam dostane, a jak optimalizovat stránky pro specifické signály hodnotícím algoritmům?

Jak Google ví, že váš obsah patří do Discover?

Zpravodajský kanál Google Discover pracuje na odlišných algoritmech, než jaké řídí tradiční výsledky vyhledávání (SERP).

Přesto, že posuzuje celou řadu stejných ukazatelů kvality, viditelnost v Discover nezávisí tolik na klíčových slovech jako spíš na tom, jak je váš obsah opravdu úspěšný v online prostředí.

Podívejte se na nejdůležitější signály pro systém, vedoucí k tomu, aby považoval váš obsah za kvalitní.

1. EEAT - Zkušenosti, Odbornost, Autorita, Důvěra

Základní věcí, kterou můžete pro zobrazování svých stránek v Discover udělat, je dodržování principů EEAT.

  • Zkušenost: Vaše praxe v oboru a znalosti tématu ”z první ruky”.
  • Odbornost: Prokázání profesionality a dovedností prostřednictvím vašeho obsahu.
  • Autorita: Uznání vašich kvalit z jiných věrohodných zdrojů.
  • Důvěryhodnost: Přesné, spolehlivé a nezkreslené informace ve vašem obsahu.

2. Metriky zapojení uživatelů

S jejich pomocí algoritmy Google poznají, že si váš obsah návštěvníci stránek oblíbili a chtějí jej, a tím pádem by se mohlo vyplatit jeho propagování ve větší míře.

Jedná se o:

  • Vysokou míru prokliku,
  • Dlouhý čas strávený na stránce,
  • Návštěvníky, kteří se na web vracejí.

3. Poutavé titulky a vizuální prvky

Discover je především vizuální kanál, což znamená, že pokud se vám nepodaří uživatele zaujmout hned, velmi pravděpodobně váš obsah přejdou, aniž by si jej všimli.

Vylepšete titulky, aby byly více chytlavé, přitom ale dbejte na jejich věcnou správnost a relevantní vyjádření toho, co návštěvník v daném článku nebo příspěvku skutečně najde.

Působivá videa, obrázky a titulky mají obecně lepší výsledky než vizuální prvky, které lze snadno přehlédnout. Nezapomeňte je optimalizovat také pro mobilní zařízení.

4. Technické SEO a nastavení pro mobily

Nemusíte mít zrovna ambice zobrazovat se na ”nejvyšších pozicích”, i tak je ovšem více než důležité, aby váš web správně fungoval po technické stránce.

To zahrnuje:

  • Rychlost načítání: Prověřte načítání vašich stránek a efektivitu jejich provozu. Využijte PageSpeed Insights a zajistěte, aby byl web tak rychlý, jak to vyhovuje uživatelům. Tedy co nejrychlejší.
  • Rozvržení pro mobily: Google Discover běží (zatím) pouze na mobilních zařízeních, proto je nezbytné, aby se na nich váš web správně zobrazoval a byl responzivní.
  • Strukturovaná data: Nástroje Google využívají strukturovaná data při kategorizaci obsahu a jeho interpretování relevantním uživatelům. Chcete-li přitáhnout více hodnotných návštěvníků stránek, přidávejte štítky a strukturujte data, aby algoritmy váš obsah lépe rozpoznaly a zařadily.
  • Vnitřní prolinkování webu: Vytvořte pomocí interních odkazů vlastní obsahovou síť. Začleňte i starší příspěvky, které mohou být pomyslnou bránou k novějšímu obsahu.
  • RSS nebo Atom: Google sice zpravodajský kanál generuje automaticky, ale můžete si připojit i svůj vlastní a mít tak větší jistotu, že vaše publikum bezprostředně dostane aktuální informace, které jej zajímají.
  • Google Web Stories: Součástí Discover na mobilních zařízeních je karusel Visual Stories, kde se podobně jako na Instagramu zobrazují krátké vizuální příspěvky s cílem rozšířit váš dosah. Díky dostupným nástrojům dokážete příspěvky snadno vytvořit a mít je zábavné, přitažlivé i interaktivní.

Sledujte, testujte a optimalizujte. Monitorujte výkon a statistiky ve službě Google Search Console (GSC), kde najdete sekci určenou pro analýzu návštěvnosti z Google Discover.

5. Aktuální a relevantní informace

Hodnotný obsah řeší problémy a potřeby uživatelů. Aby se jednodušeji dostával do feedu Discover, měl by splňovat některé náležitosti:

  • Přesnost,
  • Čerstvost,
  • Trendovost,
  • Užitečnost,
  • Průběžná aktuálnost.

Toto je obzvlášť důležité v případech, kdy je váš obsah vázán na probíhající současné události nebo reaguje na silný nárůst zájmu viditelný v Google Trends.

Pokud vás zajímá, co uživatelé hledají, můžete vyzkoušet:

  • Vyhledávání Google: Zadejte dotaz a přejděte níže na související a populární požadavky.
  • Automatické doplňování při vyhledávání: Začněte psát vyhledávací dotaz a sledujte návrhy, které odrážejí pravděpodobné vyhledávací dotazy používané větším množstvím lidí.
  • Trendy Google: Zjistěte, jaký typ obsahu je populární v různých lokalitách, a využijte tyto informace při přípravě sezónních prodejů.

Jak Google Discover pracuje

  • Kanál zobrazuje uživatelům váš obsah, který podle jeho algoritmů obsahuje všechny pozitivní signály, o nichž byla řeč výše.
  • Uživatelé Google Discover s obsahem interagují, konzumují jej a tím zároveň rozšiřují povědomí systému o tom, jak lidé váš obsah přijímají.
  • Provedené interakce (návštěvnost, čas strávený na stránce, uživatelský zážitek…) ukazují Google, pro které čtenáře je váš obsah vhodný.
  • Google rozšiřuje vaši viditelnost a dosah v rámci Discover.
  • K vašemu obsahu se dostávají další uživatelé, kteří opět interagují.
  • Celé kolečko se tak opakuje a váš obsah se v Google Discover postupně šíří.

Tento cyklus se nazývá pozitivní smyčka. Google Discover neustále sbírá signály pozitivního hodnocení obsahu, a tím se také zvyšuje míra zapojení čtenářů.

Jak vytvořit pozitivní smyčku a být více vidět?

Dobré signály můžete posilovat přirozenou cestou, když víte, že Google Discover zobrazuje váš obsah podle:

  • Vysoké míry prokliku,
  • Dlouhé doby strávené na stránce,
  • Opakované návštěvnosti.

Základem je vybudovat si vlastní základnu čtenářů, kdykoliv přichystaných ke konzumaci vašeho nového obsahu. Na jeho publikování můžete své ”fanoušky” upozorňovat pomocí push notifikací, které zároveň poskytují další data algoritmům Google Discovery.

Použití push notifikací k posílení signálů pro Google

Push notifikace neboli vyskakovací oznámení se u mnoha vydavatelů netěší příliš velké oblibě kvůli obavám, že poškozují uživatelskou zkušenost (UX) a jsou až moc propagační. Současné moderní platformy ovšem ke zvýšení viditelnosti používají kombinaci redakčních aktualizací s cílenou monetizací.

Správně aplikované hybridní push notifikace dokážou organickému objevování vašeho obsahu pomoci, protože:

  • Zvyšují míru prokliku s druhou vlnou distribuce.
  • Zajistí rychlé zapojení bezprostředně po publikaci.
  • Opakovaně přivádí čtenáře zpět a dělají jejich návštěvy hlubší.
  • Posilují uživatelské signály používané Googlem při hodnocení kvality obsahu.

To znamená, že taková upozornění podporují metriky zapojení vedoucí k větší viditelnosti v Google Discover. Kombinace informačních oznámení a propagačních zpráv díky své čerstvosti vybízí ke kliknutí a zvyšuje tak míru prokliku.

Více zapojení ukazuje algoritmům, že obsah je hodnotný, a tím se zvyšují jeho šance na zařazení do Google Discover. Návštěvnost přitom z velké části tvoří noví čtenáři a každý z nich se tak může stát dalším členem vaší skupiny odběratelů. Následně je oslovujete znovu, díky čemuž budujete onu smyčku rostoucí viditelnosti, míry prokliku a návštěvnosti.

Jak pomocí hybridních push notifikací rychleji proniknout na Discover

Tvořte obsah signalizující kvalitu a využívejte šikovných distribučních možností k jeho zobrazování. Pomůže vám s tím třeba reklamní platforma RollerAds, specializovaná mimo jiné právě také na distribuci vyskakovacích oznámení. Díky ní získáte:

  • Efektivněji přizpůsobené push notifikace upozorňující na nově zveřejněný obsah,
  • Účinnou kombinaci redakčních a propagačních sdělení bez otravování čtenářů zbytečným spamem,
  • Větší zapojení, udržení zákazníků a vyšší tržby.

Na platformě jednoduše zaregistrujete svůj web, správce účtu vám navrhne strategii optimalizovanou na míru vašim potřebám a dál už jen rozšiřujete viditelnost obsahu bez omezování komfortu uživatelů.

Takto přivedenou návštěvnost navíc ještě můžete zúročit reklamními formáty RollerAds, které jsou umístěné na vašem webu a souvisejí s původním zájmem čtenáře příchozího z Google Discover. Vy dodáte poutavý kvalitní obsah a služba se postará, aby generoval další příjmy.

Při snaze o viditelnost na kanálu Google Discover se nespoléhejte na náhodu a štěstí. Vytvořte si propracovanou strategii zahrnující relevantní a vysoce užitečný obsah, přizpůsobení vizuálních prvků i zajištění rychlého bezchybného výkonu webu na mobilních zařízeních.

Pokud však chcete mezi ostatními zprávami opravdu vyniknout, můžete získat náskok prostřednictvím spojení své obsahové strategie s chytrými funkcemi, jako jsou hybridní push notifikace RollerAds. Zapojíte širší publikum, získáte víc kliknutí, přesvědčujete Google o kvalitě svého obsahu a při využití šikovných monetizačních nástrojů dokážete prostřednictvím Google Discover vykazovat pěkné zisky.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp