Kreativní strategie v rámci reklamy na YouTube

Kreativní strategie v rámci reklamy na YouTube
Zjistěte, jak optimalizovat vaše video reklamy na Youtube a získat z nich mnohem více zákazníků za méně peněz.

YouTube je hlavní online destinací pro konzumaci videa, měla by proto být také důležitou součástí strategie každého PPC inzerenta. Počet uživatelů YouTube neustále roste a navíc se jeho návštěvníci rekrutují z mnoha různých prostředí. Je tak velice pravděpodobné, že všichni vaši budoucí zákazníci Youtube používají.

Reklama na YouTube přináší s každou impresí obrovské množství údajů, protože uživatelé mají možnost zapojit se různými způsoby. Inzerenti tak mají k dispozici nepřeberné množství dat, která mohou analyzovat. Od míry dokončení videa, až po vyplnění formuláře v mobilní aplikaci - YouTube zůstává dokonalou platformou pro všechny inzerenty. Jedním z rysů YouTube, kterými se podobá svému největšímu konkurentu, Facebooku, je vliv a důležitost reklamní kreativy. YouTube je vizuální platforma a správné nastavení kreativy je nejdůležitější proměnnou. Když se však navíc spojí s vyhledáváním klíčových slov, konkrétními kanály nebo videi a množstvím dalších taktik cílení, vznikne kombinace, bez které se inzerenti neobejdou.

V tomto článku se budeme podrobněji věnovat kreativním taktikám, strategiím a tomu, jak některé funkce dokážou ovlivnit výkon vaší reklamní strategie.

Přeskočitelné reklamy TrueView

Tento typ videoreklamy je výborný, protože máte k dispozici neomezenou délku reklamy v kombinaci s platbou za zobrazení. Aby se reklama považovala za zhlédnutí, musí se uživatel dívat přes 30 sekund v rámci přeskočitelné reklamy. Cílem a tajemstvím je přimět uživatele, aby reklamu nepřeskočil,  ale zároveň nezůstal dostatečně dlouho, aby to bylo považováno za zobrazení. Optimalizace míry zhlédnutí (počet uživatelů, kteří vydrží déle než třicet sekund, dělený počtem uživatelů, kteří video opustili) je tedy nezbytně nutná pro dosažení masivního dosahu a rozsahu.

Na co se zaměřit v rámci prvních 30 sekund reklamy?

  • Pozornost - Než se po pěti vteřinách zpřístupní tlačítko pro přeskočení reklamy, dejte uživatelům důvod, aby zůstali. Toto je zdaleka nejdůležitější část videa, kterou je třeba otestovat a správně nastavit.
  • Vzbuďte důvěru - Chceme, aby inzerenti dali uživatelům důvod, proč reklamě věřit. Zde dobře funguje ukázka produktu nebo majitel firmy hovořící přímo do kamery.
  • Ukažte problém – Zdá se to samozřejmé, ale ukázka problému, který váš produkt nebo služba řeší, může být velmi přínosná.
  • Propagujte značku - Pokračujte v propagaci značky různými způsoby. Pokud je vaše logo zobrazeno na reklamě od začátku, zkuste logo začlenit do vizualizace produktu nebo produktu v provozu.
  • Segmentujte diváky - Segmentujte své publikum tak, aby odpovídalo kreativě videa. Dejte ve videu přesně najevo, pro koho jsou produkt či služba určeny, aby se přes 30 sekund dostali jen ti, kteří mají o nabízený produkt skutečný zájem.

 

 

 

Kromě kreativní strategie existují také komplexní strategie umístění reklamy a typu nabídky, kterou lze rovněž optimalizovat pro co nejvyšší výkon. Nedávné změny v reklamě na YouTube směřují ke konsolidaci kreativních prostředků pomocí dvou nových funkcí:

  • Maximalizace výkonu - kombinuje automatizační technologie Google v oblasti biddingu, optimalizace rozpočtu, publika, kreativy a atribuce a umožňuje výkonnostním inzerentům přístup ke všem jejich reklamním inventářům, umístěním a kreativě v rámci jedné kampaně.
  • Kampaně optimalizované na dosah videa - umožňuje kombinovat více délek reklam, přeskočitelných i nepřeskočitelných, v rámci jedné kampaně nebo cílového publika.

Umístění video reklam

Přechod ke konsolidaci je trendem napříč mnoha reklamními platformami, s cílem dosáhnout lepšího výkonu. Je však třeba mít na paměti, že tento trend není samospasitelný, protože může vést k vyšším nákladům na oslovení uživatelů. Omezuje také granulárnější data, která jsou klíčová pro pochopení nákupních vzorců a demografických údajů spotřebitelů.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu