Před spuštěním PPC reklamy na Facebooku
Ať už s PPC reklamou na Facebooku začínáte, nebo s ní již máte zkušenosti, před spuštěním nové reklamní kampaně byste neměli zapomenout zkontrolovat těchto pět věcí.

Podařilo se vám sestavit PPC kampaň na Facebooku? Správně vyladit reklamní kreativy a výzvy k akci, nastavit reklamní rozpočet? Vaše kampaň je nyní připravena rozběhnout se do hlubin sociální sítě a začít přivádět platící zákazníky. Jediné, co zbývá, je stisknout tlačítko „Go“ a vaše reklamy se mohou začít zobrazovat. Nebo ne? Nezapomněli jste snad na něco?

Než vyšlete své reklamy do světa, neměly by být jen vyhovující, nýbrž naprosto perfektní. Měly by být připraveny zaujmout pozornost návštěvníků, přilákat je na vaši landing page a proměnit je v zákazníky. Abyste se ujistili, že vaše reklamní kampaň je naprosto perfektní, věnujte několik posledních minut před jejím konečným spuštěním kontrole podle následujícího seznamu. Odhalíte tím nenápadné chyby, které by vás zbytečně stály peníze.

Zde je pět otázek, na které byste si měli odpovědět před spuštěním nové reklamní kampaně na Facebooku.

Co je cílem reklamní kampaně?

Poté co jste urazili dlouhou cestu a ušli celou řadu kroků potřebných k zahájení kampaně, měli byste se ujistit, že vaše kampaň je v souladu s vaším původním cílem.

Nastavení PPC reklam na Facebooku má spoustu možností, takže je snadné nechat se při vytváření kampaně rozptýlit díky skvělým funkcím nebo novým nástrojům. Před samotným spuštěním kampaně však musíte mít ujasněn cíl, jakému bude kampaň sloužit. Cíle reklamní kampaně mohou být různé.

  • Zvýšení prodeje
  • Budování značky
  • Zvýšení povědomí o značce mezi cílovou skupinou
  • Změna pozice na trhu, když například chcete, aby byly vaše produkty vnímány jako luxusnější
  • Podpora zákaznické věrnosti a opakovaného nákupu
  • Návštěva webových stránek
  • Získání kontaktu od návštěvníka
  • Registrace do newsletteru, soutěže nebo věrnostního programu
  • A mnohé další…

Každý z těchto cílů vyžaduje jiný přístup, proto byste před spuštěním kampaně měli mít jasno, čeho vlastně chcete dosáhnout, a stanovit si správné KPI (Klíčové ukazatele výkonnosti). Důležité je, aby byl cíl jasně definovaný, vyčíslitelný a měřitelný. Jedině tak budete schopni zpětně vyhodnocovat efektivitu kampaně.

Základem úspěšné reklamní kampaně je správně definovaný cíl

Nastavení Facebook reklamy

Cílíte na správné publikum?

Dobře udělané reklamní kreativy dokážou zajistit vaší kampani úspěch, ale pouze v případě, že s nimi oslovíte to správné publikum. Pokud se vaše reklamy nedostanou k lidem, kteří mají zájem o váš produkt, mine se kampaň účinkem. Zvolení správného publika je proto alfou a omegou každé reklamní kampaně, nejen na Facebooku.

Před spuštěním kampaně si proto ujasněte, jaké lidi a proč chcete svou reklamou oslovit a proč si myslíte, že je bude vaše nabídka zajímat. Ujistěte se, zdali oslovujete správnou věkovou skupinu a cílíte na lidi se správnými zájmy.

"Cílem vaší reklamní kampaně je oslovit správné lidi ve správný čas."

Máte správně vyvážený poměr mezi textem a obrazovou částí reklamy?

Pro PPC reklamu na Facebooku platí pravidlo 20 procent. Pokud je ve vaší kreativě více než 20 procent textu, bude vaše reklama zamítnuta. Nejde však jen o množství textu. Jde o to, aby reklama dobře vypadala a byla přitažlivá pro potenciální zákazníky. Ujistěte se, že pravidlo o maximálním množství povoleného textu neovlivňuje negativně vaše reklamní sdělení.

Kreativu je potřeba co nejvíce vybalancovat, tak aby splňovala pravidla Facebooku, ale přitom plnila co nejlépe svůj účel, přivádění nových zákazníků.

Jak často se bude reklama zobrazovat?

Nikdo z nás nechce být bombardován stále stejnými reklamami, které se objevují znovu a znovu. Zkontrolujte tedy před spuštěním kampaně všechna nastavení a ujistěte se, že potenciální zákazníci nebudou vystaveni nadměrnému množství vaší reklamy. V opačném případě se totiž může reklama míjet účinkem, popřípadě může mít až negativní dopad.

Pokud spouštíte remarketingovou kampaň, je to trochu jiné. Typ publika, který tímto typem reklamy obvykle oslovujeme, bývá více vnímavý na informace o produktu, o který se předtím zajímali, takže můžete remarketingové reklamy zobrazovat častěji bez negativního dopadu na počet konverzí.

"Nezobrazujte jednotlivým uživatelům reklamu příliš často. Příliš velká frekvence zobrazení reklamy snižuje její účinek."

Nastavení remarketingu na Facebooku

Je reklama dostatečně přitažlivá?

Předtím, než svou kampaň definitivně spustíte, prohlédněte si své kreativy a zkuste si zodpovědět otázku: klikli byste na tuto reklamu, kdyby se vám jako nezúčastněným uživatelům zobrazila ve vašem Facebook účtu? Zamyslete se a eventuálně zkuste kreativy předvést někomu nezúčastněnému. Můžete například zkusit vzít své reklamní kreativy, zamíchat je mezi ty od vaší konkurence a nechat někoho nezúčastněného vybrat, které jsou podle něj nejpřitažlivější. Pokud jej nezaujmou ty vaše, možná bude lepší spuštění kampaně odložit, a na reklamách ještě zapracovat.

Přesvědčte se, že vaše kreativy dokážou zaujmout potenciálního zákazníka.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp