Nastavení TrueView reklamy na YouTube
Reklama pomocí sociální sítě YouTube přináší společnostem v marketingu nespočet výhod. Jak ale můžeme na YouTube inzerovat? Jaké různé typy reklam na Youtube existují? A jaký typ reklamy je vhodný právě pro vás?

Nastavení TrueView reklamy na YouTube a následný remarketing

Reklama pomocí sociální sítě YouTube přináší společnostem nespočet marketingových výhod. Jak ale můžeme na YouTube inzerovat? Jaké různé typy reklam na Youtube existují? A jaký typ reklamy je vhodný právě pro vás?

Reklama na Youtube může firmám značně pomoci posunout se, co se týče marketingu, vpřed. Jak ale na Youtube inzerovat, jaké typy reklam je zde možné využít a jaký typ reklamy je vhodný pro vás? Toto jsou otázky, na které PPC specialisté potřebují odpovědi, aby mohli vytvořit marketingový plán.

Reklamy TrueView

Většina lidí, když zvažuje reklamu na YouTube, o ní přemýšlí často velmi podobně jako o reklamě v televizi. Problém televizních reklam však spočívá v nedostatečném cílení. Koupíte si časový slot a reklama je vysílaná v daných časech pro masy diváků. I tuto taktiku samozřejmě můžete využít v TrueView reklamách na Youtube.

TrueView reklamy však umožňují více cílit na uživatele, kteří se budou na reklamu skrz YouTube dívat. Navíc, na YouTube se potýkáme s jedním velkým rozdílem oproti TV. Pokud si zde totiž uživatelé chtějí pustit video, jsou povinni sledovat reklamu (tedy TrueView video) pouhých 5 sekund a po této době většinou sledování reklamy odkliknou.

To znamená, že vaše reklama nebude dále sledována, pokud o to divák nadále nebude mít zájem. Uživatel vás tedy bude dál sledovat pouze v případě, že jej zaujmete. Tento fakt dělá vaši reklamu lepší. Cílí totiž více než videa pro masy, která nutí lidi sledovat reklamu až do konce, pokud nepřepnou na jiný program. Velkou výhodou TrueView reklam je skutečnost, že zaplatíte pouze v případě, že diváci sledují vaše video alespoň 30 sekund (nebo zhlédnou celé video, které je kratší než 30 sekund).

Jak vytvořit kampaň TrueView?

  • V první řadě je nutné mít nahrané video na YouTube
  • Vytvoříme další kampaň v rámci AdWords, zvolíme formát Video
  • Zadáme název kampaně a rozpočet
  • Zvolíme sítě, na kterých chceme inzerovat + jazykové a geografické nastavení
  • V nabídce formátu reklamy zvolíme buď in-stream, nebo in-display

Youtube remarketing

Na YouTubě bylo zaznamenáno kolem 30 miliard vyhledávání za měsíc. To je jeden z důvodů, proč by měl být zařazen do vaší remarketingové strategie. Remarketing prostřednictvím YouTube je skvělým způsobem, jak udržet kontakt se zákazníky a budovat s nimi vztahy.

Jakmile bude vaše reklama na YouTube propojena s AdWords, můžete vytvořit marketingové seznamy, které vychází z různých akcí provedených uživateli skrz YouTube. Bude sem například patřit každý, kdo sledoval vaše video. Je také možné vytvořit užší seznam, například zařadit pouze uživatele, kterým se vaše video líbilo.

Nastavení videokampaně pro remarketing je velmi podobné jako zakládání remarketingových kampaní pro běžnou PPC reklamu.

Kroky k nastavení remarketingové kampaně

  • Propojte svůj účet AdWords s YouTube
  • Po přihlášení do AdWords přejděte do sdílené knihovny
  • Přejděte na „video remarketing” a stiskněte tlačítko „zobrazit”
  • Klikněte na tlačítko „zobrazit seznam”
  • Vyberte typ kanálu, vyplňte formulář a vytvořte si vlastní seznam pro remarketing

Nastavení kampaně TrueView i remarketing jsou velice jednoduché. Nicméně, klíčem k úspěchu je správná strategie. Určete si, co je cílem videokampaní - je to okamžitý nákup, nebo budování vztahů se zákazníky? Na tuto otázku bychom si měli umět odpovědět ještě před tím, než se pustíme do vytváření videa a následné kampaně.

zdroj: google, ppchero, wordstream, searchenginepeople

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp