Několik tipů na zlepšení konverzního poměru

7.9.2020
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil Malík

Pomocí optimalizace CRO můžete skokově zlepšit váš konverzní poměr a zmnohonásobit váš zisk. Pojďte se podívat, jak na to.

Tipy na zlepšení CROVětšina online obchodníků se snaží dostat na své stránky co nejvíce návštěvníků, jelikož čím více jich je, tím více se jich stane zákazníky. To je samozřejmě správné, ale bohužel společně s počtem návštěvníků roste i cena za jejich získání. Představte si však, že byste měli zákazníků stejně jako dosud, ale zvýšil by se váš konverzní poměr – návštěvníci by začali více a častěji nakupovat. Bez toho, abyste museli zvyšovat návštěvnost, najednou vyděláváte mnohem více. Právě to je cílem CRO – optimalizace konverzního poměru.

Co je to CRO

Optimalizace konverzního poměru, známá také pod anglickou zkratkou CRO, je metoda zlepšující konverzní poměr v jakékoli reklamě, marketingu, prodeji nebo jiné obchodní praxi, jejímž cílem je přimět potenciálního zákazníka k nějaké akci.

Základem optimalizace konverzního poměru by měla být snaha udělat cestu potenciálního zákazníka od příchodu na vaši stránku až k objednání a zaplacení tak bezproblémovou a bezmyšlenkovitou, jak je to jen možné. To znamená, že počet kroků, které k uzavření obchodu musí zákazník udělat, by měl být co nejmenší, a zároveň by každý krok měl logicky a intuitivně následovat předešlý, tak abyste na minimum snížili nutnost rozhodování ze strany zákazníka.

Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je shoda mezi vaší reklamou a vstupní stránkou, na kterou se zákazník po kliknutí dostane. Níže najdete několik různých oblastí, které vám umožní podobné shody dosáhnout a ulehčit zákazníkovi jeho cestu k nákupu.

Vizuální shoda

První a nejjednodušší oblastí, kde můžete dosáhnout shody mezi reklamou a vstupní stránkou, je vizuální shoda. Pokud používáte bannery, grafické reklamy na Facebooku, videoreklamy či jakékoli jiné metody marketingu, kde využíváte obrázky či videa, měly by se tyto vizuálně shodovat. Použité fotografie, písma a barvy by měly být stejné nebo velmi podobné.

Pokud se vaše vstupní stránka výrazně liší od vaší reklamy, pravděpodobně to způsobí, že uživatelé pojmou k vaší stránce nedůvěru, což může vést k tomu, že si nákup rozmyslí.

Jazyková shoda

Další oblastí, kterou byste měli zkontrolovat, je jazyk. Věnujte pozornost především svým nadpisům, podnadpisům a textům výzev k akci. Zajištění shody vašich sdělení mezi reklamami i vstupními stránkami pomůže zvýšit důvěryhodnost vaší značky. Pokud je reklama soustředěna na určité klíčové slovo, měla by být na stejné klíčové slovo optimalizována i vaše vstupní stránka. Pokud spouštíte PPC reklamy na různá klíčová slova, mělo by každé z nich mít vlastní reklamní sestavu a vlastní vstupní stránku. V žádném případě nesměřujte své PPC reklamy na hlavní stránku webu. Uživatel, který klikne na reklamu a očekává, že se ocitne na stránce s produktem, který hledá, ale místo toho jej pošlete na hlavní domovskou stránku, nebude mít náladu hledat kýžený produkt mezi desítkami ostatních a urychleně odejde.

Na vstupní stránce nechceme, aby uživatelé museli přemýšlet o tom, jaké by měly být jejich další kroky. Po kliknutí na vaši reklamu by je nemělo překvapit, kde se ocitli, a neměli by mít pochybnosti o tom, jaké kroky dále provést.

Online marketing

Uživatelský záměr

Nakonec se podívejte na vstupní stránky a přemýšlejte, zdali odpovídají záměru uživatele na základě reklamy, na kterou klikl. Každý návštěvník totiž kliká na reklamu s určitým záměrem, kterému by měl odpovídat obsah vstupní stránky. Pokud vaše reklama například slibuje slevu, je možné, že to byl ten pravý důvod, proč si ji uživatel vybral mezi ostatními. Pokud však žádnou slevu na vstupní stránce nenajde, pravděpodobně se akorát naštve a odejde. Pokud tedy v reklamě něco slibujete či nabízíte, musí to zákazník na vstupní stránce dostat.

Prohlédněte si váš web očima zákazníků

Projděte si váš web a snažte se na něj nahlížet očima potenciálních zákazníků. Najděte místa, kde by mohlo zákazníkovi něco vadit či jej rozptylovat, a upravte je. Na rozdíl od SEO či PPC, které vás stojí spoustu peněz, je optimalizace konverzního poměru jednoduchým, rychlým a poměrně levným způsobem, jak znásobit počet objednávek a dramaticky zvýšit váš zisk. Několika jednoduchými úpravami, které navíc máte plně pod kontrolou, můžete zlepšit uživatelský zážitek vašich návštěvníků a přesvědčit je, že vám mohou důvěřovat a obchod s vámi je pro ně výhodný.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333