Co v článku najdete
Emmanuel Flossie, přední expert na placené reklamy v systému Google Ads a produktovou databázi Google Merchant Center (GMC), informoval ve svém příspěvku na profesní platformě LinkedIn o tom, že GMC dostává novou funkci vyhledávání s využitím umělé inteligence. Podívejte se, v čem je nyní hledání a filtrování produktů jednodušší a jak vám to pomůže zlepšit výkon kampaní.
Zatím jenom v angličtině
Umělá inteligence v nově přidaném nástroji Vyhledávání produktů "rozebere" jednoduché konverzační dotazy v anglickém jazyce (na češtinu si jako obvykle počkáme) tak, aby jejich zřejmé části mohla efektivně filtrovat napříč veškerými záznamy vašeho produktového katalogu.
Namísto sáhodlouhého klikání při výběru atributů, hodnot a cenového omezení jako dosud teď zadáte například: Products that are out of stock in Prague (Produkty, které nejsou skladem v Praze). Cílem AI je najít takové položky, které nemůžete prodat svým zákazníkům v Praze, protože je tam zkrátka nemáte naskladněné.
Jak to dělá?
Umělá inteligence postupuje logikou zpracovatelnou pro Google Merchant Center:
- produkt - cílový objekt, který se může vyskytovat kdekoliv v katalogu.
- není skladem - stav dostupnosti podle konkrétního atributu v GMC a hodnoty/podmínky filtru.
- v Praze - cílová lokalita zjištěná opět na základě atributu a odpovídajícího filtru.
Celá operace je blesková a dochází při ní k precizní kombinaci všech daných filtrů. Během chvíle tak vidíte, které produkty nebo produktové kategorie jsou zastaralé, problémové a negativně ovlivňují celkový výkon. V tomto konkrétním případě ty, které nemáte k dispozici pro své pražské zákazníky.
V rámci svého účtu v GMC si můžete pro chytré filtrování vymyslet v podstatě cokoliv:
- Zboží, které není skladem a vykazuje vysokou návštěvnost.
- Ručně přidané produkty do katalogu.
- Zboží s vysokým počtem zobrazení, ale nízkým kliknutím.
- Zobrazované produkty s nulovou interakcí.
- A tak dále.
A je tu ještě jedna dobrá zpráva, kterou oceníte, pokud jste dříve stahovali výsledky filtrování a exportovali je do svých CMS nebo Excelů. Přenos vyfiltrovaných dat už je po opravě přesný, správný a relevantní.
Proč je novinka důležitá
Produktové feedy často obsahují desítky tisíc záznamů. Jejich manuální procházení při objevování chyb, a příležitostí je zdlouhavé a úmorné. Díky filtrování řízenému umělou inteligencí rychleji odhalíte neefektivní produkty a můžete je bezprostředně opravovat, skrývat nebo na ně upozornit například změnou dodací lhůty.
Díky tomu lépe optimalizujete svůj produktový kanál, což přináší vyšší výkon PPC kampaní, informovanější řešení nedostatků i chytřejší rozhodování o zásobách ve větším měřítku.
Zdroj: searchengineland.com, searchenginejournal.com, marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Martin Kulhánek
Foto zdroj: AI, pixabay.com