Novinky ze světa online marketingu
Online marketing je jedním z nejrychleji se rozvíjejících odvětví dnešní doby. Které události online marketingu by nám neměly uniknout?

Online marketing je jedním z nejrychleji se rozvíjejících odvětví dnešní doby.  Je to svět, ve kterém neustále se měnící podmínky, implementace nových technologií, ale bohužel i nejrůznější regulace vládních orgánů vytváří tlak na neustálé sledování nových událostí a trendů. Které události online marketingu by nám neměly uniknout?

Tržní podíl Google a Facebooku na poli reklamy letos mírně poklesne

Podle nejnovějších odhadů zveřejněných společností eMarketer dojde v roce 2018 k mírnému poklesu podílu na trhu online reklamy u dvou největších gigantů v oboru e-marketingu: Facebooku a Google. Tedy alespoň na trhu v USA. Zatímco v roce 2017 dosahoval jejich podíl na trhu s reklamou 58,5 %, v letošním roce se podíl odhaduje na 56,8 %. A to vše navzdory tomu, že jejich příjem v absolutních číslech bude větší než loni. Předpokládá se, že Google dosáhne v roce 2018 zisku z reklamy ve výši 39,92 miliard oproti 34,87 miliardám dolarů v loňském roce, zatímco Facebook letos na reklamách vydělá 21 miliard dolarů oproti loňským 17,97 miliardám.

Tento mírný pokles je způsoben nárůstem podílu společností Amazon a Snapchat. Předpokládá se, že Amazon překoná v roce 2018 hranici dvou miliard dolarů příjmů z reklam, což znamená, že získá téměř 3 % ze všech peněz utracených za digitální reklamu v USA. Odhaduje se, že okolo 30 % z reklamních zisků Amazonu pochází z mobilních zařízení.

Snapchat s největší pravděpodobností získá více než 1 procento reklamního trhu a poprvé překoná hranici jedné miliardy příjmů z online reklamy. Oproti loňským 570 milionům dolarů je to nárůst téměř o 100 %.

Facebook oznámil spuštění nových vylepšení reklamy

Facebook nedávno oznámil tři nová vylepšení, ze kterých budou profitovat zejména provozovatelé online a offline obchodů. Jedná se o rozšíření a vylepšení již dříve avizovaných produktů TabsforCanvas, Storesaleoptimization a Productcategoriesfordynamicads.

Všechny tyto nové funkce vylepšují a zpřesňují cílení online reklam na základě dat o zájmech a chování uživatelů Facebooku.

Store sales optimization

Store sales optimization používá strojového učení a principů umělé inteligence k vyhledání uživatelů, u kterých je vysoká pravděpodobnost, že by měli zájem o zakoupení inzerovaného produktu, což by mělo obchodníkům přinést nárůst prodejů až o 11 %.

Tabsforcanvas

Další vylepšení, tentokrát pro „Collectionads“ (reklamy ve formátu sbírky), se nazývá Tabsforcanvas, které umožňuje lepší personalizaci reklamy. Po kliknutí na reklamu v Newsfeedu vás přenese na stránku obchodu s výběrem vhodných produktů, které jsou zvoleny podle zájmů a chování uživatele. Tato funkce umožní prodejcům nabídnout svým zákazníkům seznam zboží přímo na míru a zvýšit návratnost prostředků investovaných do reklamy až o 32 %.

Categoriesfordynamicads

Poslední vylepšení se nazývá Categoriesfordynamicads (kategorie pro dynamické reklamy). Jeho cílem je umožnit obchodníkům zobrazovat v rámci jedné reklamy různé kategorie namísto samotného produktu, a zasáhnout tak zákazníka v dřívější fázi nákupního cyklu. Obchodníci, kteří se zapojili do betatestování této funkce, hlásí velmi zajímavé nárůsty prodejů.

zdroj: seo.com, searchengineland.com, cpcstrategy.com

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp