Nový nástroj Facebooku pro vlastní obsah umístěných reklam

18.7.2018
0

Obrázek uživatele Martina Rosenkrácová
Martina Rosenkrancová

Nemožnost upravovat obsah reklam podle konkrétního umístění byla dlouho trnem v oku většině správců reklamních kampaní. Až do teď si mohli zadavatelé vybrat mezi dvěma nepříliš ideálními možnostmi.

Nemožnost upravovat obsah reklam podle konkrétního umístění byla dlouho trnem v oku většině správců reklamních kampaní. Až do teď si mohli zadavatelé vybrat mezi dvěma nepříliš ideálními možnostmi.

  • Buďto vytvořit pouze jednu sadu reklam pro všechna umístění, s jednu kreativou, která ne vždy vypadala na daném umístění hezky.
  • Nebo vytvořitunikátní reklamní kreativu pro každé umístění zvlášť. Bohužel však kvůli velkému počtu jednotlivých umístění časová náročnost tohoto přístupu rostla až do oblak.

Obě tyto možnosti měly víc nevýhod než kladů. Buďto vaše reklamy obsahovaly obrázky s ne zrovna ideálním rozlišením, nebo jste museli strávit desítky hodin upravováním reklam pro každé umístění zvlášť.

Konečně vývojáři Facebooku vyslyšeli prosby a žádosti zadavatelů reklam a vydali nástroj, který umožňuje přizpůsobit obsah reklam podle toho, kde se objeví. Jeho název je „Customize Creative Assets by Placement“, česky „Vlastní obsah pro umístění reklamy“.

Co je to Vlastní obsah pro umístění reklamy?

Zjednodušeně řečeno, tento nástroj umožňuje webmasterům upravit kreativu reklamy pro jakékoli umístění zvlášť.

Nyní již není nutné upravovat obrázky dlouhé hodiny v Photoshopu, abyste pokryli všechny myslitelné rozměry obrázků v různých umístěních. Na nekonečné nahrávání všech možných variant kreativ můžete zapomenout. Pomocí tohoto nového nástroje zjistíte pomocí několika kliknutí, jak bude vaše reklama vypadat na jakémkoli umístění.

Tento nový nástroj dokáže webmasterům ušetřit opravdu velké množství práce a času. A jak víme, čas jsou peníze.

Kvalitnější obrázky však také znamenají větší ochotu uživatelů kliknout na vaši reklamu, a tím i zvýšení CTR.

Zatím není tento nástroj k dispozici pro všechny druhy reklam. V současnosti jej můžeme využít při správě reklam, které využívají:

  • Facebook kanály
  • rychlé články
  • pravý sloupec
  • Instagram kanály
  • Instagram stories
  • interstitial, banner a native reklamy Audience network
  • instreamová videa v Audience network
  • videa s odměnou za zhlédnutí
  • doručené zprávy v Messengeru

Doufejme, že Facebook brzy rozšíří možnosti tohoto nástroje o možnost editace v jiných umístěních, jako jsou navrhovaná videa, sponzorované zprávy nebo instreamové video na Facebooku.

Jak nastavit Vlastní obsah pro umístění reklamy

Nové nastavení pro vlastní obsah umístěných reklam najdete ve Správci reklam v sekci Sada reklam a Umístění.

Abyste získali možnost editovat své reklamy, zvolte možnost Upravit umístění namísto volby Automatické umístění.

Přímo pod volbou „Typy zařízení“ uvidíte odkaz „Vyberte všechna umístění, která podporují přizpůsobení položek“. Po kliknutí se automaticky vyberou všechny možnosti umístění, které mohou používat funkci Vlastní obsah pro umístění reklamy. Můžete si také kliknutím zvolit, která umístění pro svou kampaň chcete použít.

Můžete tak v rámci jediné sady reklam nahrát vertikální video s poměrem stran 4:5 pro kanál vybraných příspěvků Facebooku, instreamová videa v Audience Network nebo Instagram stories, další video s poměrem stran 9:16 nebo horizontální video s poměrem stran 16:9 pro instreamové video v Audience network.

Jakmile nahrajete své kreativy, videa či obrázky, můžete se rozhodnout, kde bude která kreativa umístěna.

Jakmile budete hotovi, důkladně zkontrolujte, jak bude který obrázek vypadat v jednotlivých umístěních, než reklamní kampaň spustíte naostro.

Doporučené formáty pro vaše obrázky a videa

Pro každé umístění existuje doporučený rozměr videa nebo obrázku.

  • Pro kanál Facebooku je doporučený poměr stran 1,91 : 1. Minimální velikost je 254 × 133 pixelů.
  • Pro kanál Instagramu se doporučuje také poměr stran 1,91 : 1. Minimální velikost je 500 × 262 pixelů.
  • Pro Instagram stories je doporučený poměr stran 0,56 : 1. Minimální rozlišení je 500 × 889 pixelů.
  • Pro Audience network je vhodný poměr stran 1,91 : 1. Minimální velikost je 254 × 133 pixelů.

Výše zmiňované rozlišení je pouze minimální hranice, samozřejmě čím větší rozlišení, tím lépe. Větší rozlišení kreativ vám umožní lépe komunikovat vaše obchodní sdělení, zaujmout návštěvníka a přimět jej ke konverzi.

Vlastní obsah pro umístění reklamy a dynamické kreativy

Kromě skvělého nástroje pro správu vlastního obsahu a umístění spustil Facebook ještě další výborný nástroj. Nyní můžete doslova zabít dvě mouchy jednou ranou. Nástroj pro správu Dynamických kreativ (Dynamic Creative Tool) vám umožní vytvářet spousty variant vaší reklamy a různě je kombinovat mezi sebou. Můžete kombinovat obrázky, videa, nadpisy i výzvy k akci. Můžete navzájem zkombinovat až:

  • 10 obrázků nebo videí
  • 5 textových polí
  • 5 popisků
  • 5 výzev k akci

Nástroj také umožňuje měření a vyhodnocování výkonu jednotlivých komponent, takže můžete své reklamy ladit a upravovat na co nejvyšší výkon.

Spolu s nástrojem na editaci vlastního obsahu pro umístění reklamy dostáváte do rukou mocný nástroj, který vám zaručí, že se vaše reklamy neokoukají a vždy budou pro vaše zákazníky atraktivní.

zdroj: facebook.com, ppchero.com, marketingland.com

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333