Obsahový marketing pro autoservisy
Oslovte potenciální zákazníky vašeho autoservisu pomocí obsahového marketingu. Jak to funguje, co to vlastně je a jak s obsahovým marketingem pro autoservis začít?

Jako majitel autoservisu toho pravděpodobně o autech víte hodně. Určitě znáte spoustu tipů, které by lidem pomohly prodloužit životnost jejich automobilů. Dobře znáte běžné chyby, kterých se majitelé automobilů často dopouštějí, nebo mylné představy, které musíte stále dokola opravovat. Lidé tyto informace chtějí, potřebují a aktivně je na internetu hledají. Právě proto obsahový marketing týkající se automobilů perfektně poslouží vašemu podnikání v autoservisu.

V tomto článku se dozvíte vše, co potřebujete o obsahovém marketingu pro autoservis vědět.

Co je to obsahový marketing?

Obsahový marketing je používání informací, videí nebo grafiky v online prostředí, kde pomáhají prodávat vaše produkty či služby určitému publiku. Jak to vypadá v případě autoservisu? Mohou to být například příspěvky na blogu, instruktážní videa nebo celá řada dalších typů obsahu.

Myšlenka obsahového marketingu spočívá v tom, že lidé mají rádi snadno stravitelný obsah. Mohou se na něco podívat, dozvědět se informace, které potřebují, a pokračovat dál.

Pokud bude váš obsah skutečně kvalitní a zajímavý, může se stát takzvaně virálním – získá spoustu sdílení a zobrazení. Čím více zobrazení získáte, tím více lidí se o vaší firmě a nabídce dozví. Návštěvnost pak můžete nasměrovat přímo na své webové stránky. Proto se ještě před začátkem tvorby obsahu ujistěte, že jsou vaše webové stránky správně nastaveny a plně funkční.

Proč váš autoservis potřebuje obsahový marketing?

Ať už vlastníte malou autodílnu v garáži, nebo obrovskou firmu, obsahový marketing může zvýšit váš úspěch a pomoci vám oslovit více lidí. Jakmile zjistíte, jak na to, uvidíte, že to není nijak složité.

Jak funguje obsahový marketing?

Obsahový marketing je vždy zaměřen na určitou skupinu lidí. Ve vašem případě se budete pravděpodobně chtít zaměřit na lidi, kteří vlastní auto a bydlí v dojezdové vzdálenosti od vašeho autoservisu. Způsob, jakým toto publikum oslovíte, závisí na tom, jaký typ obsahového marketingu použijete.

Jedním z nejúčinnějších nástrojů obsahového marketingu pro autoservisy jsou příspěvky na blogu, pomocí kterých můžete čtenářům sdělit spoustu hodnotných informací.

Nápady na obsahový marketing pro autoservis

Obor servisu a péče o automobily je velmi široký, takže při tvorbě obsahu můžete být docela kreativní. Zde je několik běžných témat obsahového marketingu, ze kterých si můžete vybrat:

  • Video návody na běžné opravy auta. Když se někdo dostane do potíží s autem, jeho prvním instinktem může být vyhledat si na internetu návod na opravu. Pokud sestavíte rozsáhlou knihovnu videí, která diváky provedou řešením běžných problémů s autem, máte velkou šanci na získání zhlédnutí.
  • Recenze výrobků pro automobily. Lidé se také zajímají o to, jaké produkty jim mohou pomoci při péči o jejich vozidla. Může se to týkat čištění, údržby nebo oprav vozu. Vyjádřete svůj upřímný názor na různé výrobky a ukažte je v akci.
  • Obecné informace týkající se péče o auto. Informace o péči o auto můžete nabízet prostřednictvím videí, infografik nebo příspěvků na blogu. Smyslem je pomoci lidem pochopit, jak prodloužit životnost jejich automobilu.
  • Příspěvky typu "Věděli jste, že?". O automobilech panuje mnoho rozšířených mylných představ. Lidé si například myslí, že díky prémiovému benzinu má jejich standardní auto lepší výkon. Jako odborník na opravy automobilů můžete vytvořit zajímavé příspěvky na blogu nebo videa, která vysvětlí pravdu skrývající se za rozšířenými mýty.
  • Historie automobilů. Automobily mají tak bohatou historii, že je zábavné se o ní něco dozvědět. Proveďte své čtenáře stručnou historií některých zajímavých modelů nebo výrobců. Množství informací v této oblasti je obrovské, snadno tak najdete zajímavé téma, kterému se žádný z vašich konkurentů nevěnuje.
  • Nejnovější automobilové novinky. Můžete zveřejňovat informace o současnosti a budoucnosti automobilů. Prezentujte zajímavé automobilové novinky a sdílejte informace o nejnovějších technologiích a výhledech do budoucna.

Nápady na obsahový marketing pro autoservis

Založte si blog

Blogy jsou jedním z nejběžnějších způsobů, jak vést kampaň obsahového marketingu. Pokud provozujete blog, máte volnou ruku, pokud jde o témata, o kterých píšete, a o způsob prezentace informací. Správně podané informace mohou přesvědčit potenciální zákazníky, že váš autoservis je skutečně odborně na výši a že jejich automobil bude v těch nejlepších rukou. Blog můžete provozovat přímo prostřednictvím svých webových stránek, takže bude pro zákazníky snadné přejít přímo k nabídce vašich služeb.

Pokud se vám nedaří vymyslet témata, o kterých na blogu psát, zamyslete se nad běžnými rozhovory, které vedete s klienty nebo kolegy. Existuje určitá oblast, ve které se považujete za odborníka? Co dělají zákazníci se svými auty špatně? To vše mohou být životaschopná témata pro blogové příspěvky.

Nezapomeňte, že obsah vašeho blogu bude úspěšný, pouze pokud jej lidé budou chtít číst, bavit se jím a sdílet ho. Měli byste se proto zaměřit na témata, která lidi zajímají.

Nezapomínejte na sociální sítě

Nezapomínejte na sociální sítě

Sociální sítě jsou ideálním místem pro sdílení obsahu. Je to oblast, která vám nabízí velkou flexibilitu a možnost vyzkoušet různé druhy obsahového marketingu. Můžete zde sdílet videa, infografiky nebo psané příspěvky.

Pokud jde o marketing na sociálních sítích, zaměřte se na svou cílovou skupinu. Vždy se snažte zveřejňovat virální obsah a usnadnit lidem s jeho pomocí spojení s vámi. Je proto dobré propojit s vaším účtem na sociálních sítích vaše webové stránky a kontakt umístit i do samotného obsahu.

Ujistěte se, že jsou vaše stránky optimalizovány pro vyhledávače pomocí technik SEO

Úspěch webu vašeho autoservisu je úzce spjat s používáním optimalizace pro vyhledávače neboli SEO. Optimalizace pro vyhledávače pomáhá vašemu blogu a webu v lepším zobrazování ve výsledcích vyhledávání Google. Používání konkrétních klíčových slov nebo frází, které může někdo použít při vyhledávání v Googlu při hledání obsahu jako je ten váš, stejně tak jako získávání kvalitních zpětných odkazů ze stránek, které tematicky souvisí s vaším oborem, pomůže přesvědčit vyhledávače, že vaše stránka je skutečně kvalitní a stojí za to, aby ji zobrazovaly na předních místech výsledků vyhledávání.

Příkladem může být výraz "jak vyměnit píchlou pneumatiku". Váš článek na blogu nebo instruktážní video na toto téma by mělo toto klíčové slovo obsahovat několikrát. Nezapomeňte také na jeho umístění v hlavním nadpise a podnadpise. Důležité je také použití klíčových slov souvisejících s vaší lokalitou, například „Autoservis v Horní Dolní“. Je třeba uvědomit si, že se snažíte oslovit zákazníky v okolí. Nikdo z Ostravy si přece nepojede spravovat auto do autoservisu v Brně, byť by jeho služby byly sebelepší.

Díky optimalizaci pro vyhledávače začne vaše stránka stoupat v žebříčku, až se dostane na první stránku výsledků vyhledávání Google a Seznam. Tyto pozice znamenají více zobrazení, více návštěv a více zákazníků.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp