Optimalizujte vaši aplikaci pro App Store či Google Play

Optimalizujte vaši aplikaci pro App Store či Google Play
Uspět s aplikací či hrou mezi tisícovkami podobných na App Store či Google Play není nic jednoduchého. Zjistěte, jak vaši nabídku optimalizovat pro získání většího množství zákazníků.

Pandemie dramaticky zasáhla odvětví mobilních aplikací a her. Zatímco některé kategorie aplikací zaznamenaly nebývalý růst, jiné se musely přizpůsobit klesajícímu zájmu a doufat, že se situace na trhu rychle zotaví. Ale to není jediné překvapení, kterému vydavatelé mobilních aplikací a her museli v roce 2020 čelit: oznámení o ukončení podpory IDFA přinesla do světa online aplikací nejistotu a zvýšenou pozornost směrem k optimalizaci pro App Store, která je známá pod zkratkou ASO (App Store Optimization). Pokud vyvíjíte a prodáváte aplikace, možná vás budou zajímat následující tipy, jak vaši nabídku optimalizovat pro získání většího množství zákazníků.

Zaměřte se na zlepšení povědomí o značce

Uživatelé v obchodech s aplikacemi méně často vyhledávají obecné výrazy jako "hra" a namísto toho hledají konkrétní názvy. Zdá se, že tento trend přetrvá i v roce 2021, takže je pro zlepšení prodejů vaší aplikace důležité pracovat na zlepšování povědomí o vaší značce.

Konkurence na poli aplikací neustále roste, a abyste dokázali přilákat nové uživatele a udržet si je, měli byste nejprve získat jejich důvěru a loajalitu.

Název vaší značky můžete mimo jiné umístit na ikonu aplikace nebo hry, aby si uživatelé mohli vaši značku zapamatovat rychleji a strávili méně času rozhodováním o tom, jestli si ji stáhnou či ne.

I když si uživatelé aplikaci nyní nestáhnou, příště rozpoznají vaše logo a budou mít větší sklon stáhnout si vaši aplikaci místo jakékoli jiné. Tento princip navíc bude fungovat i pro vaše další aplikace pod stejnou značkou. Proto je budování silné značky zásadně důležité jak pro ASO, tak pro strategii placené reklamy.

Používejte nadpisy s názvem značky a popisem aplikace

Tento tip navazuje na předchozí a není to nic nového, funguje ale velmi dobře a očekává se, že v blízké budoucnosti zůstane i nadále efektivní. Pokud je povědomí o vaší značce vysoké a název vaší značky nebo aplikace je znám uživatelům v App Store nebo Google Play, je to vaše konkurenční výhoda, kterou můžete ještě dále využít.

A / B testy ukazují, že nadpis ve tvaru „název značky + krátký popis aplikace“ zvyšuje míru konverze. K tomuto postupu se uchylují i ​​velké společnosti, takže je vhodné jej také použít, pokud chcete uspět.  Než však provedete jakékoli změny, nejprve nový titulek ověřte pomocí A / B testování.

Nechte svou aplikaci vizuálně vyniknout

Vizuální přitažlivost umožnuje vyniknout objektům na pozadí ostatních, které je obklopují. Lidská pozornost je selektivní a položky kontrastující s jejich okolím nás okamžitě upoutají. Proto by optimalizace kreativ měla být nejvyšší prioritou pro všechny obchodníky, kteří distribuují své aplikace či hry prostřednictvím App Store či Google Play. Chcete-li upoutat pozornost uživatelů, používejte vizuálně atraktivní stimuly a začleňte je do ikon a snímků obrazovky vaší hry nebo aplikace. To vám umožní přimět uživatele, aby klepli na její stránku nebo si ji dokonce ihned nainstalovali. Jak toho dosáhnout?

• Vyberte pro své kreativy kontrastní barvy, aby byla vaše aplikace při vyhledávání nebo procházení nápadnější než aplikace vašich konkurentů.

• Zvýrazněte výzvy k akci na snímcích obrazovky výraznými barvami kontrastujícími s pozadím.

• Umístěte na svou ikonu nebo snímky obrazovky nakloněné prvky.

• Přidejte horizontální snímek obrazovky k vertikálním nebo namísto nich.

Pro vodorovné snímky obrazovky je lepší umístit text na pravou stranu a lidi nebo znaky na levou stranu. Důvodem je to, že levá mozková hemisféra zpracovává informace, které vidíte vpravo, zatímco pravá část mozku zpracovává informace, které lidé vidí vlevo. Pravá strana mozku je zároveň vhodnější pro zpracování grafických informací, zatímco levá hemisféra je logičtější a verbální. Takže umístění znaků vlevo a výzvy k akci / titulky vpravo zvyšuje plynulost zpracování informací a zvyšuje pravděpodobnost konverze.

Před provedením jakýchkoli změn v reklamních kreativách spusťte A / B testování, abyste se ujistili, že přijímáte správná rozhodnutí založená na datech.

Smartphone aplikace

Spusťte A / B testy

Pokud se snažíte o optimalizaci výkonnostního marketingu na základě dat, neobejdete se bez A / B testování ikony, snímků obrazovky a náhledů vaší aplikace. Vytvořte dvě verze reklamní kreativy, které se budou lišit pouze v určitém detailu. Ty potom střídavě spouštějte a vyhodnocujte, která verze vám vydělala víc. Tu poté používejte jako základní a proti ní nasaďte další, která se opět bude trochu lišit. Tímto způsobem můžete vyladit vaši prezentaci k dokonalosti. Zde je několik dalších tipů:

• Zvláštní pozornost věnujte prvním dvěma snímkům obrazovky nebo náhledu aplikace. Získáte pouze jednu šanci udělat první dojem, takže je kriticky důležité otestovat různé varianty těchto prvků a vybrat ty optimální.

• Umístěte nejúčinnější klíčové slovo na první snímek obrazovky, aby uživatelé, kteří přišli na stránku vaší aplikace z vyhledávání, byli schopni okamžitě pochopit, že vaše aplikace je to, co hledají.

• Je-li to možné, měla by ikona vyjadřovat myšlenku vaší aplikace nebo hry. Vyberte kontrastní barvy a vyhněte se příliš malým detailům.

Věnujte pozornost i některým méně známým prvkům optimalizace internetových aplikací

Optimalizace klíčových slov v textu je samozřejmost a je pro úspěch vaší aplikace klíčová. Existují však také některé na první pohled nenápadné prvky, které mají na úspěch aplikace také určitou váhu. Pro některé uživatele může být důležitý například název programátora aplikace. Nezapomeňte tedy sdělit o vaší aplikaci všechny potřebné údaje a předstihnout tak konkurenci, která si s těmito detaily hlavu neláme.

Sekce s informacemi o ochraně osobních údajů

App Store nedávno představil nový prvek pro stránky produktů - část s informacemi o ochraně osobních údajů, která obsahuje podrobnosti o tom, jaká data shromažďují aplikace o uživatelích. Dříve mohli uživatelé tyto informace získat pouze poté, co si aplikaci již nainstalovali.

Nyní potenciální uživatelé uvidí přímo na stránce vaší aplikace nebo hry, jaké informace sledujete, což může vážně ovlivnit konverzní poměr. Čím více dat bude vaše aplikace potřebovat, tím méně budou uživatelé ochotni si ji stáhnout.

Klipy aplikací

Toto je další inovace, která vám dává příležitost předvést hlavní funkce vaší aplikace a povzbudit uživatele k její instalaci. Uživatelé zase dostanou příležitost rychle si prohlédnout mini verzi aplikace a vyzkoušet si, co nabízí.

Klipy aplikace umožňují uživatelům rychle najít aplikaci, která jim pomůže vyřešit problém, který je v tuto chvíli trápí. Proto se musíte ujistit, že klip aplikace je natolik působivý, že po jeho zobrazení budou uživatelé ochotni si vaši appku nainstalovat.

Automatické opravy

Pokud se snažíte optimalizovat na nesprávně zadaná klíčová slova nebo názvy značek, je zde pro vás špatná zpráva. Apple nyní již umí překlepy ve vyhledávání detekovat a automaticky opravovat, takže pokud budete v popisu vaší aplikace používat překlepy, nijak vám to nepomůže. Naopak vám to může uškodit, jelikož někdy jsou překlepy opraveny jinak, než jste zamýšleli, může vést ke snížení konverzního poměru. Je proto vhodné přizpůsobit se této aktualizaci a revidovat strategii klíčových slov, a to jak v optimalizaci pro vyhledávače, tak v PPC reklamách Apple Search.

Chytrý  telefon

Spusťte reklamy ve vyhledávání Apple

Je samozřejmé, že optimalizace pro App Store a placené reklamy Apple Search mají rovnocenné místo v marketingu vašich aplikací. Letos je však spuštění kampaní v Apple Search Ads ještě mnohem důležitější, pokud chcete zajistit vaší aplikaci pozornost publika. S ukončením podpory IDFA může být Apple Search Ads jediným způsobem, jak oslovit uživatele, protože již neuvidí žádné reklamy na instalaci aplikací na jiných platformách.

Apple Search Ads je reklamní platforma Applu pro marketing aplikací v App Store. S její pomocí můžete propagovat vaši aplikaci pro uživatele iPhone nebo iPad. Funguje podobně jako PPC reklama ve vyhledávání Googlu: Pokud uživatel v App Store zadá klíčové slovo, zobrazí se v horní části výsledků vyhledávání reklama vyzývající ke stažení aplikace. 

Tip: Spusťte PPC kampaně v Apple Search na značková klíčová slova vašich konkurentů, abyste jim sebrali část jejich návštěvnosti. Pokud nechcete, aby to oni udělali vám, spusťte PPC reklamu na vaše klíčová slova sami.

Neustále pracujte na kvalitě vaší aplikace

Možná si myslíte, že je to zcela zřejmé, ale tento tip je opravdu důležité vzít v úvahu. Pokud jsou uživatelé spokojeni se zkušenostmi a funkcemi, které díky vaší aplikaci získají, pokud je vaše aplikace kvalitní a funguje bez velkých chyb a pádů, uživatelé ji budou doporučovat svým přátelům a vy získáte nejen více konverzí, ale tak větší důvěryhodnost. To vše je jedním z důvodů, díky kterým bude App Store či |Google Play řadit vaši aplikaci na vyšší pozice ve vyhledávání, což vám přinese další spokojené zákazníky.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp