Osvědčené postupy pro reklamu na Facebooku, která vám zajistí zákazníky
Chcete vytvářet efektivní PPC reklamy, které budou přitahovat pozornost potenciálních zákazníků jako magnet? Použijte tyto osvědčené postupy!

Facebook je jedním z nejlepších zdrojů cílené návštěvnosti. Denně jej využívá naprostá většina obyvatel naší země a mezi nimi pochopitelně i vaši zákazníci. Facebook navíc ví o každém uživateli tolik informací, že dokáže zobrazovat vaše reklamy jen těm uživatelům, u kterých je vysoce pravděpodobné, že by mohli mít o váš produkt zájem. Díky všem těmto výhodám je Facebook u inzerentů velice oblíbený, což s sebou přináší i jisté negativum v podobě vysoké konkurence. Abyste se v záplavě ostatních obchodníků z vašeho tržního segmentu dokázali prosadit, měli byste využívat všech možných osvědčených postupů, které vám umožní překonat vaše konkurenty. Pojďte se podívat na ty nejlepší z nich.

Vytvářejte reklamy speciálně pro své publikum

Nejdůležitější marketingové pravidlo říká, že abyste vytvořili efektivní reklamu, která zachytí potenciální zákazníky a zajistí zvýšení prodeje, musí být relevantní pro vaše publikum. Při tvorbě reklamy proto mějte své publikum neustále na paměti. Přemýšlejte o demografických údajích, jako například:

  • věk
  • pohlaví
  • lokalita
  • zájmy

Čím více budou vaše reklamy odpovídat konkrétním demografickým údajům vašeho publika, tím větší je pravděpodobnost konverze. Pokud budete například reklamy na počítačové hry zobrazovat uživatelům nad 50 let, pravděpodobně příliš velký úspěch nezaznamenáte. Pokud ovšem budete cílit na věkovou skupinu lidí mladších 18 let, budou vaše výsledky mnohem lepší.

Pochopte rozdíl mezi širokým a specifickým cílením - a kdy je použít

Facebook vám při vytváření reklam umožňuje vybrat si cílové publikum. Nemělo by tedy být ve vašem zájmu vybrat si co nejkonkrétněji zaměřené publikum? Jak se ukazuje, nemusí to být vždycky pravda.

Super konkrétní cílení totiž může být v mnoha případech dražší a navíc může omezit účinnost reklamy. Jak je to možné?

Když si vyberete velmi specifické publikum, bojujete s ostatními inzerenty o tuto malou skupinu. Čím větší konkurenci budete čelit, tím vyšší budou vaše náklady na konverzi a tím méně lidí vaši reklamu uvidí. Menší počet konverzí pak znamená horší optimalizaci reklam a tím pádem i horší konverzní poměr. Výkonné algoritmy strojového učení, které pracují na optimalizaci vašich PPC reklam na Facebooku, potřebují dostatečné množství konverzí, aby se mohly naučit, jak těchto konverzí dosahovat co nejúčinněji.

Čím více informací se algoritmu strojového učení Facebooku podaří shromáždit, tím lépe budou vaše reklamy optimalizovány.

Výběr super specifického publika nedává Facebooku mnoho informací, ze kterých by se mohl poučit. Pokud se však zaměříte na o něco širší publikum, bude Facebook moci získat informace, které potřebuje k optimalizaci vašich PPC reklam, a pošle je lidem, kteří s největší pravděpodobností provedou požadovanou akci na základě vašeho cíle.

Pokud například prodáváte počítačové hry publiku 15 - 18 let, zkuste rozšířit váš dosah na věk 15 - 30 let. Možná nebudete cílit tak přesně, ale poskytnete Facebooku další informace, pomocí kterých se dokáže poučit a lépe tak optimalizovat vaše PPC reklamy.

Udělejte své reklamy co nejrelevantnější pro vaše publikum

Udělejte své reklamy co nejrelevantnější pro vaše publikum

Tento osvědčený postup není jen o tom zacílit na konkrétní publikum. Měli byste také zajistit, aby vaše reklama byla naprosto neodolatelná a splňovala všechna přání a touhy publika. Cílem zkrátka je, aby se uživatelům vaše reklamy líbily.

Je zřejmé, že pokud se uživateli reklama líbí, je pravděpodobnější, že na ni klikne. Relevance však není důležitá jen pro prokliky - ovlivní náklady i viditelnost vaší reklamy!

Facebook používá něco, čemu se říká diagnostika relevance reklam. V podstatě řadí reklamy podle relevance pro uživatele na základě tří metrik:

  • hodnocení kvality
  • míry zapojení
  • míry konverze

 

V podstatě platí, že čím lépe si reklama vede a čím je vnímána jako kvalitnější, tím levnější a viditelnější na Facebooku bude.

Relevance reklamy znamená, že nemůžete jen tak napsat hromadu marketingových blábolů a očekávat, že na to budou lidé klikat. Musíte skutečně přemýšlet o svém publiku a vytvářet reklamy, které se trefí do jeho vkusu.

Při tvorbě designu reklamy se řiďte zásadami pro mobilní zařízení

Většina inzerentů vytváří své Facebook reklamy na počítači, zatímco ale většina uživatelů navštěvuje Facebook na svých mobilních zařízeních. Reklamy, které jste optimalizovali pro zobrazení na velké obrazovce počítače, však vypadají na malém displeji telefonu úplně jinak.

Navrhněte své reklamy nejprve pro mobilní zařízení a poté je upravte pro stolní počítače. Postarejte se o to, aby reklama na různých velikostech mobilních displejů vypadala co nejlépe.

Reklama přívětivá pro mobilní uživatele by měla mít jednoduchou grafiku, jasné sdělení s velkým kontrastem, které bude na malých obrazovkách dobře čitelné. Ověřte si, jak se reklama zobrazuje na různých typech telefonů či tabletů a o verzi pro stolní počítače se starejte později.

Používejte přitažlivé obrázky

Jeden názorný obrázek je přesvědčivější než desítky slov textu. Pokud jde o reklamy na Facebooku, obrázky jsou nejdůležitější součástí jakékoli propagace. Ať už propagujete cokoli nebo kdekoli, součástí by měl vždy být kvalitní obrázek. Proč jsou obrázky nezbytné?

1.            Obrázky získávají na sociálních sítích nejvíce sdílení.

2.            Obrázky upoutají pozornost uživatelů lépe než příspěvky obsahující pouze text.

3.            Algoritmus Facebooku obrázky upřednostňuje.

Nejde však o to připojit jakýkoli obrázek. Aby plnil svůj účel, to znamená přitáhl pozornost klienta, musí být v prvé řadě dostatečně atraktivní. Co se tedy považuje za atraktivní obrázek?

  • Související s produktem nebo službou.
  • Jasný a poutavý.
  • Bez drobných detailů, které by byly na mobilním zařízení špatně viditelné.

Využijte sílu videa

Jestliže je obrázek mnohem lepší než text, co je lepší než obrázek? Jasně, je to video.

Přidání videa do PPC reklamy na Facebooku sice vyžaduje trochu více úsilí, ale není pochyb o tom, že je to silný doplněk každé marketingové kampaně.

Videa dokáží upoutat pozornost uživatelů mnohem rychleji než pouhý obrázek. A pokud video uděláte dostatečně poutavé, uživatelé budou vaše videa sledovat déle, abyste jim mohli poskytnout více informací o vašich produktech, službách nebo podnikání. Propagační obsah s videem dosahuje o 41 % víc prokliků  a návratnost je vyšší o 32 % než u reklam, které obsahují pouze statické obrázky.

Videa dokáží skvěle upoutat pozornost uživatelů, předvést váš produkt a přesvědčit zákazníky, aby provedli navrhovanou akci.

Videa točte na výšku

Lidé obvykle drží své telefony ve svislé poloze, jelikož je to ergonomičtější a obsah sociálních sítí se tak lépe čte. Váš obsah by proto měl tuto skutečnost odrážet.

Kdykoli do reklam na Facebooku přidáváte videa, ujistěte se, že mají vertikální orientaci, aby uživatelům pokryla větší část obrazovky. Jde o snadný způsob, jak zvýšit přitažlivost videa a usnadnit uživatelům sledování vašeho obsahu. Podle průzkumů dokáže reklama s vertikálním videem oslovit až o 60 % více lidí.

Lidé neradi drží své telefony podélně. Pokud v reklamách na Facebooku používáte video, použijte čtvercovou nebo vertikální orientaci, abyste co nejlépe využili plochu obrazovky a vaše peníze za prokliky.

Záleží i na textu reklamy

Zatímco vizuální prvky přitáhnou pozornost uživatelů, text je tím, co je přesvědčí ke kliknutí. Co by měl dokázat ideální text reklamy na Facebooku?

  • Přesvědčit.
  • Vzbudit zájem.
  • Pobavit.

Nejlepší reklamy na Facebooku by měly obsahovat od každého z těchto tří prvků trochu. Jejich použití vám pomůže vytvořit si s publikem vztah a zvýšit pravděpodobnost, že je přesvědčíte, aby udělali to, co chcete: koupili si vaši službu či produkt.

Textu by však nemělo být příliš mnoho. Lidé, kteří procházejí své newsfeedy, nemají zájem číst romány - chtějí krátký, vtipný text, který mohou rychle přelétnout pohledem a pokračovat dál. Pokud do reklam na Facebooku vložíte příliš mnoho textu, všechny odradíte. Ideální počet slov pro reklamu na Facebooku je 5 slov v titulku, 14 slov v textu a 18 slov v popisech odkazů.

Nezáleží na tom, jak dobrý je text. Pokud je ho příliš mnoho, lidé se leknou a budou rolovat dál. Zajistěte proto, aby text vaší reklamy na Facebooku byl krátký, vtipný a výstižný.

Nabídněte potenciálním zákazníkům skutečnou hodnotu

Aby byl uživatel ochoten kliknout na vaši reklamu, měli byste mu k tomu dát důvod. Řekněte mu, jasně, co vše mu můžete nabídnout.  V čem jste jedineční? Jak můžete vyřešit jeho problémy? Jak můžete vylepšit jeho život?

Odpovědi na tyto otázky přimějí lidi k dalšímu kroku - ať už jde o vyplnění formuláře, návštěvu vašich webových stránek nebo nákup produktu.

Proč by měl uživatel chtít kliknout na vaši reklamu? Řekněte mu to na rovinu pomocí hodnotné nabídky.

Použijte jasnou výzvu k akci

Co chcete, aby uživatelé udělali dál? Pokud o tom budou přemýšlet sami, většinou neudělají nic. Nenechte je na pochybách, ale sdělte jim to pomocí jasné výzvy k akci (CTA).

Cílem CTA je vyzvat uživatele k akci. Ať už chcete, aby se zaregistrovali, koupili si produkt nebo si stáhli e-book, výzva k akci je to, co je k tomu přiměje.

Výzva k akci však nemusí být jen "Objednávejte ihned". Její součástí může být i příslib něčeho navíc, jako například u nabídky typu "vyzkoušejte zdarma" nebo "získejte extra slevu X % z objednávky".

Tyto typy frází také přidávají vaší reklamě na naléhavosti, takže je pro uživatele ještě neodolatelnější!

Facebook vám tvorbu CTA ještě více usnadní tím, že nabízí širokou škálu tlačítek, z nichž si můžete vybrat a podpořit tak svou jedinečnou nabídku.

Sledujte výkon reklamy

Výhodou PPC reklamy na Facebooku je možnost neustálého přehledu, jak si vaše reklamy vedou a kolik vám vydělávají peněz. Jakmile je reklama spuštěna, můžete sledovat její výkon pomocí analytického rozhraní Facebooku, takže přesně víte, co funguje a co ne.

Pokud zjistíte, že si reklama nevede tak dobře, jak jste doufali, proveďte několik změn a zkuste to znovu. Stále nefunguje? Změňte něco jiného a uvidíte, co se stane.

Pokud si například všimnete, že na vaši reklamu nekliká mnoho uživatelů, může to být tím, že vaše výzva k akci není příliš výmluvná. Přidejte nějakou silnější formulaci nebo speciální nabídku a uvidíte, zda se vám nepodaří čísla zvýšit.

Reklamy na Facebooku jsou dynamický proces založený na neustálém sledování, analýze získaných dat a jejich využití pro zlepšení reklamy v budoucnu. Pozorně proto sledujte výkonnost svých reklam, abyste se ujistili, že splňují vaše očekávání. Nezapomeňte si vést poznámky o tom, co jste se dozvěděli - můžete je použít pro budoucí kampaně.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp