Podíl kliknutí – nová metrika k identifikaci maximálního možného počtu kliknutí v AdWords

26.11.2015
0

Obrázek uživatele Martina Rosenkrácová
Martina Rosenkrancová

Google v listopadu oznámil, že přidává novou metriku s názvem „Podíl kliknutí“. Tato metrika pomůže inzerentům lépe identifikovat, kde ztrácí možná kliknutí na vlastní PPC reklamy.

Podíl kliknutí – nová metrika k identifikaci maximálního možného počtu kliknutí v AdWords

Google v listopadu oznámil, že přidává novou metriku s názvem „Podíl kliknutí“. Tato metrika pomůže inzerentům lépe identifikovat, kde ztrácí možná kliknutí na vlastní PPC reklamy. Podíl kliknutí poskytne inzerentům informaci o procentu celkových možných kliknutí na jejich inzerát v Nákupech Google na úrovni skupin produktů.

Google v listopadu oznámil, že inzerentům poskytne novou metriku s názvem „Podíl kliknutí“. Účelem této metriky je ukázat, kde by úpravy nabídek a relevance reklamy mohly zvýšit návštěvnost inzerátu. Tento ukazatel je možné nalézt v záložce skupiny produktů.

AdWords tvrdí, že maximální počet kliknutí, které by vaše reklama mohla získat, je závislý na dvou faktorech, a to:

  • Jedinečnost a dobré zpracování reklamy
  • Počet reklam zobrazovaných na daný vyhledávací dotaz

Také, podobně jako u podílu zobrazení reklam, i zde budeme řešit zvýšení množství prokliků zvýšením nabídek za jednotlivá klíčová slova a zlepšením relevance. Zmíněný maximální počet kliknutí je počítán z obou aukcí, tedy z těch, ve kterých byly vaše reklamy zobrazovány a měly konkurenceschopnou pozici, i z těch, ve kterých byly vaše reklamy pouze zobrazovány nebo měly na zobrazení reálnou šanci.

Kdy je dobré využít metriku Podíl kliknutí?

K lepšímu pochopení tuto metriku Google srovnává s metrikou podílu zobrazení, kde se inzerenti dozvědí, jaké části možných zobrazení skutečně dosahují. Podíl kliknutí navíc udává informaci, jakou část kliknutí by bylo možné získat z možných zobrazení. Zjistíte tedy, na kolika procentech možného maximálního kliknutí se právě nachází konkrétní skupina produktů.

Přesněji řečeno by tato metrika měla být použita pro identifikaci produktů ze skupiny, které mají předpoklady k získání většího množství kliknutí. Jakmile jsou tyto skupiny produktů identifikovány, může inzerent jednoduše zvýšit nabídky na tyto skupiny produktů a tím získat vyšší viditelnost reklam i více konverzí. Podíl kliknutí je odhadován tak, že je porovnaný skutečný podíl kliknutí s maximálním počtem, který by bylo možné získat.

Postup

Než budete moci získat kliknutí, je třeba získat nějaká zobrazení vašich reklam. Stručně řečeno, pomůžete-li podílu zobrazení, pomůžete tak i zvýšení podílu kliknutí.

V první řadě přidejte sloupec „podíl kliknutí“ do tabulky skupin produktů. V příkladu výše je v posledním řádku zmíněna například skupina produktů zimní kabáty s podílem kliknutí 30 %. To znamená, že jsme obdrželi pouze 30 kliknutí ze 100 možných. V tomto případě bychom využili příležitosti a zvýšili bychom cenové nabídky. Sloupec podíl kliknutí je pak potřeba často kontrolovat, a to zejména co se týče nejoblíbenějších produktů. Nadále pak na základě sledovaných údajů optimalizujte nabídky dle konkrétních procentuálních podílů.

Zdroj: google, ppchero, searchengineland

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333