PPC a cestování v době covid 19
Cestovní ruch je nejvíce postižen současnou pandemií koronaviru. Jak se tedy musí změnit PPC reklamy, aby odpovídaly novým požadavkům cestovního ruchu?

Začátek roku 2020, nesoucí se ve znamení pandemie koronaviru, znamenal velké změny v mnoha odvětvích, zejména v cestovním ruchu. Nyní, po téměř devíti měsících, zuří pandemie ještě hůř než na jaře a vypadá to, že problémy, kterým cestovní ruch musí čelit, budou pravděpodobně mnohem dlouhodobější, než jsme si původně mysleli. Jak pandemie pokračuje, cestovní ruch se neustále vyvíjí a tento posun vede k potřebě nových strategií v PPC reklamě. Hledané výrazy se mění, stejně tak jako vzorce chování cestujících. Jak se tedy musí změnit PPC reklamy, aby odpovídaly novým požadavkům cestovního ruchu?

Poroste popularita soukromých rekreačních pronájmů

Přestože nyní jsou tuzemské hotely uzavřené, nebude tomu tak navěky. Jakmile vláda uvolní opatření, začnou lidé opět cestovat. Velmi se však změní jejich přístup k ubytovacím službám. Lidé, kteří chtějí někam cestovat, ať už služebně či soukromě, nebudou mít příliš velkou důvěru ve velké hotely, které tak budou muset zápasit se zvyšující se konkurencí domácích pronájmů. Tento vývoj byl patrný již během letního uvolnění a s nejvyšší pravděpodobností se bude opakovat.

Je to pochopitelné, ve velkém hotelu je obrovská frekvence lidí, kde může dojít k přenosu viru. Menší priváty, penziony či bungalovy jsou lidmi vnímány jako mnohem bezpečnější. Cestovatelé budou potřebovat více než kdy jindy ujištění, že během jejich pobytu budou v bezpečí. Pokud hotely chtějí v této konkurenci uspět, musí zajistit, aby jejich reklamní sdělení obsahovalo i důvěryhodné potvrzení, že bezpečnost je pro ně nejvyšší prioritou. Jak to lze provést pomocí PPC reklamy?

Rozšíření o odkazy na podstránky u reklam ve vyhledávání. Pomocí rozšíření o odkazy na podstránky zdůrazněte své bezpečnostní standardy a odkazujte na podstránky, které ukazují, jak v hotelu dbáte na ochranu před nákazou a bezpečnost hostů.

 • Rozšíření o popisky u reklam ve vyhledávání. Pomocí rozšíření o popisky ukažte potenciálním zájemcům o ubytování vaše bezpečnostní certifikáty a další potvrzení o bezpečnosti.

 • Zmiňte v textu reklamy na všech platformách, že je váš hotel zcela bezpečný.

Informace o bezpečnostní politice vašeho hotelu umístěte viditelně na vaší vstupní stránce.

Rostoucí popularita tuzemských pobytů

Pandemie koronaviru způsobila, že klesl počet lidí, kteří cestují letecky na delší vzdálenosti. Namísto toho vzrostl během léta zájem o tuzemské pobyty. Tento trend bude s nejvyšší pravděpodobností pokračovat i nadále. To však znamená mnohem větší konkurenci, na kterou byte měli být připraveni. Nárůst konkurence se s největší pravděpodobností projeví i v CPC, ceně za proklik na vaši reklamu. Aby se vám vaše PPC kampaně i nadále vyplatily, je potřeba být co nejefektivnější. Nezapomínejte proto na geografické cílení vašich reklam. Rozdělte vaše publikum do několika segmentů podle států či krajů v rámci ČR a pro každý vytvořte unikátní nabídku, která se přesně trefí do jeho vkusu. Nezapomínejte přitom na to, že stále mohou existovat určitá omezení pohybu - například lidé z určitého státu k vám nemohou přijet kvůli uzavřeným hranicím či karanténním opatřením, je proto zbytečné zobrazovat jeho obyvatelům vaši reklamu.

Stejně tak je zbytečné zobrazovat vaši reklamu obyvatelům z vašeho nejbližšího okolí, jelikož ti k vám pravděpodobně na dovolenou nepojedou.

Neustále zkoumejte nová klíčová slova a aktuální zprávy

S tím, jak se situace okolo pandemie koronaviru vyvíjí, vznikají a opět se ruší různá pravidla a nařízení, je naprosto nezbytné zůstat v obraze. Pravidelně, alespoň jednou za týden si udělejte průzkum klíčových slov, abyste včas zachytili nové výrazy a mohli je zapracovat do vašich PPC kampaní. Sledujte také nejnovější zprávy, abyste byli promptně informováni o všech nařízeních, která mohou ovlivnit vaše podnikání.

PPC a cestovní ruch

Zvažte konkurenční kampaně

Cílit na názvy konkurenčních ubytovacích zařízení se v této situaci může vyplatit. Cestujícím totiž nezáleží na loajalitě k určité značce, ale spíše na umístění, vybavení, ceně a bezpečnosti ubytovacího zařízení. Konkurenční hotel navíc v současné situaci nemusí být ještě otevřen, a vy tak máte šanci získat jeho návštěvníky pro sebe.

Ubytovací zařízení jsou nyní mimo provoz - vyplatí se PPC reklama?

Jelikož v současné době nemohou hotely ani penziony ubytovávat hosty, většina z nich pozastavila i zobrazování svých PPC kampaní. Je to však dobrý nápad? V reklamě přece nejde jen o okamžitou konverzi, ale také o zvyšování povědomí o vaší značce. V době, kdy nemůžete ubytovávat hosty, proto můžete například snížit cenu za proklik, snížit frekvenci zobrazování, nebo použít některé levnější formáty PPC reklamy, například reklamy v obsahové síti. Stále byste však měli své ubytovací zařízení propagovat, aby zůstalo v povědomí veřejnosti. Víte přece, že sejde z očí, sejde z mysli.

Úspěch v PPC reklamě byl vždy během na dlouhou trať. I v současné situaci byste však neměli opomíjet vyhledávání nových klíčových slov, sledování konkurence, výzkumu testování geografického cílení včetně chování potenciálních zákazníků, aktualizace textů reklam a tvorbu rozšíření reklam zaměřených na bezpečnost a ochranu před nákazou. Jakmile se opatření uvolní, budete mít výrazný náskok před konkurencí a budete připraveni okamžitě vyrazit kupředu.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp