Predikce pro reklamu na Facebooku
Facebook reklama představuje jedinečnou příležitost pro většinu firem. Jak pravděpodobně bude vypadat vývoj Facebook reklamy v roce 2017?

Facebook reklama představuje jedinečnou příležitost pro většinu firem, protože prochází všemi fázemi nákupu, je například oproti PR článkům v magazínech atd. relativně levná a dokáže zasáhnout široké publikum. Navíc, má-li firma vlastní stránku na Facebooku, jednoduše skrze ní může udržovat vztahy se zákazníky.

Facebook je skvělým marketingovým kanálem snad pro všechny firmy. I tato sociální síť však zjistila, že organické vyhledávání mnoha firmám nestačí k pokrytí potřeby propagace, a proto bylo rozhodnuto o spuštění placené reklamy.

Máte účet na Facebooku? Podívejte se na svou zeď a všimnete si, že je zde snad více reklam než v Google vyhledávači. Reklamy jsou zobrazovány v pravém sloupci, ale i přímo na vaší zdi mezi klasickými příspěvky přátel. Facebook reklama zkrátka funguje a zájem o ní proto neustále roste.

Jak bude pravděpodobně vypadat budoucí vývoj Facebook reklamy? Co můžeme očekávat v roce 2017?

Videa

Facebook se neustále snaží vytvořit zajímavý obsah pro uživatele. A na plné čáře v současné době vyhrávají videa. Je proto vysoce pravděpodobné, že právě do videí bude tato sociální síť v příštích obdobích investovat. Facebook v neposlední řadě umožnil live vysílání. Můžeme zde například zhlédnout různé události atd. A právě zde je velký prostor pro reklamu.

Zaměření na lokality

Pokud si uživatel zobrazí příspěvek restaurace, do které jde druhý den na večeři a sdílí tento fakt na Facebooku, jsou zde k dispozici velice užitečné informace. Facebook má tím pádem k dispozici velmi zajímavá data, která může opět využít pro účely reklamy. Je proto jen otázkou času, než tato sociální síť spustí reklamu s možností lokalizace.

Facebook reklama

Facebook Offers

Facebook Offers je reklamním formátem, který v ČR není příliš známý. Přesto ale může být pro některé firmy velice zajímavou příležitostí, jak získat více zákazníků. Jedná se například o nabídku slevy při návštěvě restaurace nebo obchodu. Tyto nabídky lze nastavit přímo u příspěvku nebo přímo ve správci reklam.

V roce 2017 navíc můžeme očekávat, že tento reklamní formát bude více přizpůsoben mobilním uživatelům, kteří již dnes díky velkému množství chytrých telefonů, tvoří slušnou základnu.

Integrace s Messengerem

Uživatelé čím dál tím více využívají Facebook Messenger. A proto je více než pravděpodobné, že zde dojde k zobrazování reklamních sdělení.

Závěr

Facebook je rozhodně trendem moderní doby. Ví, co uživatele baví a na jaký typ příspěvků nejvíce reagují. Tato sociální síť bude nadále podporovat kreativitu, zajímavý obsah, videa a pěkné obrázky. Inzerentům dá k dispozici ještě více nástrojů, díky kterým budou moci vytvořit zajímavější reklamu. Očekávat můžeme jak zaměření na lokality, integraci s Messengerem, reklamy v rámci Live Streamů a mnohem více. Vzhledem k tomu, že počet inzerentů na Facebooku se neustále zvyšuje, dojde také pravděpodobně ke zvyšování cen reklam.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: facebook.com, cpcstrategy.com, ppchero.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp