Jak začít s podnikáním v malířských službách
Zjistěte, jak online prezentovat své podnikání a získat spoustu nových zákazníků.

Malování pokojů je služba, kterou občas potřebuje každý. Pro člověka, který s touto činností nemá zkušenosti, se může jednat o dlouhý proces s nejistým výsledkem a ještě delším uklízením. Není divu, že většina lidí se s tímto úkolem raději obrátí na profesionála, jakým můžete být i vy. Malíři pokojů o zakázky skutečně nemají nouzi, schválně si zkuste u některého poptat termín. Budete rádi, když si na vás udělá čas za dva měsíce.

Jak začít s podnikáním v malířských službách

Existují v podstatě dva způsoby, jak začít podnikat v malování pokojů. Pokud nemáte dostatek kapitálu, a zároveň umíte vzít štětku pořádně do ruky, stačí si za 1000 Kč udělat na živnostenském úřadě živnostenský list, zdarma se zaregistrovat na finančním úřadě a vaší kariéře profesionálního malíře již nebude stát téměř nic v cestě. Je zde však ještě jedna věc – abyste získali zakázky, budete muset svým budoucím zákazníkům o existenci vaší malířské firmy dát vědět. Jednou z nejefektivnějších cest, jak toho dosáhnout, je optimalizace pro vyhledávače neboli SEO. Vzhledem k tomu, že se jako řemeslník budete zaměřovat spíše na zákazníky z nejbližšího okolí, bude pro vás aktuální takzvané lokální SEO.

Co je to lokální SEO?

Lokální SEO má zásadní význam pro menší podniky, které působí na regionální, nikoli na celostátní úrovni. Zatímco obyčejné SEO se zaměřuje spíše na umístění ve vyhledávání v celé ČR, popřípadě ve světě, lokální SEO upřednostňuje zobrazení v SERP v konkrétní lokalitě. Tato strategie se opírá o marketing vaší značky, produktů a služeb pro místní potenciální zákazníky.

Optimalizace pro místní zákazníky znamená větší návštěvnost webových stránek, více potenciálních zákazníků a samozřejmě také zakázek. Jak tedy optimalizovat web pro lokální SEO?

Optimalizace webu pro hlasové vyhledávání

Pokud lidé vyhledávají na mobilu, často používají hlasové vyhledávání, které má oproti zadávání textu určitá specifika. Proto je v lokálním SEO důležité optimalizovat také na klíčová slova, která jsou specifická pro hlasové vyhledávání.

V podstatě platí, že vaši zákazníci používají při hlasovém vyhledávání více dlouhých klíčových slov ve srovnání s běžným vyhledáváním. Z tohoto důvodu budete muset také upravit svůj obsah tak, aby odpovídal konverzačnějšímu tónu někoho, kdo mluví. Bude to například chtít zohlednit tradiční začátky otázek (kdo, co, kdy, kde, proč a jak).

Lokální SEO pro hlasové vyhledávání

Při optimalizaci pro hlasové vyhledávání je také zásadní zohlednit záměr uživatele, protože tato vyhledávání se nejčastěji provádějí, když uživatel rychle potřebuje konkrétní informaci. Pokud potenciální zákazník použije hlasové vyhledávání, aby se například zeptal, jaká je pracovní doba vaší firmy, měla by být tato informace snadno dostupná.

Optimalizujte své webové stránky pro mobilní zařízení

Průzkumy uvádějí, že lidé používají k návštěvám internetu stále častěji mobilní zařízení. V současnosti je to již více než polovina uživatelů a toto číslo neustále roste. Pokud navíc lidé hledají firmy v jejich okolí, zjistilo se, že 75 % všech mobilních vyhledávání, která vykazují lokální záměr, skutečně vyústí v návštěvy v provozovně během následujících 24 hodin. To potvrzuje, že pokud chcete na své webové stránky přivést zákazníky z vašeho regionu, musíte je optimalizovat pro mobilní zařízení. Jak toho dosáhnout?

Optimalizujte své webové stránky pro mobilní zařízení

Zajistěte, aby se vaše webové stránky načítaly rychle (ne déle než tři sekundy)

Používejte responzivní zobrazení, které automaticky přizpůsobí text a rozvržení stránky menší velikosti mobilních displejů.

Zaměřte se na získání vysoce kvalitních zpětných odkazů

Pro posílení lokálního SEO je zásadní získat odkazy z ostatních webů, důležitá je však jejich kvalita. Odkaz funguje prakticky jako doporučení pro algoritmus vyhledávače, že vaše stránka je dostatečně kvalitní, aby byla zobrazována ve výsledcích vyhledávání. Je logické, že větší váhu bude mít doporučení ze stránky, která je vyhledávači sama dobře hodnocena. Zde je několik tipů, jak získat kvalitní zpětné odkazy:

  • Vytvářejte na svých stránkách vysoce kvalitní obsah, aby na něj ostatní chtěli odkazovat.
  • Pište jako host na renomované weby s vysokou autoritou a z článků odkazujte na svůj web.
  • Navazujte kontakty s místními influencery na sociálních sítích a získávejte od nich odkazy a doporučení.

Vytvořte si účet Moje firma na Googlu (Google My Business)

Optimalizace vašeho záznamu na Googlu (tzv. firemního profilu) je pravděpodobně nejefektivnějším způsobem, jak získat vyšší pozici v Mapách Google a také viditelnost ve výsledcích místního vyhledávání Google. Abyste však mohli získat přístup ke svému firemnímu profilu a provést tyto optimalizace, potřebujete účet ve službě Moje firma na Googlu, který je s tímto profilem spojen. Po zadání všech požadovaných informací v ovládacím panelu účtu Google Moje firma budou všechny tyto informace přidány do vašeho firemního profilu, který se zobrazí v místních výsledcích vyhledávání Google, na panelu znalostí vyhledávání Google a v Mapách Google. Co to znamená?

Pokud někdo z vašeho okolí bude hledat malířské služby, Google mu váš optimalizovaný profil nabídne přednostně, a navíc mu na mapě ukáže, jak se k vám dostat co nejrychleji.

Důležité kroky při optimalizaci firemního profilu na Googlu

  • Vytvořte si účet Moje firma na Googlu a ověřte vlastnictví svého podniku.
  • Vyplňte přesné a aktuální informace.
  • Uveďte své logo, provozní dobu, možné způsoby platby, podrobný popis služeb, které nabízíte, obrázky vaší práce a podobně.
  • Povzbuzujte své zákazníky, aby vaši firmu na vašem profilu hodnotili pomocí hvězdiček či krátkých recenzí.
  • Upřímně reagujte na hodnocení zákazníků.
  • Zveřejňujte příspěvky (například oznámení o slevách, akcích a speciálních nabídkách) na svém firemním profilu pomocí ovládacího panelu služby Moje firma na Googlu.

Získávejte pravidelné recenze od spokojených zákazníků

Získávání pochvalných recenzí od zákazníků je velmi důležité. Nejen že to pomáhá optimalizovat vaši prezentaci v aplikaci Moje firma na Googlu, ale také to povzbuzuje další místní zákazníky, aby využili vašich služeb. Většina lidí při výběru vhodné firmy vyhledává online recenze a zajímají se o názory jiných zákazníků. Podle průzkumů se ukazuje, že 85 % zákazníků věří online recenzím stejně jako osobním doporučením. Zde je několik tipů, jak povzbudit zákazníky, aby zanechávali recenze:

Požádejte o recenzi osobně poté, co dokončíte zakázku

Jakmile dokončíte zakázku, můžete dát zákazníkovi navštívenku s adresou vašeho firemního profilu na Googlu, a požádat jej, aby napsal krátkou recenzi nebo ohodnotil kvalitu vaší práce počtem hvězdiček. Na existující recenze reagujte profesionálním způsobem, poděkujte recenzentům za kladné hodnocení a řešte stížnosti v nepříliš příznivých recenzích.

Lokální SEO je důležitější než kdy jindy

Pokud to myslíte s vaším podnikáním vážně, bez kvalitní online prezentace se neobejdete. S pomocí výše zmíněných tipů dokážete s vašimi službami seznámit potenciální zákazníky z vaší lokality a stát se renomovaným místním živnostníkem.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp