Připravte se na nový formát PPC reklam v AdWords

26.6.2016
0

Obrázek uživatele Martina Rosenkrácová
Martina Rosenkrancová

Google před nedávnem oznámil změny, které by měly být známé každému, kdo se alespoň trochu věnuje PPC reklamě. Tyto změny nejsou malé a inzerenti by se měli připravit na to, že optimalizace reklam bude nutná

Google před nedávnem oznámil změny, které by měly být známé každému, kdo se alespoň trochu věnuje PPC reklamě. Tyto změny nejsou malé a inzerenti by se měli připravit na to, že optimalizace reklam bude nutná.

Rozšířené texty PPC reklam

Google sice odebral reklamy z pravého sloupce ve výsledcích vyhledávání, ale zároveň rozšířil texty titulků jednotlivých reklam. Místo jednoho řádku o 25 znacích mohou nyní inzerenti vytvářet reklamy s titulkem o dvou řádcích s tím, že každý z nich může mít až 30 znaků. Namísto dvou řádků reklamy o 35 znacích nyní inzerenti mohou zadat 1 řádek o 80 znacích.

Vzhledem k této aktualizaci bude ale od inzerentů vyžadováno značné úsilí. Budou totiž muset aktualizovat své reklamy v AdWords. Vy nyní můžete být napřed a již dnes otestovat, co nejlépe funguje.

Otestujte delší titulky

Vyzkoušejte již dnes možnost vytvořit tu samou reklamu s rozšířenými popisky. Zároveň nechte běžet svou starou PPC reklamu a pozorujte, která z nich má větší úspěch.

Vytvořte nejlepší možný text

Se 140 znaky se už pracuje mnohem lépe než s 95. U staršího formátu reklamy bylo také náročné rozdělit text na řádky tak, abychom ukončili první řádek smysluplně. Nyní si můžete hrát s textem a napsat mnohem kvalitnější zprávu, která přiláká více uživatelů. Pohrajte si s textem a vytvořte několik možností přesvědčivých textů již dnes. Mějte náskok před konkurencí.

Demografické cílení

Součástí změn v Google AdWords je také geografické cílení. Inzerenti nyní budou moci cílit svými reklamami na uživatele pomocí demografických signálů. To znamená, že budeme moci reagovat na různé publikum, které odlišně reaguje na jednotlivé texty. Jak se připravit na tuto změnu?

zdroj: pixabay.com

Získejte demografická data z jiných kanálů.

Pokud již inzerujete v rámci reklamních kanálů, které mají k dispozici demografické přehledy výkonu, využijte tyto údaje jako hybnou sílu pro AdWords. Příkladem mohou být například reklamy na Facebooku.

Přidejte své publikum do reklamních sestav

Přidejte nejdříve veškeré své publikum do reklamních sestav. Alespoň několik týdnů počkejte a poté analyzujte data a zjistěte, zda existují rozdílné výkony reklam pro různé cílové skupiny.

Upravujte nabídky pro všechna zařízení

Upravovat nabídky můžete pro všechna zařízení. Budete moci modifikovat nabídky pro mobily, tablety i stolní počítače.

Hlasové vyhledávání

Možnosti vyhledávání se stále posouvají kupředu. Lidé vyhledávají pomocí hovoru s digitálním asistentem nebo hlasovým vyhledáváním. Google nyní vylepšuje strojové učení a bude schopen reagovat na otázky typu: „co byly mé neprodávanější produkty za minulý měsíc?“

Vylepšete své atribuční modely

Atribuční modely představují soubor pravidel, která určují, jak bude rozdělen kredit mezi kontaktní body v rámci konverzních tras. Model poslední interakce například přiřazuje veškeré zásluhy konečným kliknutím, které bezprostředně předchází konverzím.

Práce s atribučními modely předpokládá přesně definovaný a jasný cíl. Musíte vědět, čeho chcete svými kampaněmi dosáhnout. Jakmile budete mít stanovený cíl, můžete se pustit do analýzy cesty zákazníků ke konverzi (Multi Channel Funnels). Díky atribučním modelům možná zjistíte, že kanál, který se vám zdá neefektivní, láká zákazníky na váš web. Zákazníci se pak vracejí, aby provedli nákup. V takovém případě si tento kanál, ač zdánlivě působil jako neefektivní, ponecháte.

Závěr

Google si pro nás tento rok opět připravil spoustu novinek, kterým se musíme přizpůsobit, abychom drželi krok s konkurencí. Rozšíření maximálního počtu znaků v titulcích i textech PPC reklam jsou pro inzerenty velkou výhodou. Je nyní mnohem jednodušší napsat do reklamy všechny důležité informace a získat větší pozornost uživatelů. A nyní je pouze na nás, jak s těmito možnostmi naložíme.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: ppchero.com, searchengineland.com, wordstream.com, searchenginewatch.com, foto: flickr.com

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333