Získejte nové návštěvníky pomocí Youtube reklamy
Přestože YouTube v posledním roce oznámilo spoustu aktualizací, stále je mnoho obchodníků, kteří nevyužívají ani všechny jeho základní funkce, které YouTube nabízí již delší dobu. Pojďme si nyní připomenout některé z těch nejužitečnějších.

I když je YouTube jednou z největších a nejnavštěvovanějších sociálních sítí světa, je tento účinný nástroj digitálního marketingu ještě stále obchodníky poněkud opomíjen. Seznamme se nyní s třemi jednoduchými způsoby, které vám umožní vaše videoreklamy učinit pro uživatele mnohem zajímavějšími a přitažlivějšími.

Překryvné vrstvy s výzvou k akci

Jednou z nejjednodušších, ale i přesto velmi účinných forem placené reklamy, kterou můžete přidat do některého z vašich videí na YouTube, je překrytí výzvou k akci. Překrytí výzvou k akci dává inzerentům skvělou možnost zvýšit návštěvnost jejich webových stránek. Zde je příklad překrytí během reklamy TrueView in-stream.

Překryvná reklama na Youtube

Vrstva s výzvou k akci se zobrazí při spuštění videa a po 15 sekundách se zmenší do miniatury. V prohlížečích pro počítače se výzva k akci opět zvětší, když na ni uživatelé umístí kurzor myši. Pokud používáte k přístupu na internet mobilní prohlížeč, můžete reklamu opět zvětšit, pokud klepnete na miniaturní obrázek. Překryvné vrstvy s výzvou k akci můžete nastavit buď v rozhraní YouTube, nebo přímo v Google Ads.

Jak na to? Ve svých video kampaních přejděte na kartu „Videa“. Zobrazí se seznam všech videí ve vaší kampani s možností úpravy pomocí vrstvy s výzvou k akci. Nastavení hlavních prvků překrytí je velmi jednoduché. Máte k dispozici titulek v délce až 25 znaků, 25 znaků pro zobrazení URL adresy a možnost přidat vaše logo o velikosti 74 × 74 pixelů.

Je lepší používat výzvu k akci, která není příliš agresivní. Návštěvník se pravděpodobně s vaším produktem či službou setkává poprvé a pro nákupní rozhodnutí potřebuje více informací. Vyhněte se proto příliš agresivním výzvám k akci typu „kupte ihned“.

Místo toho dejte uživatelům důvod, proč se měli chtít dozvědět o vašem produktu více informací. K videu můžete současně přidat pouze jednu výzvu k akci. Vytvořte experimenty, které otestují různé výzvy k akci, abyste zjistili, která z nich je pro návštěvníky přitažlivější a generuje větší návštěvnost a konverze.

Doprovodné bannery

Tato doprovodná reklama je také volitelným doplňkem pro reklamy ve streamu. Inzerent má možnost připojit další obrázek o rozměrech 300 × 60 pixelů, který se zobrazí vedle videa i po dokončení přehrávání a divák na něj může kdykoli kliknout. Po kliknutí se uživatel může dostat buď na externí URL adresu, nebo na YouTube kanál. Pokud návštěvník na doprovodný banner klikne, počítá se to jako zhlédnutí, i v případě že divák nezhlédl celých 30 sekund reklamy.

Obrázky mohou mít formát jpg, png nebo gif. Zde je příklad doprovodného banneru vedle reklamy.

Youtube obsahová reklama

Pokud nemáte k dispozici vhodný obrázek, můžete nechat Google Ads, aby vám doprovodný banner automaticky vytvořil. Doprovodné bannery se nezobrazují na vložených přehrávačích, televizích s internetovým připojením ani na herních konzolích.

Nákupní karty

V kampaních TrueView pro Nákupy můžete používat také interaktivní videoreklamy, které návštěvníkům rovnou ukazují produkty a poskytují jim informace, které mohou přispět k jejich nákupnímu rozhodnutí.

Tyto reklamy vytvářejí takzvané nákupní karty na základě stávajících údajů o vašich produktech ve službě Merchant Center, a ve vašem videu se naráz může zobrazit až 6 těchto nákupních karet. Tyto karty mohou diváka odkázat na konkrétní URL adresu a mohou obsahovat vlastní obrázky, nápisy nebo výzvy k akci.

Můžete filtrovat svůj inventář nebo můžete přímo vybrat, které produkty se budou ve videoreklamách zobrazovat. Chcete-li mít skutečně účinnou kampaň TrueView pro Nákupy, měli byste pochopit vaše publikum a poté vytvořit video a rozhodnout se, které produkty vašemu publiku nejlépe zobrazit. Produkty můžete vybírat na úrovni kampaně, přičemž můžete na jednu kampaň vybrat až 10 produktů.

Youtube - nastavení reklamy

Všechny tyto funkce jsou k dispozici v Google Ads při vytváření video kampaně. Pokud se zaměříte na přidání těchto prvků do vašich kampaní, zvýšíte míru zobrazení vašich videí a návštěvnost vašich stránek.  

Pokud si s nastavením jednotlivých reklam stále nevíte rady nebo nemáte dostatek času na vytváření nejúčinnějších kombinací reklamních formátů, svěřte tvorbu svých video kampaní marketingové agentuře, která díky svým bohatým zkušenostem ví přesně, co na zákazníky nejlépe zabírá, a postaví reklamní kampaň přesně na míru vašim potřebám.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp