Reklamy na Facebooku? Tyto novinky by vám neměly uniknout!

Reklamy na Facebooku
Společnost Facebook se snaží držet krok s náročnými požadavky svých uživatelů, proto své platformy neustále obohacuje o nové inovace. Tentokrát se zaměřil na reklamy. Pojďme se podívat, jaké změny vás u facebookových reklam čekají.

Sociální sítě se staly nedílnou součástí marketingu. Díky velkému množství uživatelů, kteří je navštěvují každý den, můžete svou reklamou na sociálních sítích oslovit velké množství lidí a získat tak spoustu potenciálních zájemců či zákazníků. Největší výhodou reklam publikovaných na sociálních sítích je to, že můžete přesně zacílit na skupinu uživatelů, pro kterou je váš produkt či služba určen. Dále můžete detailně sledovat statistiky svých kampaní, vyhodnocovat je, uzpůsobovat rozpočet a na základě získaných informací optimalizovat budoucí reklamy.

Vytvoříte-li atraktivní obsah Facebook reklamy, dosáhnete účinné propagace, která se vám vyplatí.

Proč využívat reklamu na Facebooku?

Sociálních sítí již existuje celá řada, ale Facebook si stále udržuje první příčku z hlediska oblíbenosti a počtu uživatelů. Jen v České republice jej využívá téměř pět milionů uživatelů, přičemž téměř polovina z nich navštěvuje facebookové stránky denně. Dle výzkumů stráví průměrný uživatel na této sociální síti 30 procent z celkového času, kdy je online. Kromě těchto základních faktů má Facebook ještě řadu dalších výhod:

  • Cena – reklamy na Facebooku jsou poměrně levné, i za malou investovanou částku můžete oslovit velké množství uživatelů.
  • Cílení – Facebook nabízí svým inzerentům široké možnosti cílení. Vybírat můžete nejen na základě lokality, pohlaví či věku, ale i zájmů a chování uživatelů.
  • Různé fáze nákupního cyklu – oproti PPC reklamám mají facebookové reklamy tu výhodu, že své potenciální zákazníky můžete zaujmout v jakékoliv fázi nákupního cyklu, i když váš produkt aktuálně vůbec nevyhledávají.
  • Reklama v utajení – výhodou reklam na Facebooku je to, že nepůsobí primárně jako reklama, ale objevuje se mezi příspěvky přátel, takže ji uživatelé této sociální sítě většinou cíleně nepřehlížejí. Pokud ji navíc vytvoříte poutavě, máte velkou pravděpodobnost, že na ni kliknou.
  • Statistiky – facebooková reklama je dobře měřitelná a poměrně snadno můžete na základě statistik sledovat, jak se jí daří a zda se vám vyplácí.

Ten, kdo nepropaguje své služby či produkty na sociálních sítích, se připravuje o část svých tržeb.

Novinky u facebookových reklam

I když Facebook stále drží prim, musí se hodně snažit, aby si toto prvenství udržel a nepředběhly ho ostatní sítě, které také kráčejí mílovými kroky vpřed. V druhém pololetí letošního roku proto společnost Facebook přišla s řadou novinek, kterými chce podpořit své uživatele a umožnit jim ještě větší dosah při reklamních kampaních. Pojďme se podívat na ty nejvýznamnější:

Funkce Facebook Reels

Jedním z velkých konkurentů Facebooku je sociální platforma TikTok. Proto se Facebook zaměřil na to, jak ji „předběhnout“, a přišel s funkcí Facebook Reels. Díky této funkci mohou uživatelé vytvářet krátká videa a sdílet je přímo v news feedu a v rámci jednotlivých facebookových skupin. Na výběr navíc mají různé standardní nástroje, pomocí kterých můžou svá videa upravovat, přidávat k nim hudbu z hudební knihovny Facebooku nebo vlastní zvuk, dále mohou videa zrychlovat či zpomalovat, nebo k nim přidávat různé efekty. Navíc Facebook umožnil sdílení Instagram Reels s Facebookem, takže je možné snadno propojit tyto dva účty.

Facebook začal tuto službu testovat v dubnu letošního roku v Kanadě, Mexiku a Indii a v červnu 2021 ji oficiálně uvolnil pro všechny inzerenty ve všech zemích. Služba není nijak omezena, využívat ji mohou malí i velcí prodejci, takže z ní mohou těžit všichni ti, kteří chtějí představit své produkty či služby potenciálním zákazníkům nacházejícím se v horní části prodejního trychtýře.

A/B testování na nové úrovni

Další funkcí, kterou v letošním roce společnost Facebook zařadila do své nabídky, je Optimize Text Per Person. Jedná se o funkci, která na základě nejrůznějších algoritmů a chování konkrétních uživatelů vyhodnotí, jaký text uživatelům zvýrazní, aby zlepšila výkon reklamy. Konkrétní uživatel tak uvidí například zvýrazněný primární titulek, nadpis nebo popis služby či produktu.

Reklamy, které využívají tuto funkci, se budou chovat jako responzivní reklamy ve vyhledávání Googlu, s tím rozdílem, že uživateli zvýrazní to, co ho zaujme. Tuto možnost navíc nastavíte pouhým přepnutím tlačítka v nastavení reklamy a můžete tak svým uživatelům poskytovat reklamy přizpůsobené jim na míru. Optimize Text Per Person tak posouvá A/B testování facebookových reklam na zcela novou úroveň.

Vlastní obchod na Facebooku

Vlastní obchod na Facebooku

Další novinkou, kterou Facebook letos představil, jsou obchody na Facebooku neboli Facebook Shops. Jedná se o jakousi online výlohu, kde prezentujete své výrobky, a uživatelé Facebooku si je mohou prohlížet a nakupovat přímo ze svého účtu na této sociální síti. Navíc můžete využít nejrůznějších nástrojů pro úpravu designu a lepší prezentaci, použít poutavé obrázky a nejrůznější trendy prvky. Své produkty pak můžete přidávat do různých kolekcí s vlastním názvem, popisem a úvodním médiem.

Reklamy ve Facebook Shops navíc ještě podporují inzerenty tím, že směrují uživatele Facebooku přímo do vybraných kolekcí na základě jejich historických vzorců nakupování, takže je v podstatě navedou na cestu, která se s velkou pravděpodobností vyústí v nákup.

Vám jakožto inzerentům se tak otevírají skvělé možnosti, jak zviditelnit svou značku. Služba je navíc stále ve vývoji, takže se můžete těšit na další vylepšení.

Shopy i na WhatsAppu

Pokud si ke svému firemnímu účtu na Facebooku založíte vlastní obchod, umožní vám Facebook prezentovat vaše produkty nejen v Shopu, ale celou svou nabídku můžete přenést také na Instagram, MarketPlace a WhatsApp. Vaši zákazníci vás tak budou mít možnost sledovat na více kanálech, můžete se s nimi spojit důvěrněji, a to i například prostřednictvím chatu, kde jim můžete poskytovat informace o vybraných produktech nebo poradit se správným výběrem.

Jediné, co musíte pro toto sdílení udělat, je propojit Facebook Shops s aplikací WhatsApp Business.

Rozšířená realita

Rozšířená realita, která obohacuje reálný svět o interaktivní virtuální prvky, není na Facebooku žádnou novinkou. Objevila se už koncem roku 2018, problém byl však v tom, že byla určena pouze pro vybrané značky. V letošním roce se Facebooku podařilo vyvinout nové API, které zefektivňuje proces importu 3D dat do Business Managera, a umožňuje tak inzerentům jednodušší, rychlejší a nákladově efektivnější zavádění rozšířené reality do jejich prezentací. V současné době poskytuje Facebook rozšířenou realitu v oblasti krásy a plánuje postupné rozšiřování do dalších odvětví – zaměřit se chce především na vybavení a úpravu domácností a na elektroniku.

Rozšířenou realitu propojuje Facebook také s dynamickými reklamami, kde se reklamy s rozšířenou realitou zobrazují automaticky uživatelům na základě jejich zájmů a předchozího chování. V takovém případě stačí, když uživatelé kliknout na tlačítko „Try on“ a mohou si plně užívat reklamy s AR.

Více recenzí, větší tržby

To, že mohou vaši uživatelé ohodnotit kvalitu vašich služeb či zboží přímo na vašem facebookovém profilu, je běžnou záležitostí. V létě 2021 však společnost Facebook spustila možnost ponechávání recenzí i v sekci Nákupy na Instagramu, kde mohou uživatelé zveřejňovat fotky, videa, komentáře a hodnocení produktů. Díky propojenosti účtů a vašich shopů tak můžete těžit z rostoucího počtu recenzí, sdílet je mezi svými účty a dosahovat tak ještě více online prodejů.

Pár slov na závěr

Ať už máte na Facebooku aktivní účet, nebo se teprve chystáte na jeho založení, věříme, že výše uvedené funkce vám pomohou vytěžit z vašich reklam maximum. Správně nastavená reklamní kampaň zvládne oslovit tisíce uživatelů, kteří se mohou stát vašimi zákazníky. Navíc se očekává, že s rostoucí konkurencí a neustále náročnějšími požadavky uživatelů bude společnost Facebook i nadále pokračovat ve vývoji dalších funkcí, aby podpořila inzerenty a jejich prodeje. Nechme se tedy překvapit, co nám Facebook nabídne – určitě se máme na co těšit.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu