SEO - důležitá investice do podnikání
V dnešním tvrdě konkurenčním prostředí je SEO nutností. Investice do optimalizace webu pro vyhledávače je dokonce jednou z nejdůležitějších investic pro váš business.

Když vytvoříte hezký web, zákazníci přijdou sami. Toto je chybná domněnka, se kterou se setkáváme velmi často, a to nejen u drobných podnikatelů. V dnešním tvrdě konkurenčním prostředí je SEO nutností. Investice do optimalizace webu pro vyhledávače je dokonce jednou z nejdůležitějších investic pro váš business.

Zákazníci však na váš web sami nepřijdou. Po spuštění webu bude nutné investovat minimálně do SEO. Pozice webu ve výsledcích vyhledávání ovlivňuje mnoho faktorů. Algoritmus vyhledávačů se neustále mění, a proto je nutné web vylepšovat dlouhodobě. Když necháte svůj web několik let bez investice do optimalizace pro vyhledávače, vaše konkurence vás téměř s jistotou předběhne a vaše stránky se ve výsledcích vyhledávání budou propadat čím dál níže.

Možná, že jste již od několika rádoby marketingových specialistů slyšeli, že je SEO v dnešní době mrtvé, ale opak je pravdou.

SEO je dnes důležitější než kdy předtím. A nutnost věnovat se SEO jistě bude pokračovat i v budoucnosti. Je však možné, že postupem času SEO zásadně změní podobu, a proto doporučujeme neustále sledovat nejnovější trendy.

Optimalizace pro vyhledávače sice stojí čas a peníze, ale zvýší organickou návštěvnost na vašem webu z vyhledávačů, a potažmo přinese lepší obchodní výsledky.

Investice do optimalizace se ale vyplatí. Pokud o vašem webu nebude nikdo vědět, vaše produkty a služby nenakoupí. Okamžitou návštěvnost můžete získat z placené reklamy. Jedná se však o krátkodobou záležitost. SEO vám přinese dlouhodobý efekt. Oproti tomu po vypnutí PPC reklamy se může návštěvnost webu dostat téměř na nulu.

Zaměřte se na SEO už na začátku

Když vytvoříte nový web, ať už je sebelepší a sebehezčí, jeho organická návštěvnost je zezačátku prakticky nulová. I když jsou na webu kvalitní a zajímavé texty, grafika je atraktivní a vámi nabízený výrobek je zajímavý, lidé se na nový web z vyhledávačů nemají jak dostat.

"Právě proto je důležité věnovat se SEO hned od začátku. Umožněte, aby vaše stránky byly indexovány, publikujte kvalitní články s odkazy na váš web, zaměřte se na budování interních i externích odkazů atd. Ze začátku doporučujeme investovat také do placené reklamy, která na váš web přivede relevantní uživatele okamžitě."

Klíčová slova

SEO techniky mají synergický efekt a jejich úspěšnost se vzájemně násobí. Důležitou součástí SEO jsou stále klíčová slova. Doporučujeme však nepřeplnit váš web množstvím klíčových slov do takové míry, že texty prakticky nebudou dávat smysl. Obsah musí být atraktivní jak pro vyhledávače, tak pro uživatele. Zaměřte se proto na srozumitelný a věcně správný obsah, který by se v žádném případě neměl zaměřovat pouze na optimalizovaná klíčová slova. Důležité je, aby byl obsah vašeho webu zajímavý pro vaši cílovou skupinu. Pouze tak bude váš web dosahovat očekávaných výsledků.

Při optimalizaci webu pro vyhledávače se při budování odkazů zaměřte ideálně na 2 klíčová slova.

SEO – Důležitá investice do vašeho podnikání

SEO má dlouhodobý efekt

Velkou výhodou SEO je, že má dlouhodobý efekt. Když vypnete placenou reklamu, návštěvnost na vašem webu zpravidla prudce klesne.

Pokud ale budete průběžně pracovat na SEO, váš web bude pro uživatele ve vyhledávání dlouhodobě viditelný.

SEO se neustále vyvíjí a přední pozice ve vyhledávání nemá prakticky zajištěné nikdo. Investice do SEO se zkrátka vyplatí. Věděli jste například, že zhruba 70 % uživatelů se zajímá výhradně o neplacené výsledky? Pokud vás tedy uživatelé najdou ve výsledcích vyhledávání na dotaz, který zadali do vyhledávače, existuje velmi vysoká šance, že si koupí váš produkt.

Mobilní SEO – velký přínos nejen pro malé podniky

Díky mobilním službám je dnes SEO pro malé a střední podniky ještě důležitější než dosud. Časy, kdy lidé museli čekat, až se dostanou domů a budou si moci vyhledat požadované produkty či služby na desktopu, jsou pryč. Díky mobilnímu vyhledávání, které nyní zpravidla převyšuje vyhledávání na desktopech, lidé vyhledávají firmy a jejich produkty či služby ve chvíli, kdy je skutečně potřebují. Pokud například vlastníte kavárnu a váš potenciální zákazník je na služební cestě s tím, že se rozhodne vyhledat blízkou kavárnu, kde se bude moci zastavit na dobrou kávu se zákuskem, byla by velká chyba, kdyby vaše firma nebyla ve výsledcích vyhledávání viditelná.  

PPC Profits se již řadu let věnujeme optimalizaci pro vyhledávače a víme, jak váš web dostat na přední pozice na Googlu i na Seznamu. Neustále sledujeme nejnovější trendy, které maximálně využijeme ve váš prospěch.

zdroj: seo.com, searchengineland.com, google.com

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp