PPC reklama
Reklamy PPC se staly nedílnou součástí marketingových strategií malých i velkých firem. I ony se však neustále vyvíjejí, a proto je nezbytné sledovat trendy, které se v tomto světě objevují.

Vývoj jde neustále dopředu – není snad oblast, které by se vyhýbal. A proto je nedílnou součástí i reklamního světa, PPC (pay per click) nevyjímaje. Inzerenti po celém světě experimentují s novými možnostmi, jak přilákat a zaujmout nové uživatele a zákazníky, a využívají k tomu nejrůznější platformy, od Googlu, přes Facebook, až po TikTok. Od té doby, co se do popředí dostaly umělá inteligence (AI), automatizace a rozšířená realita (AR), využívají je PPC platformy ke zvýšení zapojení a zlepšení návratnosti investic. A nejen je. Pojďme se proto společně podívat, na co byste se měli ve světě PPC zaměřit.

Automatizace je stará známá, přesto byste ji neměli opomíjet

Ano, je to tak. Automatizace v PPC reklamě není novinkou, přesto je však třeba počítat s tím, že bude nadále hojně využívaná, a jedná se tedy o jeden z největších trendů v PPC světě. Velikost globálního trhu automatizace dosáhla přibližně 214 miliard, přičemž největší segment představovala automatizace procesů. Rozsáhlé využívání umělé inteligence a strojového učení šetří čas PPC expertů a navíc automatizace pomáhá určit, kde můžete nejlépe dosáhnout cílů v rámci každé kampaně. Budete-li využívat automatizaci, můžete se spolehnout na to, že:

  • budete vytvářet efektivní kampaně;
  • budete schopni identifikovat problémy s výkonem účtu;
  • se vám podaří optimalizovat reklamy, které pomáhají generovat lepší konverze;
  • budete generovat reklamy dynamicky na základě záměru uživatele a obsahu webu;
  • vypočítáte nejlepší strategii nabídek pro různé cíle či
  • automaticky vygenerujte přehledy výkonu reklam.

Optimalizujte chytře

Většina odborníků na PPC čelí problémům spojeným s optimalizací nabídek kampaní. Chcete-li se těmto problémům co nejvíce vyhnout, využijte další trend PPC světa, a to chytré nabídky Google Ads, které vám pomohou určit, kolik můžete ze svého rozpočtu získat. Chytré nabídky jsou jakousi podmnožinou automatických strategií nabídek a jsou založeny na strojovém učení. Jsou schopny optimalizovat vaše reklamy a zvýšit konverze na základě vámi nastavených cílů, navíc vám také přinesou užitečné statistiky založené na vzorcích a trendech chování uživatelů. Proto je více než důležité začít je opravdu efektivně využívat.

Responzivita hraje prim

Asi není pochyb o tom, že jedním z nejflexibilnějších formátů reklam ve vyhledávání Google jsou responzivní reklamy ve vyhledávání (RSA). Ostatně je k tomu řada důvodů. Tím nejdůležitějším je to, že při jejich tvorbě můžete napsat až 15 různých nadpisů a až čtyři popisy, přičemž Google za vás automaticky testuje různé možnosti nadpisů a popisů. Zjišťuje, které kombinace fungují nejlépe, a sdílí nejlepší sdělení v závislosti na klíčovém slově, které vaše cílové publikum vyhledává. Nezapomeňte proto ve svých PPC kampaních vytvářet působivé titulky a popisy – začlenit byste také měli dynamické vkládání klíčových slov pro začleňování klíčových slov do nadpisů.

Videa

Nezapomeňte na videa

Obrázek řekne více než tisíc slov, a video řekne více než tisíc obrázků. To je prostě holý fakt. Zahrnutí videoreklam do vaší PPC marketingové strategie by proto mělo být samozřejmostí, jelikož díky nim můžete zaujmout velké množství publika. A z dlouhodobého hlediska mají dokonce potenciál zvýšit zapojení a zvýšit konverze. Využít je můžete jak k propojení se svým produktem, tak také můžete začlenit virtuální realitu (VR), která přinese zážitky ze skutečného života.

Kde videa nejlépe využít?

Videoreklamy budou ve světě marketingu i nadále na prvním místě. A zatím nejlepším sociálním médiem pro jejich publikaci je Facebook. Důvod? Každý den se na Facebooku zhlédne 8 miliard videí – což mluví za vše. Nejlepší na facebookových videoreklamách je pak to, že si můžete vytvořit vlastní publikum. Na základě něj pak můžete vytvořit podobné publikum pro vaše příští videoreklamy, což vám pomůže zaujmout více potenciálních zákazníků. Kromě samotných reklamních videí můžete videa publikovat i prostřednictvím Facebook Stories – tato videa můžete natáčet pomocí mobilu nebo ve studiu. Dle průzkumů jsou videa natočená mobilem o 78 % účinnější z hlediska vybavení si reklamy a o 80 % účinnější z hlediska motivace, přičemž videa natočená ve studiu mají o 97 % vyšší účinnost z hlediska povědomí o značce. Nejlepší proto je použít kombinaci obou těchto typů, což může zvýšit zapojení a výrazně zlepšit konverze.

Tip! Nezapomeňte, že většina uživatelů si prohlíží videa pomocí mobilu. Ujistěte se tedy, že jsou vaše videa vhodná pro zobrazení pro mobily či jiné malé displeje. Investice do responzivního zobrazení se vám rozhodně vyplatí, jelikož 93 % příjmů z reklamy Facebooku pochází z mobilní reklamy. Snažte se tedy vytvořit co nejlepší reklamu přizpůsobenou pro mobily, napište působivý nadpis, přidejte výzvu k akci a nezapomeňte na CTA (bez CTA totiž získáte méně potenciálních zákazníků a vyšší cenu za akvizici).

Bez umělé inteligence to nepůjde

I nadále bude trendem zlepšování funkcí umělé inteligence a rozšířené reality. I nejrozšířenější sociální médium, Facebook, investuje do umělé inteligence a automatizace, aby zlepšil výkon reklamních kampaní a zvýšil návratnost investic. Navíc Facebook také zavádí reklamy s rozšířenou realitou pro interakci s uživateli, což vede ke zvýšení prodejů.

Nepodceňujte ani síť „mladých“

Hojně diskutovaným sociálním médiem z hlediska PPC reklam se v posledních měsících stává TikTok. Byť tato síť byla dlouhodobě vnímána zejména jako místo, kde se scházejí pubertálně ladění nadšenci, už tomu tak rozhodně není. S více než 800 miliony aktivních uživatelů po celém světě je dnes TikTok jednou z nejrychleji rostoucích platforem sociálních médií, které poskytuje úžasnou příležitost oslovit široké a zaujaté publikum prostřednictvím emotivního a poutavého formátu celoobrazovkových videoreklam. V loňském roce navíc došlo k uzavření partnerství mezi TikTokem a Spotify, jehož cílem bylo pomoci obchodníkům snadno inzerovat na platformě. Obchodníci mohou prodávat své produkty ve formátu videoreklam s možností okamžitého nákupu a uživatelé mohou kliknutím na reklamu produkt zakoupit. Proto se na tuto možnost rozhodně začněte soustředit, prozkoumejte ji a využijte její plný potenciál. Publikujte na TikToku originální a autentický obsah a dosáhněte úspěchu.

Ani profesionální sítě nezůstávají pozadu

A když už jsme se zaměřili na sociální média, rozhodně nesmíme z hlediska trendovosti opomenout ani LinkedIn – tato platforma je ideální zejména pro B2B segment. Můžete zde oslovit až 630 milionů uživatelů s možnostmi cílení, jako jsou pracovní pozice, společnost, odvětví, vzdělání, seniorita, zájmy a firemní kontakty. Využít byste zde měli takzvané konverzační reklamy, které jsou jedinečné v tom, že nabízejí zážitek v podobě „vyberte si svou vlastní cestu“. Můžete vytvářet marketingové kampaně zaměřené na celý prodejní trychtýř s několika přizpůsobenými a interaktivními výzvami k akci během cesty zákazníka. Zapojení navíc můžete zlepšit tím, že nabídnete svému publiku nejrůznější možnosti, jako je registrace na webinář, vzdělávání týkající se produktů nebo dokonce stažení e-knihy.

Tyto reklamy pomohou vašim potenciálním zákazníkům získat přístup k obsahu, který je pro ně relevantní, a následně zvýšit zapojení a zvýšit konverze.

Shrnutí

Výše uvedené trendy ze světa PPC reklam by rozhodně neměly chybět ve vašich marketingových strategiích. Začleníte-li je, pomohou vám získat více potenciálních zákazníků a zvýšit návratnost investic.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp