Lead magnety pro e-mailing
Naučte se, jak s pomocí správných lead magnetů získat nové odběratele vašeho newsletteru a opakovaně a postupem času z nich vychovat loajální zákazníky.

S tím, jak se blíží doba, kdy sbírání informací o návštěvnících pomocí cookies bude razantním způsobem omezeno, stoupá důležitost e-mailového marketingu. Kontakt, který vám potenciální zákazník zanechá přihlášením do vašeho e-mailového newsletteru, bude mít brzy cenu digitálního zlata. Umožní vám totiž vašeho odběratele opakovaně oslovovat a postupně jej přesvědčit, že váš produkt stojí za jeho pozornost a peníze. Prakticky nikdo vám dnes ale nedá kontakt jen tak. Budete za něj muset nabídnout něco, co zákazník chce. Této odměně, kvůli které se zákazník zaregistruje do vašeho newsletteru, se říká lead magnet.

Co je to lead magnet?

Nejprve si přesně definujme, co to lead magnet vlastně je. Jde o odměnu, motivační nástroj, jejímž účelem je přesvědčit návštěvníka k registraci do seznamu pro e-mailing. Jako lead magnet obvykle firma nabízí bezplatně něco hodnotného, co budou cíloví potenciální zákazníci chtít získat výměnou za své informace. Díky získaným informacím pak můžete s odběratelem e-mailu rozvíjet vztah a postupně jej tak přesvědčit ke konverzi. Navíc jsou získané informace takzvané údaje první strany, které se ve světě bez cookies stávají klíčové.

Lead magnety jsou často spojovány s horní částí marketingového trychtýře, ale ve skutečnosti je lze použít v každé fázi zákaznické cesty. Koneckonců, noví potenciální zákazníci mohou do vašeho trychtýře vklouznout v kterémkoli bodě. Považujte tedy lead magnety za nabídky, které přilákají potenciální zákazníky do vašeho trychtýře a zároveň je tam udrží.

Co použít jako lead magnet?

Mezi základní kategorie lead magnetů patří např:

  • Vzdělávací materiály
  • Návody
  • Případové studie
  • Slevové kupony
  • Bezplatné konzultace

Lead magnetem může být prakticky cokoli, co lze snadno odeslat elektronicky a co je mezi lidmi z vaší cílové skupiny velmi žádané. Vaším úkolem je vybrat ten správný typ odměny, která vaše potenciální zákazníky zaujme, a přesvědčí k registraci do e-mailového seznamu.

Tipy na lead magnety pro zákazníky v horní části marketingového trychtýře

Pokud cílíte se svými lead magnety na návštěvníky, kteří jsou teprve na začátku své nákupní cesty, máte největší prostor pro kreativní nápady, kterými můžete nalákat cílovou skupinu a zároveň ukázat zábavnou stránku vaší značky. Lead magnet by však měl co nejúžeji souviset s produktem, který prodáváte. V horní části marketingového trychtýře se snažíte zejména vybudovat povědomí o vaší značce a produktu. Vaši potenciální zákazníci možná ani nevědí, že existujete!

U lead magnetů pro zákazníky z horní části trychtýře nepotřebujete o zákaznících sbírat podrobné údaje. Stačí jméno, příjmení a e-mail. Ujistěte se, že je každý magnet řádně označen nějakým typem trackovacího kódu, abyste mohli sledovat návratnost svých investic do této marketingové aktivity.

Dárky

Jedním z nejoblíbenějších lead magnetů jsou dárky. Můžete svým potenciálním zákazníkům nabídnout nejrůznější produkty zdarma, například měsíční předplatné vaší služby. Mějte na paměti, že kvalita získaných kontaktů se bude lišit v závislosti na tom, jak relevantní je vaše nabídka pro váš produkt nebo službu.

Stahování příspěvků z blogu

Návštěvníci, kteří přicházejí na váš blog, jsou s největší pravděpodobností ve fázi sběru informací o vašem produktu. Ulehčete jim to - jednoduše jim nabídněte zaslání příspěvku (nebo jeho zkrácené verze) do jejich e-mailové schránky, aby si jej mohli přečíst později. Stačí, když vyplní svou e-mailovou adresu.

Obsah s návody a příklady

V mnoha případech lidé chtějí získat důležité informace, které jim mohou usnadnit život či vydělat peníze. Můžete napsat krátký e-book obsahující návod, jak dosáhnout úspěchu v oboru, který souvisí s vaším produktem. Pokud například prodáváte pilulky na hubnutí, dietní plán na hubnutí bude skvělým dárkem pro lidi, kteří se snaží snížit svou hmotnost.

Nápady na lead magnety pro zákazníky

Nápady na lead magnety pro zákazníky uprostřed trychtýře

Potenciální zákazníci vstupující do středu trychtýře již vědí o vaší firmě a jejím produktu a zajímají se o něj. Lead magnety pro tuto oblast trychtýře by proto měly více souviset s vaším produktem nebo značkou.

Webináře

Webináře jsou dnes v módě. Je to pro uživatele skvělá příležitost dozvědět se více o předmětu jejich zájmu. Webinář lze navíc nahrát a znovu použít nebo rozeslat e-mailem jako součást e-mailingové kampaně. Pokud pořádáte webinář, nezapomeňte se účastníků zeptat, jaké otázky by během něj chtěli zodpovědět – můžete tak od potenciálních zákazníků získat víc informací.

E-mailové kurzy

Podobný případ jako webináře jsou e-mailové kurzy. Umožňují účastníkům naučit se novou dovednost, která souvisí s vaším produktem. Pokud například váš produkt souvisí s investováním, potenciální zákazníci jistě ocení kurz oceňování akcií.

Tipy a triky

I když jsou zákazníci obeznámeni s oborem, kterého se týká váš produkt, jistě ocení tajné tipy a triky, které jim pomohou se v daném oboru ještě zlepšit. Pokud prodáváte produkty pro sportovce, lead magnet s názvem tajné tipy profesionálních kulturistů pro nabírání svalové hmoty se může setkat s úspěchem.

Nápady na lead magnety pro zákazníky v dolní části trychtýře

Zde se snažíte oslovit zákazníky, kteří jsou již téměř přesvědčení o kvalitě vašeho produktu a chystají se jej koupit. Usnadněte jim to a přimějte je udělat poslední krok.

Slevové kupony

Slevy jsou velmi silným magnetem – každý rád ušetří. Nabídněte uživatelům za registraci do newsletteru časově omezený slevový kupón. Nerozhodnuté zákazníky tak snadno přesvědčíte, aby svůj nákup dokončili co nejdříve.

Předběžný přístup

Pokud prodáváte službu či online software, u kterého se snažíte otestovat novou funkci, nabídněte potenciálním zákazníkům předběžný přístup jako lead magnet. Můžete se dozvědět více o jejich chování, získat zpětnou vazbu a zároveň formovat nabídku přesně podle jejich vkusu. Ideální, pokud prodáváte například mobilní aplikace.

Zkušební verze zdarma

Pro prodejce služeb či softwaru se nabízí také skvělá příležitost v podobě poskytnutí zkušební verze či přístupu zdarma na omezenou dobu! Potenciální zákazník si tak bude moci produkt vyzkoušet a přesvědčit se o jeho kvalitě.

Jak vytvořit lead magnet pro vaše podnikání

Každý správný lead magnet by měl obsahovat 3 nezbytné ingredience:

  • Atraktivní nabídku
  • Výzvu k akci
  • Formulář

Ujistěte se, že text a design stránky, kde je registrační formulář, odpovídají nabídce lead magnetu, stejně jako vaše výzva k akci. Pokud například lákáte potenciální zákazníky příslibem 15% slevy za přihlášení do e-mailového newsletteru, vaše výzva k akci po vyplnění formuláře by měla znít nikoli jen „přihlásit se“, ale například "získejte kupon na 15% slevu". Velmi efektivní je také použití vyskakovacího okna, kdy návštěvníkovi, který se chystá opustit váš web, vyskočí okno s neodolatelnou nabídkou lead magnetu. Objevení vyskakovacího okna totiž můžete podmínit různými spouštěči, například přejetí kurzorem na určité místo stránky, pokus o její zavření a podobně. Váš nový e-mailový seznam vám pomůže oslovovat vaše abonenty opakovaně a postupem času z nich vychovat loajální zákazníky.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp