Smartphone
Textové zprávy stále patří mezi dominantní formy komunikace. Je ale životaschopným nástrojem pro propojení se zákazníky?

Textové zprávy stále patří mezi dominantní formy komunikace. Je ale životaschopným nástrojem pro propojení se zákazníky?

Během loňského roku Google zaznamenal potřebu inzerentů sledovat textové nástroje a přišel s rozšířením o zprávu. Toto rozšíření snadno sleduje, kolik lidí, kteří přišli na web skrze PPC reklamu, využije možnost kontaktu prostřednictvím textových zpráv.

Jaké kroky je třeba provést k nastavení rozšíření o zprávy? A jak můžeme implementaci rozšíření placených reklam o zprávy vylepšit?

Proč rozšíření o zprávu?

Rozšíření o zprávu je velmi efektivním nástrojem komunikace se zákazníky, nicméně není vhodné plošně pro všechny inzerenty. Před tím, než se rozhodnete implementovat toto rozšíření, je třeba odpovědět si na několik otázek. Máte skutečně důvod zapojit do marketingu i textové zprávy? Nabízíte například promo kód formou textové zprávy? Jste schopni a chcete zahájit dialog se zákazníkem v reálném čase? Chce získat nové předplatitele?

Má váš tým skutečně kapacitu na to, aby zvládl tento způsob komunikace se zákazníky? Textové zprávy mohou být okamžitým způsobem generování vztahu se zákazníkem, který ale vyžaduje skutečně rychlou odezvu z vaší strany.

Jak nastavit rozšíření o zprávu v AdWords?

Nastavení tohoto rozšíření je velice jednoduché a rychlé. Postačí vám dva kroky, a to přejít do sekce rozšíření reklam v rámci svého účtu a vybrat v rozbalovací nabídce možnost Rozšíření o zprávu.

Rozšíření o zprávy

Dále je potřeba vybrat příslušné kampaně, které mají být rozšířeny o zprávy a zadat informace, které chcete, aby zákazníci automatizovaně dostávali v úvodní textové zprávě. Chcete-li navíc nastavit čas, kdy se má rozšíření o zprávu v PPC reklamě zobrazovat (např. když jsou vaši zaměstnanci v kanceláři), použijte volbu Upřesnit nastavení.

Tipy pro zvýšení úspěšnosti reklamy s rozšířením o zprávu

Důležitý je první dojem!

Vaše sdělení by mělo být pro zamýšlené publikum lákavé a snadno pochopitelné. Budete-li například propagovat cestovní kancelář, pošlete pravoděpodobně jinou textovou zprávu seniorům a jinou mladým lidem, kteří touží po dobrodružství.

Použijte lokální telefonní číslo

Pokud máte k dispozici lokální telefonní číslo, použijte ho. Zahraniční telefonní čísla u lidí často budí nedůvěru.

Texty by měly odpovídat vašim leadům

Veškeré texty, které budete vytvářet, by navíc měly odpovídat vašim leadům. Mnoho zákazníků je například příliš zaneprázdněných natolik, aby si s vámi mohli zavolat, a proto upřednostní tento způsob komunikace. Textové zprávy by také mohly být dobrou volbou pro vracející se zákazníky, kteří vědí, co chtějí. Ti pak tímto způsobem mohou snadno a rychle provést konverzi. V rámci remarketingu se tak můžete spojit s informovanými zákazníky. Nezapomeňte proto na nastavení textových zpráv.

Sledování objemu konverzí

Stejně jako u klasických PPC kampaní, i zde sledujte konverze, které se vám podařilo pomocí textových zpráv vygenerovat. Pokud textové zprávy nezískaly téměř žádné konverze, měli byste popřemýšlet nad změnou sdělení. V případě, že počet konverzí z textových zpráv vůbec není špatný, bude pravděpodobně výhodné zaměřit se na zvýšení investice do reklamních kampaní s tímto rozšířením.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: google.com, ppchero.com, techtimes.com, searchengineland.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp