Strategie pro využití karuselových reklam na Instagramu
Užitečné strategie pro použití karuselových reklam na Instagramu, které vám umožní dostat z této reklamní platformy maximum.

Instagram patří k životům většiny lidí natolik neodmyslitelně, že už je pro mnohé těžké si představit, co by dělali, kdyby neexistoval. Jelikož má tato sociální síť obrovské množství uživatelů, které navíc neustále roste, je jasné, že se jedná o obrovský potenciál možných zákazníků. Nechci ale nosit dříví do lesa, výhody Instagramu pro propagaci vašeho byznysu jistě většina z vás dobře zná a jeho reklamní systém dávno používá. Využíváte však jeho možností skutečně naplno? Pojďme se nyní podívat na jeden z oblíbených typů inzerce na Instagramu – karuselové reklamy.

Pojďme se společně podívat na několik strategií pro tento typ reklam a ukažme si, jak z nich dostat co nejvíce.

  • Přizpůsobte reklamu jednotlivým unikátním publikům.
  • Nezaměřujte se jen na fotografie, ale také na text.
  • Není třeba využít všech 10 slotů pro obrázky.
  • Zaujměte diváky časově omezenou nabídkou.
  • Pečlivě vyberte výzvu k akci

Co jsou to karuselové reklamy?

Tento typ reklam obsahuje sérii několika obrázků, které se pravidelně střídají, nebo je mohou návštěvníci procházet a dozvědět se tak mnohem více o vašem produktu. Karuselové reklamy také umožňují vkládat do obrázků texty i klikatelné výzvy k akci, pomocí kterých návštěvníky přivedete na své webové stránky.

Karuselové reklamy jsou ideálním formátem pro každé odvětví, kde záleží na vzhledu produktů, které můžete v jedné reklamě ukazovat z různých úhlů nebo ve více variantách.

Proč jsou karuselové reklamy tak úžasné?

Zaručují vám mnohem více prostoru pro vaši kreativitu a dávají mnohem více možností, jak zákazníka přesvědčit o výhodách vašeho produktu. Můžete jim ukázat různé podrobnosti, možnosti využití produktu nebo jeho barevné varianty. Pomocí sledu fotografií můžete také vyprávět příběh, podobně jako v komiksu.

Jak vytvořit karuselovou reklamu na Instagramu

Pokud chcete inzerovat vaše produkty na Instagramu pomocí karuselové reklamy, je důležité dbát pokynů a pravidel Instagramu, abyste se vyhnuli nepříjemné zkušenosti v podobě zamítnutí.

Karuselová reklama na Instagramu má následující požadavky:

• Maximální počet fotografií nebo videí v karuselu je 10.

• Minimální počet fotografií nebo videí je 2.

• Použité obrázky musejí být ve formátu jpg nebo png.

• Pokud použijete video, nesmí přesáhnout velikost 4 GB a délku 60 sekund.

• Text v obrázcích nesmí přesáhnout 20 % plochy.

• Pod obrázkem mohou být maximálně 2 řádky textu.

• Počet hashtagů v textu nesmí přesáhnout 30.

• Karuselová reklama podporuje cílení na dosah, konverze, návštěvnost, generování potenciálních zákazníků, povědomí o značce, katalogový prodej, provoz obchodu, instalace aplikací a zprávy.

• Reklama ve formě karuselu může být umístěna v Instagram Stories nebo Instagram Feed.

Přizpůsobte reklamu na Instagramu jednotlivým unikátním publikům

Několik strategií, které vám umožní vylepšit vaše karuselové reklamy

Pokud splníte výše zmíněné technické požadavky, vaše reklama bude s největší pravděpodobností Instagramem schválena, to však ještě neznamená, že máte vyhráno. Je třeba udělat reklamy takové, aby zároveň přitahovaly pozornost návštěvníků. Jak na to?

Přizpůsobte reklamu jednotlivým unikátním publikům

Každý potenciální zákazník je unikátní lidská bytost, která má své zájmy, cíle, i problémy. Každý tak vyžaduje odlišný přístup a je v rámci reklamy přístupný jiným argumentům. Pokud chcete, aby byly vaše reklamy na Instagramu co nejúspěšnější a nákladově nejefektivnější, měli byste své publikum rozdělit do co nejmenších segmentů, a každé z těchto mini publik poté oslovovat zvlášť.

Každý, kdo někdy inzeroval na Facebooku nebo Instagramu, ví, jak rozmanité jsou jejich možnosti cílení. Ať už cílíte na zahrádkáře žijícího na Vysočině, který ve volném čase hraje nohejbal a čte historické romány, nebo na teenagera z Prahy, který miluje heavy metal a hraní RPG her na Playstationu, můžete každého z těchto lidí a lidí, kteří se jim svými zájmy podobají, oslovit přesně zacílenou reklamou, která reflektuje jejich osobnost a zájmy.

Pomocí robustních možností cílení dostupných na Instagramu můžete segmentovat své publikum do malých částí a zacílit na ně pomocí karuselových reklam, které budou odpovídat jejich jedinečným potřebám, požadavkům a fázi nákupního cyklu.

Rozdělením publika do různých malých segmentů zajistíte, že dokážete zobrazit vhodné reklamy správným lidem v pravý čas. Tím nejen zvýšíte váš konverzní poměr, ale také zajistíte, že nebudete utrácet peníze za reklamu zbytečně.

Nezaměřujte se jen na fotografie, ale také na text

Instagram je založen především na fotografiích. Přesto však je nutné v karuselových reklamách využít kromě obrazů i textu, abyste dokázali potenciálního zákazníka přesvědčit o výhodách vašich produktů. Čím více informací dokážete do omezeného prostoru, který poskytuje karuselová reklama dostat, tím lépe. Texty ve vašich reklamách by měly být jasné, jít přímo k věci a přimět zákazníka ke kliknutí.

Není třeba využít všech 10 slotů pro obrázky

Méně je někdy více, a na Instagramu to platí dvojnásob. Návštěvníci Instagramu možná nebudou mít dostatek trpělivosti, aby zhlédli všech 10 obrázků v karuselu, obzvláště pokud tyto nevyprávějí nějaký silný příběh. Použijte proto raději menší množství kvalitních obrázků s kvalitním textem. Pokud použijete všech deset obrázků, ujistěte se, že nedáváte výzvu k akci až nakonec, kam by někteří nemuseli dojít.

Někdy je nejúčinnější jednoduchá a přímá karuselová reklama, která jde rovnou k cíli.

Zaujměte diváky časově omezenou nabídkou

Většina uživatelů sociálních sítí nerada opouští prostředí platformy a vydává se do neznámých vod, které představují cizí weby. Abyste je přesvědčili k opuštění Instagramu a přechodu na váš web, budete je muset správně motivovat. Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak toho dosáhnout, je časově omezená nabídka.

Ať už jde o dopravu zdarma, časově omezenou slevu, či produkt, který může být za chvíli vyprodán, karuselové reklamy nabízejí skvělou příležitost, jak toho dosáhnout.

Pečlivě vyberte výzvu k akci

V karuselové reklamě si můžete vybrat z velkého množství výzev k akci neboli CTA. Zvolte takovou, která se nejvíce hodí k účelu, kterého se snažíte pomocí reklamy dosáhnout. Pokud vyberete špatně, zákazník se může cítit podveden, protože na stránce nenašel, co hledal, a vy tak o něj přijdete.

Nyní byste měli mít dostatek informací, abyste byli schopni začít vytvářet karuselové reklamy na Instagramu a naplno tak využít možností, které tento reklamní formát nabízí. Budete-li se řídit výše zmíněnými radami, zjistíte, že vám karuselové reklamy zajistí spoustu nových zákazníků.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp