Oslovte nové zákazníky na populární síti TikTok
TikTok je jednou z nejrychleji rostoucích sociálních sítí a velmi kvalitním zdrojem nových zákazníků. Přečtěte si, jak můžete váš účet na TikToku využít k propagaci vaší firmy.

Sociální síť TikTok se objevila poměrně nedávno a od samého začátku její popularita raketově roste. Jedním z hlavních důvodů je nejspíš vzrušující, spontánní a autentický obsah, sestávající především z krátkých mobilních videí. TikTok rozvířil stojaté vody světa sociálních sítí a během okamžiku se stal štikou, která ohrožuje pozice stávajících gigantů, jako je Facebook, Twitter a Instagram.

Jeho statistiky jsou skutečně úchvatné. Aplikace TikTok byla v obchodech App Store a Google Play stažena více než 2 miliardkrát a má více než 689 milionů aktivních uživatelů měsíčně po celém světě.  Uživatelé TikToku, kteří většinou patří do věkové skupiny 10 až 29 let, stráví v aplikaci v průměru 52 minut denně. Přestože TikTok začal spíše jako platforma pro děti a teenagery, za poslední rok a půl narostl počet dospělých uživatelů TikToku více než pětinásobně.

Je proto zcela pochopitelné, že reklamní médium s tak skvělým potenciálem oslovení nových zákazníků nezůstalo stranou zájmu reklamních agentur. Poskytuje totiž firmám úžasnou příležitost oslovit velkou komunitu uživatelů, kteří upřednostňují zábavu a autenticitu.

Správce reklam TikTok

Díky nástroji TikTok Ads Manager mají společnosti a marketéři přístup k nabízení a umisťování reklam v aplikacích (IAA) nebo k iniciování instalací svých mobilních aplikací uživatelům TikToku a jeho spřátelených aplikací. Pokud váš marketing cílí spíše na mladší publikum do 30 let, PPC reklamy na TikToku vám umožní oslovit spoustu nových zákazníků. Od cílení a vytváření reklam, až po přehledy a nástroje pro správu reklam - TikTok Ads Manager vám nabízí výkonnou, a přitom snadno použitelnou platformu, která vám pomůže oslovit publikum hledající vaše produkty nebo služby.

Umístění a formáty reklam TikTok

Vaše reklamy se mohou zobrazovat na jednom z následujících míst v závislosti na aplikaci:

  • Umístění TikTok: Reklamy se budou zobrazovat jako reklamy ve feedu
  • Umístění v aplikacích Newfeed: Reklamy se budou zobrazovat na následujících pozicích:

BuzzVideo: in-feed, stránka s detaily, post-video

TopBuzz: in-feed, stránka s podrobnostmi, post-video

NewsRepublic: v informačním kanálu

Babe: v kanálu, na stránce s podrobnostmi

  • Umístění v Pangle: Reklamy se zobrazují jako přehratelné reklamy, intersticiální (vložené) videoreklamy nebo odměňované videoreklamy.

PPC reklamy v TikToku nejsou omezeny pouze na video reklamy. TikTok Ads Manager totiž podporuje kromě videoreklam i formáty obrázkové reklamy.

Jaký formát by měly mít obrázkové reklamy a videoreklamy

Jaký formát by měly mít obrázkové reklamy a videoreklamy?

  • Pro obrázkové reklamy můžete použít fotografie ve formátu PNG nebo JPG, s doporučeným rozlišením alespoň 1200px na výšku a 628px na šířku (lze přizpůsobit i horizontální reklamy).
  • Pro videoreklamy můžete použít klipy ve formátech .mp4, .mov, .mpeg, .3gp nebo .avi, které mohou být dlouhé 5 až 60 sekund. Jejich poměry stran by měly být 9:16, 1:1 nebo 16:9.

Pokud s tvorbou videoreklam nemáte příliš zkušeností, nevadí. TikTok vám jejich tvorbu usnadní pomocí praktických video šablon, díky kterým zvládnete vytvořit efektní videoreklamy rychle a jednoduše. Videoreklamu vytvoříte jednoduše výběrem šablony a nahráním fotografií, textu a loga.

Sledujte, jak vaše PPC reklamy na TikToku konvertují

Během každé PPC kampaně je velmi důležité sledovat a vyhodnocovat výsledky a veškerou činnost, kterou uživatelé na vašich stránkách provádějí. Díky sledovacímu pixelu TikTok můžete sledovat vše, co se na vašich stránkách děje. Zjistíte, kteří uživatelé TikToku si na vašich stránkách něco koupili, kteří odešli předčasně, jaké stránky během své návštěvy viděli, a spoustu dalších velice důležitých informací, které vám pomohou vaši PPC kampaň na TikToku optimalizovat.

Pokud chcete v současné online konkurenci uspět, měli byste využít veškeré příležitosti, jak předložit vaši obchodní nabídku vašim potenciálním zákazníkům. TikTok, jako sociální síť převážně pro mladší publikum do 30 let, má potenciál oslovit právě tyto klienty. Popularita TikToku je obrovská i mezi publikem v ČR. Pokud nabízíte produkty či služby, které cílí na tuto demografickou skupinu, je pro vás PPC reklama na TikToku skvělou příležitostí, jak oslovit nové zákazníky.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp