instagram
Instagram je jednou z nejlepších platforem pro nákup médií, zejména pokud chcete oslovit cílové publikum pomocí retargetingových reklam.

Instagram Stories přinášejí spoustu zapojení. Lidé je vidí na začátku kanálu hned po přihlášení a chtějí si je prohlédnout, než za 24 hodin zmizí. Pouhým publikováním organických příběhů můžete určitě oslovit spoustu lidí - ve skutečnosti je třetina nejsledovanějších Stories v rámci Instagramu právě od firem. Chcete-li však rozšířit svou organickou přítomnost, je třeba zapojit také reklamy v rámci Instagram Stories.

V dnešním článku uvádíme několik tipů pro tvorbu reklamních příběhů na Instagramu, které opravdu fungují.

Ať vaše příběhy na Instagramu nevypadají jako reklama

Lidé nechodí na Instagram, aby se dívali na PPC reklamy, ale aby si prohlíželi příspěvky svých přátel a značek, které sledují. Pokud vytvoříte vizuály, které očividně vypadají jako reklama, lidé prostě přejedou prstem a přejdou na další příběh. Aby lidé vaši reklamu nepřeskočili, vytvořte ji tak, aby vypadala jako organický příspěvek.

Je důležité vytvořit vizuály, které nebudou vypadat jako reklama, ale zároveň je důležité, abyste vynikli. Vytváření reklam pro Instagram je stejné jako vytváření jakéhokoli jiného typu obsahu. Lidé si budou vybírat a kontrolovat nejlepší obsah. Přemýšlejte proto o různých úhlech pohledu, které můžete použít, abyste upoutali pozornost publika.

Jednoduchým způsobem je použití černobílých videí nebo obrázků. Je to proto, že většina lidí vytváří barevné vizuály a ty s černobílou paletou jsou vzácné.

Opět bude záležet hlavně na tom, co používá vaše konkurence. Než tedy vytvoříte reklamu, navštivte feed a stránky konkurence na Instagramu a podívejte se, jaké typy obsahu vytvářejí pro své organické příspěvky a reklamy. Můžete také použít analytické nástroje Instagramu a zjistit, které příspěvky vašich konkurentů vyvolaly největší zapojení. Pak vymyslete způsoby, jak se odlišit.

Použijte více videí

Videa na Instagramu generují o 49 % více interakcí než obrázky. Videa si obecně vedou lépe než obrázky, protože něco, co se ve feedu pohybuje, přirozeně přitahuje větší pozornost. Abyste však z videoreklamy vytěžili maximum, musíte vytvořit správný obsah. Zde jsou 4 nejlepší tipy:

Buďte struční: Příběhové reklamy jsou přirozeně krátké, protože nesmí přesáhnout 15 sekund. Měli byste je však udělat ještě kratší, protože studie společnosti Facebook zjistila, že nejlepší výsledky generují reklamy o délce 6 sekund.

Přidejte titulky: Při používání mobilního zařízení sleduje 92 % lidí videa se ztlumeným zvukem. Pokud vaše reklama obsahuje řeč, nebudou ji moci pochopit a přeskočí ji. Měli byste do reklamy přidat řeč ve formě titulků, aby ji lidé mohli sledovat i při ztlumeném zvuku.

To je jeden z důvodů, proč se na Instagramu často setkáte s reklamami, které neobsahují řeč. Titulky vysvětlují produkt, zatímco na pozadí hraje nějaká hudba.

Přidejte miniatury: Uživatelé Instagramu mohou vypnout automatické přehrávání při prohlížení na mobilních datech. Těmto lidem se místo toho zobrazí miniatura. Proto byste měli ke všem videoreklam přidat miniaturu.

Vytvořte si publikum: Můžete si vytvořit vlastní publikum složené z lidí, kteří si prohlédli vaši reklamu ve Stories. Před spuštěním reklamy se tedy ujistěte, že jste toto publikum nastavili. Na základě toho, jak velkou část videa zhlédli, můžete cílit na další uživatele. Můžete například vytvořit reklamu retargetující lidi, kteří sledovali vaši reklamu až do konce, a zároveň se vyhnout lidem, kteří ji v prvních sekundách přeskočili.

Mnoho lidí se tvorbě videí vyhýbá, ale jejich tvorba je poměrně snadná, zejména pro reklamy na Instagramu, protože stačí, aby měly 6 sekund. Navíc existují editory videí, jako je například Videoleap, které vám práci usnadní.

Tato snadno použitelná mobilní aplikace nabízí šablony, samolepky, filtry, efekty a intuitivní editor, který umožňuje přeměnit klipy s produkty na reklamy, které vyniknou ve feedu.

Umístění textu na správná místa

Na každé reklamě v Instagram Stories se zobrazí váš profilový obrázek a název společnosti v horní části a výzva k akci v dolní části. Při vytváření obrázku nebo videa je důležité mít tyto dvě oblasti na paměti. Důležité detaily, jako je text, ilustrace a značka, musíte umístit mimo tyto oblasti.

Zachovejte jednoduchost

Pokud jde o reklamy na Instagramu, méně znamená více. To je jeden z důvodů, proč mají 6sekundové reklamy nejlepší výsledky. Úkolem reklamy není generovat prodej, ale přimět lidi, aby navštívili vaši vstupní stránku, což může vést k prodeji.

Snažte se do reklamy zahrnout co nejméně údajů. Postačí titulek, krátký popis, jedna výzva k akci, obrázek nebo ilustrace a nějaká značka (například vaše logo). Když přidáte příliš mnoho detailů, může to způsobit, že vaše vizuální stránka bude působit přeplněně.

Vždy se v daném okamžiku soustřeďte pouze na jeden cíl. Příliš mnoho cílů může potenciální zákazníky zmást a vést k paradoxu výběru.

Vždy testujte různé kreativy a texty

Bez ohledu na to, jak dlouho budete provádět výzkum, není možné vytvořit dokonalou reklamu na první pokus. Proto byste měli vytvořit několik verzí reklamy. Nejlepší je vytvořit alespoň deset verzí inzerátu.

Začít můžete vytvořením pěti obrázků a pěti videí. Poté byste je měli po dobu jednoho nebo dvou testovat, abyste zjistili, která z nich generuje nejlepší výsledky. U té, která má nejlepší výsledky, můžete rozpočet navýšit. Můžete také vytvořit nové verze vítěze a provádět další experimenty s vizuály a kopií.

Při měření výkonnosti reklamy vždy sledujte klíčové ukazatele výkonnosti, jako je návratnost výdajů na reklamu a náklady na akvizici, protože ty budou mít největší význam pro váš hospodářský výsledek. Metriky jako kliknutí a zobrazení jsou důležité, ale ne vždy přímo souvisejí s počtem prodejů.

Doprovodný trychtýř optimalizovaný pro mobilní zařízení

Reklamy na Instagramu se zobrazují pouze v aplikaci. Proto je nezbytné zajistit, aby byl váš prodejní trychtýř optimalizován pro mobilní zařízení.

Reklama musí být samozřejmě přizpůsobená mobilním zařízením, ale kromě toho musí na mobilních zařízeních dobře vypadat i další prvky, jako je vstupní stránka, stránka pro odhlášení a děkovná stránka.

Nyní si vytvořte reklamu pro Instagram Stories

Instagram je jednou z nejlepších platforem pro nákup médií, zejména pokud chcete oslovit cílové publikum pomocí retargetingových reklam. Skvělé výsledky přinesou jak reklamy ve feedu, tak reklamy ve Stories.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp