Google My Business a geografické cílení
V mnoha oborech konkurence neustále roste a udržet si dobrou pozici v organickém vyhledávání je čím dál těžší. Právě proto je vhodné zaměřit se na lokální PPC.

V mnoha oborech konkurence neustále roste a udržet si dobrou pozici v organickém vyhledávání je čím dál těžší. Právě proto je důležité, podpořit vlastní business také placenou reklamou a přivést okamžitě na web nové zákazníky. Jak vylepšit PPC kampaně pro lokální business?

Google My Business a geografické cílení

Ujistěte se, že se váš web zobrazuje na předních pozicích v lokálním vyhledávání. Důležité je zaregistrovat váš podnik do Google My Business. Váš web pak bude zobrazován ve výpisu stránek v rámci Google My Business, který je načítán v mapách u lokálního vyhledávání. Dále je možné umístění synchronizovat se službou AdWords a využít modifikátory nabídek.

Možnosti cílení na určitý geografický okruh

V klasickém rozhraní přejdete na položku Umístění a v nastavení kampaně kliknete na rozšířené vyhledávání. Dále přejděte na skupiny lokalit a zvolte možnost Místa a Poloměr. Do vyhledávacího pole zadejte adresu místa, které představuje střed cíleného okruhu. Na mapě pak zkontrolujte, zda cílíte na správnou oblast a klikněte na tlačítko Uložit.

Zadání geografických cílů

Služba AdWords nabízí spoustu možností, jak zadat geografické cílení reklam. Máte-li pobočky v různých městech, můžete v rámci geografického cílení zadat například PSČ konkrétních měst a cílit v okruhu několika km, nebo pouze v zadaných městech. Některé oblasti můžete stejným způsobem také vyloučit. V rámci statistik v AdWords je možné zjistit, ve kterých městech se vašim kampaním daří nejlépe. Díky těmto informacím pak můžete vytvořit kampaně cílené na oblasti, ve kterých se vašim reklamám daří nejlépe a navýšit zde nabídky.

Zadání geografických cílů

Různé typy kampaní

Abyste mohli sledovat, které kampaně ve vašem případě fungují nejlépe, doporučujeme vytvořit PPC reklamy jak na Facebooku, tak v rámci platforem Sklik a AdWords. Každá platforma osloví jiný typ uživatelů a inzerenti většinou předem neví, kde se nachází nejrelevantnější publikum. V dnešní době již například Facebook není pouze sociální sítí pro mladé. Na Facebooku se již pohybuje velké množství uživatelů středního věku. Na této sociální síti je také možné oslovit starší osoby. Navíc, atraktivní obrázky použité v reklamách přímo vyzývají k akci.

Další tipy pro zlepšení lokálního businessu

Dále doporučujeme implementaci analytiky na váš web. Velmi rozšířený a přínosný je například nástroj Google Analytics. Prostřednictvím této služby můžete zjistit mnoho informací o návštěvnosti vašeho webu, a to odkud uživatelé na váš web přichází, které stránky si prohlížejí, z jakých stránek odcházejí, jaké procento uživatelů odešlo z webu při vyplňování formuláře atd. Díky analytice je možné přijít na mnoho nedostatků, které zákazníkům znesnadňují nákup.

Pro lepší fungování PPC kampaní také doporučujeme unikátní vstupní stránky. Vést uživatele, který hledá konkrétní produkt, na homepage, není vždy šťastné, a to zejména v případě, kdy na webu nabízíte více produktů různého charakteru. Ideální je, když se uživatel proklikne na stránku, kde se o konkrétní nabídce dozví více informací a bude moci ihned nakoupit, objednat služby, zaregistrovat se, nebo vás kontaktovat.

zdroj: google.com, searchengineland.com, ppchero.com

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj foto: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp