Usnadnění výzkumu klíčových slov na YouTube pomocí nástroje Search Insights
Nová služba YouTube nyní poskytuje tvůrcům video obsahu přístup k více údajům o dotazech, které lidé vyhledávají, a jejich odhadovaném objemu vyhledávání.

Přestože je algoritmus YouTube velice chytrý, indexovat obsah vašich videí zatím nedokáže. Neví proto, co se ve videu děje, čeho se ony pohyblivé obrázky týkají. Aby však dokázal svým uživatelům dodávat přesně takový video obsah, jaký mají rádi, musí se samozřejmě orientovat podle jiných kritérií, než je obsah videa. Těmito kritérii jsou právě klíčová slova, která vaše cílová skupina nejčastěji vyhledává.

Pokud tedy chcete zvýšit sledovanost vašich videí, budete muset nejprve zjistit, která klíčová slova vám přinesou nejcílenější návštěvnost, a poté je umístit do vašeho videa.

Aby vám YouTube tuto práci co nejvíce ulehčil, spouští novou funkci, která má zjednodušit proces vyhledávání klíčových slov, s jejichž pomocí budete moci vytvářet více obsahu na základě témat, která lidé hledají. Tato nová experimentální funkce se jmenuje Search Insights a v současné době se testuje v rámci YouTube Studia.

Funkci Search Insights využijete ke shromažďování údajů o tom:

  • Co vaše publikum hledá
  • Co hledá obecné publikum na YouTube
  • Jaký je odhadovaný objem vyhledávání pro každý dotaz
  • Zda existuje "mezera v obsahu" pro určitý vyhledávaný výraz

Search Insights může pomoci při plánování obsahu, protože tato data výrazně napovídají, jaké typy videí chtějí lidé sledovat. Díky nim budete moci vytvářet relevantnější obsah, který je přizpůsoben zájmům vašeho publika.

Youtube video

Co je služba YouTube Search Insights?

Služba YouTube Search Insights poskytuje tvůrcům možnost zjistit, co bylo vyhledáváno v posledních 28 dnech. Všechny poznatky jsou v agregované podobě, což znamená, že není možné sledovat jednotlivá vyhledávání jednotlivých uživatelů.

Služba Search Insights se skládá ze dvou hlavních částí. V první části se můžete podívat, co vaše publikum a diváci vašeho kanálu na YouTube hledají, zatímco v té druhé se můžete podívat na všechna vyhledávání diváků pro libovolné klíčové slovo napříč tisíci tématy na YouTube.

V rámci těchto datových souborů YouTube testuje další novou funkci nazvanou "mezery v obsahu". Vyhledávání se stává obsahovou mezerou, když diváci nemohou najít informace, které hledali. Pokud diváci nemohou najít žádné výsledky na konkrétní vyhledávací dotaz nebo je nalezený obsah nekvalitní, bude označen jako mezera v obsahu. Díky tomu můžete vytvářet video obsah, který tyto mezery dokáže zaplnit a zajistit si tak vyšší návštěvnost.

Jak používat službu YouTube Search Insights

Přístup k nástroji Search Insights získáte po přihlášení do aplikace YouTube Studio a kliknutím na položku Analytika v levém menu.

Jakmile se tam dostanete, přejděte do sekce Výzkum a vyhledejte kartu s názvem "Vyhledávání vašich diváků". Zde najdete nejčastější vyhledávání vašich diváků nebo diváků kanálů podobných tomu vašemu.

Údaje pro každý hledaný výraz jsou rozděleny do několika sloupců.

  • V prvním sloupci se zobrazuje odhadovaný objem vyhledávání klíčových slov, který se pohybuje od vysokého přes střední až po nízký.
  • Další sloupec zobrazuje počet zobrazení, která váš kanál získal z vyhledávání daného klíčového slova za posledních 28 dní.
  • Dále můžete prozkoumat, co hledá širší publikum YouTube, kliknutím na kartu "Vyhledávání napříč YouTube".

Do vyhledávacího řádku zadejte název tématu nebo konkrétní klíčové slovo, které vás zajímá, a po kliknutí získáte požadované údaje. Jedná se o skutečné dotazy, které lidé vyhledávají. Výsledky můžete dokonce filtrovat tak, aby zahrnovaly pouze mezery v obsahu – dotazy s velmi nízkou konkurencí. Na základě takto získaných klíčových slov poté můžete vytvářet nový videoobsah, který vaši diváci požadují, přestože na YouTube chybí.

Služba Search Insights se v současné době zavádí, takže je ještě v experimentální fázi. To znamená, že ne každý k ní bude mít přístup ihned.

Několik slov na závěr

Většině tvůrců video obsahu, kteří s YouTube teprve začínají, může jeho vyhledávací algoritmus připadat jako neznámá magie. Doopravdy to ale není zase tak složité, pokud si uvědomíte, co je a vždy bylo cílem všech služeb Googlu, mezi které se řadí i YouTube. Jejich cílem byl vždy zájem uživatele a předložení obsahu, který bude nejlépe vyhovovat jeho požadavkům. Nová služba YouTube vám tuto práci zjednoduší a umožní vám vytvářet hodnotný, vhodně prezentovaný obsah, po jakém vaše publikum touží.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp