Google Adwords
Google nedávno oznámil další změny týkající se klíčových slov.

Společnost Google nedávno představila další změny v AdWords. Tentokrát se týkají přesné shody klíčových slov, která nyní bude ještě více rozvolněná.

PPC specialisté nyní musí počítat s další významnou změnou v systému AdWords. V plánu je ještě více rozvolněná přesná shoda klíčových slov. Navíc můžeme očekávat rozšíření blízkých variant klíčových slov, které budou zahrnovat pořadí slov i funkční slova.

Dříve slovní spojení „přesná shoda“ v AdWords skutečně znamenala přesná. Google ale postupem času zavedená pravidla začal měnit tak, aby nabízené placené reklamy ve vyhledávání byly ještě relevantnější a efektivnější. Nyní bude přesná shoda klíčových slov ještě rozvolněnější.

Google nedávno oznámil změnu týkající se cílení přesné shody v AdWords. Shoda pro blízké varianty, jako jsou plurály, zkratky, příslovce a podobně, se rozšíří tak, aby zahrnovala variace pořadí a funkčních klíčových slov.

Původní změny v klíčových slovech

Již v roce 2012 nastaly změny týkající se klíčových slov v Google AdWords, a to konkrétně zachycení překlepů a pravopisných chyb v rámci přesné i frázové shody. Tímto krokem se Google snažil inzerentům ušetřit čas vytvářením seznamů klíčových slov, které obsahovaly i výrazy s překlepy a pravopisnými chybami. Do roku 2014 nemuseli inzerenti tyto blízké varianty využívat. Později byla tato možnost odstraněna.

Tímto krokem Google dává čím dál tím větší důvěru strojovému učení. Inzerenti mohou nechat ve více aspektech přemýšlet systém za ně a soustředit se tak na důležitější úkony v nastavení a optimalizaci PPC reklamy.

Dopady změn v AdWords

A jaké dopady budou mít tyto změny na vaše reklamy?

Analytics

Funkční slova

Mezi funkční slova patří spojovací slova, fráze nebo věty, předložky, zájmena, spojky, modální a pomocná slovesa. V praxi to znamená, že pokud bude uživatel hledat například hotel Praha, bude se mu reklama zobrazovat i na frázi hotel v Praze.

Pořadí slov

Až doteď bylo nutné přidávat do seznamu klíčových slov varianty s různým pořadím. Uvedeme-li si příklad dětské tričko barevné, uživatel mohl do vyhledávače zadat také barevné dětské tričko nebo dětské barevné tričko. Význam slov se nemění, ale jejich pořadí může být různé. Nyní již inzerenti nebudou muset jednotlivé varianty vypisovat a systém s nimi bude počítat automaticky.

Kde nebudou změny aplikovány?

Existuje však několik výjimek, kdy výše zmíněné změny nebudou aplikovány. Co se týče například pořadí klíčových slov, Google ho nebude měnit v případě, že by se změnil jejich význam. Změny se navíc nebudou vztahovat na frázovou shodu.

Závěr

Google tímto krokem ušetří inzerentům čas. Budou však muset být při výběru klíčových slov mnohem pečlivější. Doporučujeme také pro jistotu kontrolovat zobrazování PPC reklamy u přesné shody, zda se nemění jejich význam.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: googleblog.com, searchengineland.com, marketingland.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp