Recyklujte obsah svého webu
Oživte váš starý obsah. Aktualizace a doplnění kvalitního obsahu na vašich webových stránkách vám umožní získat nové návštěvníky a potenciální zákazníky. Navíc ušetříte spoustu času a energie, které byste museli věnovat vytváření nového obsahu.

Pokud již nějakou dobu podnikáte, pravděpodobně jste v průběhu let vytvořili spoustu obsahu. Od příspěvků na blogu přes posty na sociálních sítích až po podcasty a webináře. Všechen tento obsah přinesl vašemu publiku spoustu cenných informací.

Někdy však tento starší obsah už nemá takovou návštěvnost, jakou by mohl mít a jakou by si zasloužil. Je zastaralý, pohřbený hluboko v archivech a vašemu podnikání už nijak nepřispívá. Pokud však na jeho základě vybudujete obsah nový, aktuální, může jít o skvělý způsob, jak ušetřit čas při vytváření nového obsahu a získat novou návštěvnost na váš web.

Chcete se dozvědět více o tom, jak renovovat starší obsah? Podívejte se na tyto tipy.

Aktualizujte kvalitní obsah

Určitý obsah nikdy nevyjde z módy. Mnoho firem vytvořilo na svých webech obsah, který poskytuje čtenářům podrobné informace o jejich oboru. Tento obsah může být užitečný ještě po celá léta od jeho vytvoření. Ale stejně jako cokoli jiného, i tento letitý obsah potřebuje čas od času znovu obnovit, aktualizovat a znovu získat svůj původní lesk. Renovace staršího obsahu je skvělým způsobem, jak pomoci vašemu obsahovému marketingu.

Pokud si jako příklad vezmete články, které zaměřují na PPC reklamu a marketing, zjistíte, že informace obsažené v těchto článcích zůstávají relevantní po dlouhou dobu, přestože některé detaily je třeba čas od času aktualizovat, s tím, jak vyhledavače mění své algoritmy a přidávají nové funkce do svých PPC systémů.

Osvěžení a doplnění obsahu a jeho opětovné publikování s oznámením, že byl aktualizován tak, aby odrážel nejnovější situaci v daném tématu, je jedním z nejrychlejších a nejsnadnějších způsobů, jak znovu použít původní obsah. Tímto způsobem využijete sílu odkazů, které obsah v průběhu let získal, a zároveň jej představíte zcela novému publiku a umožníte mu získat ještě lepší pozice ve výsledcích vyhledávání.

Začlenění médií do existujících příspěvků

Delší blogové příspěvky mohou být pro některé návštěvníky nudné. Dlouhé čtení vyžaduje od publika velké soustředění, a dnešní návštěvníci navíc hledají nové způsoby interakce s obsahem. Zkuste do článků doplnit například video, které se stalo v poslední době velmi populární. Dokáže přitáhnout zájem návštěvníka, oživit celý příspěvek a dodat k informacím reálné ukázky. Ne nadarmo se říká, že je lepší jednou vidět než desetkrát číst.

Navíc, pokud někdo nemá čas přečíst celý blogový příspěvek, může se podívat na rychlé video, které poskytuje souhrn informací v příspěvku.

Můžete začlenit i jiné formy médií. Infografika je zábavný a poutavý způsob, jak oživit obsah. Dalším populárním médiem jsou například podcasty. Jejich výhodou je, že je mohou návštěvníci poslouchat například během cesty do práce.

Snažte se vytvářet dynamičtější obsah, který více vyhovuje současným návštěvníkům. Můžete například ze staršího článku vytáhnout nejdůležitější informace a shrnout je v odrážkách. Na jejich základě pak vytvoříte video či infografiku, která shrnuje klíčové informace.

Díky tomu opět ušetříte čas při vytváření obsahu a přilákáte k tomuto obsahu nové publikum. Zatímco někomu se možná nechtělo na dané téma číst dlouhý článek o 1000 slovech, infografika, která přehledně shrne všechny hlavní body, může být právě to, co návštěvník hledal.

Začleňte média do existujících příspěvků

Transformujte váš obsah do různých forem

Vytváření obsahu vyžaduje hodně času. Musíte sestavit promyšlenou publikační strategii a na jejím základě rozhodnout, kdy a co budete publikovat. Pak je zde proces skutečného vytváření samotného obsahu. To zahrnuje průzkum zdrojů a jejich ověřování. Tvorba videa a podcastů zase znamená, že si musíte osvojit produkční schopnosti a být schopen editovat video a audio. Pokud si uvědomíte všechny potíže s vytvářením obsahu, je jasné, že byste se z něj měli pokusit vymačkat tolik užitku, co to jen jde.

Pokud jste například vytvořili skvělé video, které seznamuje potenciální zákazníky s kvalitami vašeho produktu, generuje mnoho zhlédnutí a zvyšuje návštěvnost vašeho webu, nezůstávejte stát na půl cesty. Z videa, které poskytuje užitečné informace vašemu publiku, můžete snadno udělat výborný článek, infografiku, a ze zvukové stopy k videu snadno vytvoříte podcast. Z jednoho kusu obsahu máte najednou čtyři kusy, které navíc jsou schopny oslovit odlišné skupiny potenciálních zákazníků.

Transformace obsahu do různých forem vám poskytuje více příležitostí, jak oslovit své publikum prostřednictvím média, které je pro ně nejlepší.

Vytvořte správnou informační architekturu webu

Většina stránek má svůj obsah roztroušený po celém webu. Jsou zde videa, články ukryté v archivech starších příspěvků nebo jinde hluboko v informační architektuře webu. Jelikož je obsah rozptýlen, je obtížně dohledatelný, takže ve skutečnosti neslouží svému účelu. Pokud chcete z tohoto obsahu vytěžit maximum, měli byste jej správně uspořádat, tak aby byl snadno dohledatelný pro návštěvníky vašeho webu.

Vytvořte na webu několik hlavních kategorií, ze kterých budete odkazovat na podkategorie a poté na jednotlivé články. Vytvořte ke každému tématu hlavní článek, ze kterého budete odkazovat na články, které jeho obsah doplňují a rozšiřují. Z jednotlivých článků odkazujte na další související informace, podobně jak to můžete vidět například na Wikipedii. Návštěvník, který přijde na hlavní stránku vašeho webu, by se měl být schopen dostat k jakékoli části vašeho obsahu na co nejmenší počet kliknutí.

Při tvorbě webu se zaměřte na přehlednou informační architekturu, kterou ocení nejen návštěvníci, kteří se rychle dostanou k informacím, které hledají, ale také vyhledavače, kterým se zjednoduší procházení webu, a navíc si lépe uvědomí, který obsah vašeho webu je nejdůležitější, a správně jej ocení posunem na vyšší místa v SERP.

Pokud správně zorganizujete informační strukturu webu, získáte lepší umístění ve vyhledavačích na relevantní vyhledávací dotazy.

Vytváření obsahu vyžaduje hodně času a práce. Opětovné vložení stávajícího obsahu vám umožní získat z této investice co největší užitek. Nejenom, že vám nové použití obsahu jej představí novému publiku, ale může vám také pomoci posílit vaše SEO a rozšířit váš dosah na sociálních sítích.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp