Strategie získávání zákazníků pomocí pop-upů
Jak správně umístit pop-up tak, aby získával nové zákazníky? Jakých chyb byste se měli vyvarovat?

Malá firma jen těžko přežije bez neustálého přísunu nových zákazníků. Klíčem k růstu a zvyšování tržeb je získávání kontaktů na nové zákazníky, které poté můžeme oslovit s naší nabídkou. Přestože existuje mnoho efektivních způsobů, jak získávat nové zákazníky, jedním z nejjednodušších stále je umístit na váš web vyskakovací okno, které sbírá e-mailové adresy návštěvníků.

Abychom z tohoto osvědčeného způsobu získávání nových zákazníků získali maximum, je nutné vědět, jak umístit pop-up správně, aby návštěvníka příliš neobtěžoval a aby přitom dosáhl maximální efektivity v získávání e-mailových adres. Stejně tak jako optimalizujete vizuální stránku vašeho webu, měli byste se soustředit také na vyskakovací okna a jejich správné zakomponování do stránky. Pro každý typ internetového podnikání se přitom nejlépe hodí různé typy umístění pop-upů.

►Níže najdete několik tipů, jak umístit na své stránky pop-up tak, aby dosahoval maximální účinnosti v závislosti na oboru, kterým se vaše stránka zabývá.

Neziskové organizace

Návštěvníci stránek neziskových organizací jsou typičtí vysokým zájmem o prezentovaný obsah a o cíle, které nezisková organizace sleduje. Povzbuďte tyto lidi, kteří se mohou v budoucnu stát vašimi nadšenými podporovateli, a nabídněte jim odběr novinek o vaší činnosti u nejčtenějších článků nebo v sekci novinek.

►Vyvolat spuštění pop-upu  během scrollování dolů po stránce je ideální, jelikož návštěvník, který scrolluje, má patrně zájem o váš obsah, a v takovém případě je pravděpodobnější, že bude souhlasit se zasíláním dalších zajímavých informací e-mailem.  

popup nezisková organizace

E-shopy a online prodejci

Pokud na své stránce prodáváte zboží nebo služby, můžete umístit pop-up na stránce produktu. Zde se návštěvníci mohou dozvědět více o tom, co nabízíte, a v případě, že nic nekoupí, neměli byste je nechat odejít jen tak, ale měli byste jim nabídnout alternativu ve formě informací o dalších vašich produktech.

Abyste nabídkou registrace do newsletteru zbytečně nerozptylovali zákazníka od hlavního účelu jeho návštěvy, což je nákup vašeho produktu, umístěte pop-up tak, aby se spouštěl v momentě, kdy návštěvník zkouší opustit vaši stránku. Tomuto typu vyskakovacího okna se také často říká „exit popup“.

Pokud se návštěvník nerozhodne hned napoprvé ke koupi vašeho produktu, neznamená to, že o něj nemá vůbec zájem. Možná pouze potřebuje více času na rozmyšlenou nebo na dohledání dalších informací.

►Pokud návštěvníka přesvědčíte, aby vám poskytl e-mail, zůstanete v kontaktu a můžete se mu s nabídkou vašeho produktu připomenout později. (V tomto starším článku se o e-mail marketingu dozvíte více. )

exit popup e-shop

Stránky nabízející služby

Pokud lidé navštíví online prezentaci automechanika, malíře pokojů, instalatéra nebo elektrikáře, je to často proto, že zkoumají jednotlivé poskytovatele služeb a snaží se najít nejlepší nabídku. Pokud na internetu nabízíte své služby, umístěte vyskakovací okno na stránku s nabídkou služeb a oslovte je na místě, kde soustřeďují pozornost při návštěvě vašeho webu.

►I v případě, že se návštěvník nerozhodne využít vašich služeb, může mít zájem dozvědět se více informací o vaší společnosti, aby mohl popřípadě využít vašich služeb v budoucnosti.

Stránky nabízející služby

Restaurace

Propagujete na internetu svou restauraci? Nabízíte různé akce při speciálních příležitostech? Například speciální menu u příležitosti svátku svatého Valentýna, svatomartinskou husu, silvestrovské večery nebo letní Vánoce? Stránka, kde své návštěvníky informujete o pořádání těchto akcí, je ideálním místem, kde je můžete přesvědčit, aby vám poskytli svou e-mailovou adresu pro zasílání dalších informací o speciálních akcích.

Při přesvědčování návštěvníka, aby se stal členem vašeho e-mailového listu, se mu nezapomeňte zmínit, že bude první, kdo se dozví o pořádání těchto speciálních akcí.

Ať už je zaměření vaší stránky jakékoli, nikdy nezapomínejte při jejích úpravách na A/B testování. Obzvláště v případě vyskakovacích oken důkladně otestujte, jak na ně vaši zákazníci reagují. Pop-up okno může být úzká lišta v záhlaví, nebo velký banner přes celou stránku. Může se spouštět okamžitě po vstupu na stránku, po určité předdefinované době, nebo až při opuštění stránky. Možností je mnoho a je potřeba vyzkoušet, na kterou z nich budou vaši zákazníci reagovat nejlépe.

"Základní pravidlo pro umisťování pop upů - vyskakovací okno by nemělo návštěvníka obtěžovat. Součástí pop-upu by mělo být vždy dobře viditelné tlačítko v pravém horním rohu, kterým by šlo okno jednoduše zavřít."

 

zdroj: marketingland.com, ppchero.com, searchengineland.com

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp