Optimalizace střídání reklam
Google nedávno oznámil další změnu. Tentokrát se týká střídání reklam, které budou nabízet hned dvě možnosti: optimalizovat a neprovádět optimalizaci. Jaké výhody a nevýhody tyto dvě varianty skrývají?

Google nedávno oznámil další změnu. Tentokrát se týká střídání reklam, které budou nabízet hned dvě možnosti: optimalizovat a neprovádět optimalizaci. Jaké výhody a nevýhody tyto dvě varianty skrývají?

V AdWords si nyní můžete vybrat, zda si střídání reklam přejete optimalizovat, tedy preferovat reklamy s nejlepším výkonem, nebo neprovádět optimalizaci a vsadit na rovnoměrné střídání reklam.

Před pěti lety v dubnu mnoho inzerentů nebylo spokojeno s tím, že Google v té době oznámil pouze 30denní trvání již nastaveného rovnoměrného střídání reklam. Po uplynutí této doby byly všechny reklamy převedeny na optimalizaci pro kliknutí. V říjnu roku 2012 se Google k rovnoměrnému střídání reklam vrátil. Od té doby inzerenti mohli mít reklamy nastavené tak, aby se střídaly rovnoměrně, nebo se mohli spolehnout na optimalizaci pro kliknutí či konverzi.

Neustálé zlepšování díky strojovému učení

Společnost Google však také vyzývala inzerenty k tomu, aby vyzkoušeli optimalizaci střídání reklam. Při spuštění více reklam a optimalizaci pro kliknutí jsou zobrazovány právě ty reklamy, které mají nejlepší výkon. Tato strategie je umožněna díky strojovému učení, které je neustále vylepšováno.

Nastavení střídání reklamNastavení střídání reklam

Co tedy tato změna přinese?

Střídání reklam je možné nastavit na úrovni reklamní sestavy, ne pouze na úrovni reklamní kampaně. Díky této možnosti budou inzerenti moci své reklamy ještě lépe řídit.

Nové nastavení optimalizace provede optimalizaci střídání reklam na základě každé individuální akce v souvislosti s klíčovými slovy, vyhledávacími dotazy, zařízením, lokalitou atd.

Chcete-li využít možnosti optimalizace pro konverzi, doporučujeme použít funkci automatických cenových nabídek.

V souvislosti s optimalizací střídání reklam Google důrazně navrhuje, aby v reklamní sestavě byly zobrazeny alespoň 3 reklamy. Z čím většího počtu reklam si systém bude moci vybrat, tím lepší výkon můžete očekávat.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: searchengineland.com, google.com, cpcstrategy.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp