e-mail newsletter
Nalákejte do vaší restaurace spousty nových hostů pomocí e-mailového marketingu. Jak na to?

E-mailový marketing je ideálním propagačním kanálem zejména v gastronomickém oboru. Oznámení o nových jídlech, speciální akce či slevové kupony vaše zákazníky nadchnou a vzbudí v nich chuť na jídlo, které podáváte. S průměrnou návratností 30 Kč za každou vynaloženou korunu je e-mailový marketing vaším nejvýnosnějším kanálem – nic jiného se mu nepřibližuje. Abyste však maximalizovali jeho potenciál, potřebujete pro vaši restauraci vytvořit kvalitní newsletter, s jehož pomocí se budete moci s vašimi odběrateli efektivněji podělit o novinky ve vaší restauraci.

Základní součásti newsletteru pro restaurace

Existuje několik věcí, které váš newsletter potřebuje, abyste své zákazníky zaujali a povzbudili jejich chuť na další informace. Tyto základní prvky vám pomohou vytvořit dynamický newsletter, který odběratelé rádi uvidí ve své schránce.

1. Silný předmět

Zábavné a přesvědčivé předměty jsou klíčem k tomu, aby příjemci vaše e-maily otevřeli. Řádek předmětu je to první, co lidé vidí, takže jim řekněte, co mohou očekávat.

Měli byste se vyhnout zjevným propagačním výrazům, jako je například "objednejte ihned". Místo toho propagujte hodnotu svého produktu. Upozorněte na svou hlavní výhodu, připomeňte odběratelům datum akce nebo otevřete dialog. Zkuste něco jako jeden z následujících příkladů:

  • Prohlédněte si tato skvělá jídla z našeho nového menu!
  • Jaké je vaše oblíbené francouzské víno?
  • Lepší domácí vaření s tipy od našeho šéfkuchaře.
  • Zaregistrujte se na naši silvestrovskou akci.

Buďte struční a pohotoví. Do předmětu e-mailu byste měli vměstnat celý titulek. Pokud je to vhodné, přizpůsobte předmět podle jména příjemce, nabídky pro danou oblast nebo zjištěných zájmů.

2. Jasně identifikovatelná značková šablona

Branding je základem propagace vaší restaurace, která má přilákat nové zákazníky, a váš e-mailový marketing není výjimkou. Váš e-mailový newsletter by měl být okamžitě rozpoznatelný jako něco, co připravila právě vaše restaurace. Měl by nést název, logo a vizuální styl vašeho podniku.

Nejlepším způsobem, jak vytvořit konzistentnost značky napříč vašimi newslettery, je vytvořit vlastní šablonu newsletteru. Šablona zajistí, že vaše sdělení bude koherentní a obsah na první pohled identifikovatelný. Ušetříte také čas tím, že budete mít k dispozici newsletter s formuláři na vyplnění, který nemusíte pokaždé předělávat.

Šablonu můžete označit a přizpůsobit pomocí funkcí z webových stránek. Vyberte si rozvržení, které je přehledné a snadno se v něm orientuje. Omezte se na tři nebo čtyři hlavní bloky obsahu. Vždy můžete newsletter posílat častěji, pokud toho máte více na srdci.

E-mailing

3. Přesvědčivý obsah

Co byste měli do těchto obsahových bloků umístit? Experimentujte s různým obsahem – zejména v době, kdy newsletter rozjíždíte. Vyzkoušejte některý z následujících nápadů na newsletter pro restaurace:

  • nadcházející akce nebo propagační akce
  • změny v jídelním lístku
  • recepty
  • profily zaměstnanců
  • křížové propagační akce s místními podniky
  • upozornění na služby pro veřejnost nebo sponzorství
  • tipy na vaření, servírování nebo navození správné nálady

Jak budete pokračovat, pravděpodobně zjistíte, že některé části obsahu se setkávají s větším zájmem než jiné. Můžete začít rozvíjet pravidelné funkce, ale nebojte se aplikovat změny, pokud to bude potřeba.

Kromě informování o různých položkách byste měli svůj newsletter zaměřit na jednu významnou aktualizaci, například na nové menu. Stačí podle toho zaměřit jednotlivé obsahové bloky.

4. Lákavé upoutávky

Text vašeho newsletteru by měla být krátký. Snažte se omezit text na jednu větu pro každý blok a opatřete jej doprovodným obrázkem nebo médii, jako je video nebo animace.

V některých případech může tento úryvek stačit. Můžete například ukázat nové jídlo v menu nebo informovat o nadcházející akci ve vaší restauraci.

Jiné obsahové bloky by však měly přivést lidi také na vaše webové stránky – odkazy na obsáhlejší články, recepty, videa, jídelní lístky a další. Využijte newsletter k upoutávce na hodnotný, delší obsah, který by mohl odběratele zajímat.

5. Efektivní výzvy k akci (CTA)

Dejte čtenářům jasně najevo, jakou akci mají podniknout. Může to být tak jednoduché, jako je tlačítko, které odkazuje na úplnější článek nebo přepracované menu. Newslettery pro e-mail marketing jsou jedním z míst, kde nenápadné, organické hypertextové odkazy mohou být méně účinné než výzvy "Podívejte se na celý článek".

Umístěte jedno velké tlačítko CTA na konec newsletteru, s jehož pomocí si odběratel bude moci rezervovat stůl ve vaší restauraci.

6. Lákavé vizuální efekty

Nejdůležitější částí vašeho newsletteru není text. Jsou to přitažlivé obrázky, které v lidech vzbudí chuť na jídlo, které nabízíte. Vyfoťte nové pokrmy, úžasné ingredience, zdroje inspirace, události v restauraci, oblíbené zákazníky a loajální zaměstnance. Cokoli z toho může být materiálem pro váš newsletter a blog.

Dodržujte osvědčené postupy pro pořizování fotografií, nad kterými se sbíhají sliny, a nechte odběratele zapojit jejich představivost a chuť k jídlu.

7. Odkazy na sociální sítě

Umožněte zákazníkům, aby s vámi mohli zůstat v kontaktu a sledovat vás na kanálech, kde jsou nejaktivnější. Přidejte ikony sociálních sítí, které odkazují na vaše účty, a umístěte je na konec šablony. Uvádějte pouze ty účty, které pravidelně aktualizujete, a se kterými spolupracujete.

8. Možnost odhlášení odběru

Poslední věc, kterou musíte do newsletteru pro restaurace zahrnout, je možnost odhlášení odběru. Nejenže je to nezbytná součást dodržování pravidel elektronické pošty, ale mít menší seznam angažovaných odběratelů je lepší než velký seznam lidí, které vaše e-maily obtěžují. Oslovte lidi, kteří o vás stojí. Čím více skvělého obsahu vytvoříte, tím více lidí jej bude chtít odebírat.

Začněte s e-mailovým marketingem ještě dnes

Nyní již víte vše potřebné, abyste dokázali vytvořit dokonalý newsletter pro vaši restauraci. Nalákejte zákazníky skvělými obrázky a upoutávkami na další informace, které najdou na vašich webových stránkách. Usnadněte zapojení pomocí výzev k akci, odkazů na sociální sítě a umožněte lidem odhlásit se z odběru, pokud chtějí. Nejprve si však vytvořte šablonu, abyste si ulehčili práci a zajistili konzistenci značky. Vyplňte ji svými barvami a logem a připravte se na odeslání svého prvního newsletteru.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp