instagram
Instagram se těší stále větší oblibě a míří na něj stále více firem. Do popředí se dostávají karuselové příspěvky. O co se jedná a jak upoutat ještě více pozornosti?

Instagram je sociální síť, která dobývá prostředí online marketingu. Byť byla ještě do nedávna chápaná pouze jako aplikace určená pro sdílení fotografií, nyní nabízí mnohem více možností, čím vším zaujmout. Už dávno totiž neplatí, že na ni chodí pouze děti, nebo ženy propagující kosmetické produkty. Právě naopak – na Instagram se přesouvá stále více firem, které díky správně nastaveným příspěvkům a PPC reklamám mohou z Instagramu vytěžit maximum. Ostatně celosvětově má Instagram více než miliardu uživatelů a jen v České republice ho využívají přibližně 3 miliony lidí, což už je dostatečný důvod pro to, abyste vaše marketingové aktivity směřovali i na tento kanál.

 

Jak zaujmout na Instagramu?

Jak jsme již zmínili výše, množství uživatelů Instagramu dosahuje opravdu vysokých čísel, proto není úplně snadné vyniknout mezi množstvím příspěvků, které se zde každodenně objevují. Přesto však existují způsoby, které jsou efektivnější než jiné. Jedním z nich jsou takzvané karuselové příspěvky – ty jsou dle studií těmi nejpoutavějšími příspěvky na Instagramu, a měly by se proto stát důležitou součástí vaší strategie.

 

Co jsou karuselové příspěvky?

 

Karuselové příspěvky jsou skvělou formou, jak v jedné reklamní sestavě představit svůj produkt. Jedná se o příspěvky ve stylu jakéhosi "alba" na vašem kanálu, které mohou obsahovat až 10 obrázků nebo fotografií najednou. Můžete tak tedy představit nejen několik různých produktů z vaší nabídky, ale i jen jeden produkt v jeho nejrůznějších detailech.

 

Když se váš příspěvek zobrazí uživateli poprvé, uvidí pouze první fotografie z alba. Na rozdíl od běžných příspěvků ve feedu se však může příspěvek zobrazit znovu, pokud na něj uživatel neklikne, tentokrát se mu však ukáže další obrázek z vaší série, takže se nejedná o totožnou reklamu a navíc vzbudí v uživateli zvědavost.

 

Karusely jsou skvělým způsobem, jak zpracovat obsah stravitelným a poutavým způsobem.

 

Jak vytvářet poutavé karusely?

 

Abyste na Instagramu nezapadli a vaše příspěvky byly vidět, vyzkoušejte několik našich osvědčených postupů pro vytváření karuselových příspěvků.

 

Váš cíl? Jednotlivci!

 

V první řadě je třeba uvědomit si, že karusely na Instagramu jsou jen další strategické kopie. To znamená, že příspěvek můžete nejprve zpracovat jako článek, a poté, jakmile budete mít promyšlený návrh, jej naformátovat tak, aby se hodil pro vytvoření karuselu. Vyřešíte tím tak vlastně dvě mouchy jednou ranou.

Až budete zpracovávat karusel, pamatujte na to, že musíte promlouvat ke svému publiku. To byste měli nejprve dobře znát – zamyslete se, na koho vlastně chcete cílit, kdo je vaší cílovou skupinou, tedy vaším potenciálním zákazníkem. Jsou vaše výrobky a služby určeny spíše pro ženy či muže? Jsou spíše pro mladé nebo starší osoby? Jsou něčím specifické, aby oslovily jen určitou skupinu lidí? Cílíte celorepublikově, nebo pouze na lokální úrovni? Až si odpovíte na tyto otázky, budete vědět, kdo je vaším publikem a pak už jen stačí zvolit způsob komunikace s ním.

Jak komunikovat s publikem?

I když jste na Instagramu na veřejné platformě, kde si váš příspěvek přečtou stovky nebo tisíce lidí, je potřeba myslet na to, že vaším cílem je vyvolat u každého čtenáře pocit, že je příspěvek určen jen pro něj a že s ním vedete osobní rozhovor.

Snadný způsob, jak toho dosáhnout, je používat výrazy jako "ty" místo "vy" nebo "vy všichni".

Také byste se měli ujistit, že čtenáři poskytujete co nejpřesvědčivější informace nebo obrázky, a v průběhu celého karuselu myslet na to, co konkrétně ho zaujme.

 

Nahoďte udičku

 

K prvnímu obrázku v karuselu byste měli přistupovat stejně jako k obrázku v záhlaví nebo v nadpisu. Jeho cílem je přimět uživatele, aby se zastavil a věnoval mu pozornost. Nic víc. Je to tedy jakási udička, na kterou se musí uživatel chytit.

Jakmile se vám to podaří, může už se zbytek karuselu zaměřovat na další cíle příspěvku a předat hlavní sdělení.

 

První obrázek v karuselu musí být tím nejzajímavějším. Pokud vytváříte infografiku, soustřeďte se na to, aby byl první snímek stručný, jasný a vyzývavý, aby vtáhnul uživatele do obsahu – tedy do zbytku informací. Na sdělení celého vašeho záměru máte 10 celých snímků. Nechte proto první obrázek udělat svou práci a zaměřte se u něj na jednoduchost a výstižnost.

 

Udržujte zájem

 

Jakmile upoutáte pozornost lidí prvním obrázkem, udržte je dále ve střehu. Stejně jako u každé jiné marketingové aktivity je i u karuselových příspěvků nejlepším způsobem, jak někoho přimět k tomu, aby udělal to, v co doufáte, přímo ho k tomu vyzvat. Stačí jednoduchý nápis v titulku s výzvou k „posunutí“. Influenceři často uvádějí výzvu ve stylu "Přejeďte prstem a zjistěte více!". Tato jednoduchá věta nejen vyzývá k akci, ale dává jasně najevo, že příspěvek je karuselem, což může být pro některé uživatele Instagramu novinkou, protože si toho na první pohled nevšimli. Zároveň tato výzva vzbuzuje zvědavost u těch, kteří neměli v úmyslu v prohlížení pokračovat.

 

Další věcí pro upoutání zájmu, na kterou se influenceři často zaměřují, je přidání vizuálního signálu do obrázků. Přidávají tak například šipky směřující doprava do všech obrázků kromě posledního, které jasně vyzývají uživatele k tomu, aby pokračovali v prohlížení. Můžete ale vložit také jednu souvislou linii nebo tvar, které se "táhnou" napříč všemi obrázky.

influencer

Zaměřte se na samostatnost

 

Při vytváření karuselového příspěvku je velmi důležité, aby každý jednotlivý obrázek, který do příspěvku vložíte, měl samostatnou vypovídající hodnotu. Však se vám taky někdy možná stalo, že jste narazili na karusel a sdíleli jste z něj pouze jeden obrázek, který vás nejvíce zaujal. A přesně to je cílem. Nikdy totiž nevíte, na který slide potenciální zákazník narazí jako na první. Navíc i tehdy, když se mu první obrázek karuselu objeví na zdi, nemusí ho zaujmout, takže na něj neklikne, ale při další relaci se mu na jeho kanálu objeví karusel znovu, avšak tentokrát s jiným obrázkem, který už jej může zaujmout.

 

Všechny obrázky karuselu jsou potenciálním vstupním bodem. Každý jednotlivý slide by proto měl mít svou vypovídající hodnotu a mělo by z něj být možné odhadnout celkové téma nebo motiv karuselu.

 

Udržujte styl

 

I když budete vytvářet jednotlivé snímky karuselu tak, aby byly individuální a měly svou vypovídající hodnotu, vždy musíte zároveň myslet na to, že je třeba, aby si všechny obrázky udržovaly jeden styl, který odpovídá vaší značce. Snímky musí jednoznačně působit jako součást série. Zaměřte se proto především na následující body:

 

  • Vždy používejte stejný typ písma a jednotné barvy v rámci celé grafiky.
  • Využívejte stejné filtry, styly nebo předvolby pro úpravy fotografií.
  • Vyobrazujte podobné nebo příbuzné produkty.
  • Do záhlaví nebo zápatí každého snímku umístěte názvu série nebo vodoznak.
  • Používejte stejné šablony návrhu pro každou grafiku.
  • Přidejte na každý snímek své logo.

 

Vaše grafika musí být v souladu s vaší značkou. Používejte proto styl i barvy, kterými se prezentujete i na webu či na jiných sociálních médiích. Jsou to právě tyto detaily, které dělají vaši značku snadno rozpoznatelnou pro vaše potenciální i současné zákazníky. Proto na ně myslete při vytváření všech vašich příspěvků, nejen těch karuselových.

 

Informujte, ale s rozumem

 

Karuselové příspěvky mají mít informativní charakter. Mají sdělit jasnou informaci, co příspěvkem chcete říci. Přesto ale pamatujte na to, že na sdělení většího množství informací máte jiná média. Na Instagramu musí obsah „dýchat“. Nesnažte se proto nacpat do fotografií příliš velké množství textu, jedna věta plně postačí. Zároveň se ujistěte, že text má kolem sebe dobré pozadí, a že se dá snadno přečíst, aniž by uživatelé museli držet telefon přímo u obličeje.

 

Buďte dostupní

 

V neposlední řadě mějte na paměti, že byste své příspěvky na Instagramu měli zpřístupnit i uživatelům se zrakovým postižením. Opomenutím handicapovaných uživatelů totiž odříznete obrovskou část potenciálního publika, která by jinak mohla mít o váš obsah zájem.

Při vytváření karuselu tak nezapomeňte přidat k obrázkům v editoru příspěvku Alt text. Nezapomínejte ani na popisky obrázků v titulku pro ty, kteří používají zařízení, které jim Alt text nezobrazuje.

 

Shrnutí

 

Výše uvedené tipy se zdají být na první pohled jednoduché a jasné, ale přesto je mnoho uživatelů Instagramu nevyužívá, a přicházejí tak o velké množství potenciálních sledujících a zákazníků. Zahrnete-li tyto tipy do publikací svých karuselových příspěvků na Instagramu, můžete si být jisti, že vás budou followeři lajkovat, a budou sdílet a komentovat vaše karusely mnohem více než statické obrázky. Využijte tento efektivní způsob, jak zvýšit svou angažovanost na Instagramu a získejte více konverzí. Rozhodně se to vyplatí.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

7 mocných výhod PPC reklamy

Objevte svět PPC reklamy - strategie s nízkým rizikem a vysokým ziskem pro B2B, B2C i neziskové organizace. Vyzkoušejte ji nyní a doplňte své marketingové úsilí.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp