Využijte nejnovějších funkcí Google Ads
Google Ads má nové funkce - jak jich co nejefektivněji využít ve váš prospěch?

PPC platforma Google Ads se neustále snaží inovovat své prostředí a zavádět nové funkce, které mohou pomoci obchodníkům propagovat jejich produkty a služby ještě efektivněji. Pojďme se nyní podívat na některé z nich.

Získávejte zobrazení v reklamách v obsahové síti a na YouTube, ale plaťte pouze za konverze

Video reklamy a reklamy v obsahové síti nejsou tím typem propagace, který vás napadne, když jde o zvyšování tržeb. Jsou oblíbenější spíše jako prostředek zvyšování povědomí o značce.

Google vás však nyní chce přesvědčit o opaku. Proč? Google má tolik údajů o profilech uživatelů a jejich záměrech, že dokáže předpovědět, co si koupí. Facebook postavil svou platformu na tom, co ví o uživatelích z jejich prohlížení a sdílení. Google zná své uživatele také velmi dobře: z vyhledávacích dotazů, z médií, která konzumují na jeho službách, i z jejich minulých nákupů díky účtenkám přijatým v Gmailu.

Díky těmto zdrojům dat dokáže algoritmus Google identifikovat, co uživatel chce - a relevantní PPC reklamy mu zobrazit přesně ve chvíli, kdy je připraven nakupovat. Taková PPC reklama povede s větší pravděpodobností k nákupu.

Nyní můžete spustit cílení na základě výkonu pro reklamy na YouTube a v obsahové síti. Obvykle to znamená nižší dosah než u kampaní CPM nebo Trueview, ale získáte tak větší množství konverzí a zároveň budete mít pod kontrolou svůj rozpočet.

Nezapomeňte však, že se jedná o tzv. "černou skříňku". Algoritmus se sám rozhodne, zda vaši reklamu zobrazí, nebo ne, na základě toho, kolik peněz vygeneruje pro Google. Pokud si vaše produkty najdou své publikum, je to pro Google výhodný obchod a vy tak získáte velký objem návštěvnosti. Pokud ne, vaše kampaň se nemusí vůbec zobrazit.

Jak z této funkce vytěžit maximum? Použijte Smart Display se strategií nabízení tCPA nebo tROAS. Díky tomu si zachováte výhody funkce Smart Display.

Sledujte konverze off-line

V dnešní době je snadné zapomenout, že mnoho obchodů se stále odehrává off-line. Přesto se sledování off-line konverzí nebere vždy v potaz. Podle Googlu tvoří 30 % mobilních dotazů lokální vyhledávání a jde o nejrychleji rostoucí segment hledání na Googlu. A 75 % uživatelů provádějících místní vyhledávání se do 24 hodin vydá do obchodu. To je spousta konverzí, které nezahrnete do statistik výkonu PPC kampaně, pokud sledujete jen online konverze.

Právě proto je zde nová verze lokálních kampaní Google Ads. Lokální kampaně využívají GPS a Wifi k identifikaci polohy uživatele, načež mu Google zobrazí reklamy související s jeho aktuální polohou.

Získejte nové zákazníky

Jak to udělat, aby to fungovalo pro vás

Abyste uspěli, budete muset nastavit vícekanálové sledování, které integruje off-line prvky. Odtud budete moci měřit různé typy konverzí. Pro každou kampaň byste měli vytvořit sadu konverzních akcí:

  • Návštěvy v obchodě: Google automaticky sleduje návštěvnost v obchodech z polohy uživatele zachycené z jeho aplikací a operačního systému. Budete muset zaregistrovat všechny adresy prodejních míst nebo jejich GPS souřadnice.
  • Nákup off-line díky off-line API rozhraní pro konverze nebo hromadnému nahrávání listů.
  • Online nákup prostřednictvím vašeho běžného sledovacího pixelu.

Jakmile se konverze začnou zobrazovat v rozhraní Google Ads, budete moci optimalizovat podle každého z těchto cílů. Budete tak moci optimalizovat každý z těchto cílů zvlášť a významně tak zvýšit efektivitu vaší kampaně.

Získejte nové zákazníky

Přestože věrnost je samozřejmě klíčová a o stávající zákazníky se musíte důkladně starat, PPC reklamy nejsou ani hlavním, ani finančně nejefektivnějším kanálem, jak toho dosáhnout. Mnohem vhodnějším způsobem, jak maximalizovat celoživotní hodnotu zákazníka je například e-mailový marketing či sociální sítě.

Pokud víte, jak vysoká je vaše průměrná "life value" zákazníka, to znamená částka, kterou na zákazníkovi průměrně vyděláte během všech jeho opakovaných nákupů, budete schopni vyčíslit částku, kterou jste ochotni za nového zákazníka zaplatit.

V Nákupech Google nyní můžete zohlednit celoživotní hodnotu zákazníka. Přejděte do konverzních cílů kliknutím na "Nastavení" v levém sloupci kampaně Chytré nákupy. Použijte možnost "Získání nového zákazníka". Tam uveďte přírůstkovou cenu, kterou jste ochotni zaplatit za konverzi tohoto typu zákazníka oproti zákazníkovi, který se vrací.

Ujistěte se, že sledujete nové zákazníky

  • Ujistěte se, že váš účet Google Ads a účet Google Analytics jsou propojeny. Tímto způsobem bude algoritmus vědět o všech prodejích uskutečněných na vašich webových stránkách, i když pocházejí z jiného kanálu.
  • Nastavte ve správci značek odlišné značky pro nové a staré zákazníky. Je třeba zobrazit jeden nebo druhý tag v závislosti na stavu zákazníka.

Google neustále přináší nové funkce, které mají za úkol usnadnit obchodníkům propagaci jejich výrobků a služeb. Důležité je sledovat vývoj a všechny nové funkce otestovat co nejdříve, dříve než vaši konkurenti. Jakmile tyto funkce dosáhnou všeobecné známosti a popularity, vy budete mít dávno plně optimalizované PPC kampaně a zajištěné nejlepší pozice. Začněte proto optimalizovat vaše PPC kampaně na Google Ads ještě dnes.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp