Geotargeting
Geotargeting je oblíbený, protože se snadno provádí a prokazatelně funguje – přivádí návštěvníky, u kterých je vyšší pravděpodobnost, že u vás nakoupí.

Geotargeting neboli cílení na zeměpisnou lokaci otevřel během Covidu marketérům i inzerentům mnoho dveří. Pomáhá totiž zaměřit se na konkrétní trh, což vede k relevantnějším reklamám, vyšší hodnotě kampaní a lepší návratnosti investic.

V tomto článku se budeme zabývat zákoutími geotargetingu v reklamě, prozkoumáme osvědčené postupy a podíváme se na některé příklady cílení, které jsme interně prováděli.

Jak může geotargeting zvýšit návštěvnost vaší firmy

Většina zadavatelů digitální reklamy hledá řešení, která jim pomohou přivést zákazníky do jejich obchodů, ať už jde o zvýšení návštěvnosti konkrétních prodejen, zvýraznění výprodejů v obchodě pomocí uplatnitelných kupónů nebo propagaci konkrétních produktů, které jsou k dispozici ve vašem obchodě.

Zákazníci říkají, že pohodlí je základním krokem prodejního trychtýře, který zvažují, když se rozhodují, zda si koupí zboží online nebo v obchodě. Ve fyzickém světě může pohodlí znamenat blízké umístění obchodu. V digitálním světě může pohodlí znamenat, že si spotřebitel snadno vybaví značku, která uspokojí jeho potřeby v online obchodě, a může se hladce pohybovat po webových stránkách.

V našem postpandemickém prostředí se zákazníci vracejí do obchodů a prodejci budou potřebovat cílené PPC reklamy, aby zvýšili jejich návštěvnost. Geotargeting umožňuje majitelům firem a specialistům na digitální marketing personalizovat jejich placené mediální reklamy zahrnutím místních odkazů na vstupních stránkách, což vytváří pro potenciální zákazníky zážitek na míru. Při inzerování je třeba vzít v úvahu mnoho různých proměnných, ale vytvoření zeměpisného cílení na konkrétní oblasti může být mimořádně účinné.

Když začnete sledovat výkon kampaně podle místa, budete moci měřit trendy v lokálních oblastech, které vám umožní maximalizovat návratnost výdajů na reklamu.

Proč bych toho měla využít?

Podívejme se, co říká společnost Google o svých vlastních místních vyhledáváních, abychom lépe pochopili potenciál cílení na umístění a místních reklam Pay-Per-Click (PPC).

Podle statistik 75 % lidí, kteří ve výsledcích vyhledávání najdou místní užitečné informace, s mnohem větší pravděpodobností navštíví fyzické obchody, které se jim ve výsledcích vyhledávání zobrazí.

Téměř tři čtvrtiny lidí, kteří na svém chytrém telefonu hledají místní řešení v okolí, navštíví související podnik do jednoho dne od vyhledávání a 28 % těchto vyhledávání vede k nákupu.

Společnost Google zaznamenala od pandemie COVID prudký nárůst vyhledávání typu "otevřeno", "hned" a "blízko mě", což pomáhá odrážet měnící se přání zákazníků při hledání bezprostřednějších výsledků a řešení v důsledku omezených cestovních výdajů.

Online platformy a zařízení, jako jsou mobilní telefony a tablety, poskytly možnost hledat řešení co nejrychleji, čímž se zvýšil počet místních vyhledávání. Oslovit potenciálního zákazníka se správným sdělením ve správný čas může sloužit k rychlému růstu vašeho podnikání!

Jak můžete geotargetovat?

Existují různé způsoby, jak efektivně geotargetovat a oslovit tak více potenciálních zákazníků.

Oslovení geografického publika v reklamách Google Ads

Při nastavování požadovaného publika na základě zeměpisné polohy v Google Ads existují dvě možnosti:

  • Lidé v cílových lokalitách nebo ti, kteří o ně projevují zájem.
  • Lidé, kteří se nacházejí ve vašich cílových lokalitách nebo v nich pravidelně pobývají

Google Ads doporučuje první možnost, i když byste ji měli vždy přezkoumat na základě svého podnikání a kampaně.

Možnost cílit na lidi se zájmem je obzvláště užitečná. Někdo, kdo zkoumá cestu, může narazit na váš obchod, navštívit ho, najít produkt, který se mu líbí, a stát se opakovaným zákazníkem.

Spolu s nedávnými změnami se Google Ads rozhodl neumožnit značkám cílit výhradně na lidi v geografické lokalitě (prozatím). Existuje však způsob, jak to obejít. Chcete-li zablokovat zobrazení reklamy lidem mimo daný region, jednoduše vylučte ze zobrazení kampaně všechny ostatní oblasti. Tímto způsobem stále oslovíte požadovaný trh.

Internet

Geotargeting v reklamách na Facebooku

Cílení na lokalitu můžete na Facebooku snadno nastavit tak, že přejdete na svou stránku na Facebooku, kliknete na modré tlačítko "Propagovat" vlevo, vyberete možnost "Propagovat svou stránku" a zvolíte úpravu výběru publika.

Tím nastavíte publikum pro celou svou stránku. Pokud přejdete do Správce reklam na Facebooku, můžete tam v položce "Publikum" na úrovni Sady reklam zvolit zeměpisnou polohu. Obecně platí, že když spustíte kampaň a vyberete primární cíl, například povědomí o značce, je další možností cílení na lokalitu.

Cílení na umístění v reklamě společnosti Microsoft

Microsoft Advertising (dříve Bing Ads) umožňuje značkám inzerovat na stránkách Bing, AOL, Yahoo a dalších. Geografické cílení můžete do kampaně Microsoft Advertising přidat kliknutím na "Kampaně" v horní části stránky, otevřením kampaně a kliknutím na "Nastavení". Poté klikněte na možnost "Upravit cíle umístění" vedle položky Umístění, vyberte místa, na která chcete cílit (nebo místa, která chcete vyloučit), a poté, komu chcete zobrazit své reklamy. Stejně jako v případě Google Ads máte na výběr možnosti:

  • Lidé v cílových lokalitách
  • Lidé, kteří vyhledávají nebo prohlížejí stránky pro vaše cílové lokality
  • Obě výše uvedené skupiny

Integrace geografického cílení

U všech výše uvedených platforem máte možnost využít k vytvoření ideálního publika další faktory. Použití geograficky zaměřených reklam neznamená, že nemůžete použít další kvalifikátory, jako je záměr vyhledávání, zařízení, zájmy a demografické údaje. Vrstvení geotargetingu s některými z těchto dalších prvků ve skutečnosti zvyšuje účinnost vašich PPC reklam, protože vytváříte ideální publikum, které s největší pravděpodobností konvertuje.

Geografické retargetingové reklamy můžete také použít k zobrazení reklam lidem, kteří se nacházejí v dané oblasti a již dříve navštívili vaše webové stránky. Tento typ PPC reklamy může být při správném použití velmi účinný.

Jakmile zahájíte geografickou reklamní kampaň, můžete začít prohlížet údaje o poloze, kdo si vaši reklamu zobrazil. Na základě těchto údajů budete možná chtít kampaň změnit nebo upravit cílení. Je to další příležitost, jak poznat své publikum a zjistit, co ve vašem marketingu funguje.

Používejte místní termíny, kdekoli je to možné

Pokud lidé do svého vyhledávacího dotazu uvádějí konkrétní oblasti, například "webdesign v Pardubicích", nebo i když hledají bez uvedení zeměpisné polohy, pomáhá to zobrazovat se lokálně. Přizpůsobení reklamy místnímu publiku posiluje vaše spojení se zákazníkem a zvyšuje šanci na konverzi.

Existuje několik způsobů, jak toho dosáhnout. Zaprvé můžete použít dynamické vkládání klíčových slov a plynule vkládat názvy cílových lokalit do reklam Google. To vám umožní přizpůsobit reklamy na základě vyhledávání lidí. Pokud tedy někdo vyhledá "webdesign Pardubice", zobrazí se mu reklama, která obsahuje slova "webdesign v Pardubicích". Pokud by však zadal podobné výrazy, například "webdesign Praha", vaše reklamy se mohou změnit tak, aby odkazovaly na "webdesign v Praze". Chápete, jak užitečné to může být?

Doporučuji také používat místní telefonní číslo pevné linky, které podpoří vaše geoinzeráty. Proto si pořiďte místní číslo na vaši firmu. To má obrovský vliv na generování telefonních kontaktů, protože lidé mnohem pohodlněji volají na místní předvolbu.

A konečně, když píšete text pro své reklamy, myslete na místní perspektivu. Zmiňujte se o lokalitě, počasí, místních událostech a dalších "interních věcech", které se ukážou konkrétní skupině lidí v dané oblasti, že jste skutečně místní firma.

Provozování geograficky zaměřených reklam má prostě smysl pro mnoho značek, od malých přes střední až po nadnárodní. Tento typ reklamy umožňuje vaší firmě maximalizovat účinnost a návratnost investic tím, že se reklama zobrazuje zákazníkům tam, kde je největší pravděpodobnost konverze.

Pokud si nejste jisti použitím geografického faktoru v reklamě, vždy můžete provést test. Spusťte malou kampaň zaměřenou na konkrétní poštovní směrovací číslo nebo město. Sledujte svůj výkon a využijte poznatky z tohoto testu k úpravám pro větší kampaň.

Závěr

Reklama je vždy lepší, když je relevantní, a pravděpodobně není nic, co by zasáhlo lépe lokální zákazníky, než psaní o jejich domově nebo alespoň o jeho domovském okrese či kraji.

Při tvorbě reklamy můžete postupovat mnoha způsoby, jak ji geograficky zaměřit. Výhod je mnoho a technik, jak toho dosáhnout, je také velká zásoba. Mějte na paměti následující:

  • Geotargeting je oblíbený, protože se snadno provádí a prokazatelně funguje, stejně jako všechny techniky cíleného marketingu.
  • Geotargeting může usnadnit návštěvnost prostřednictvím exkluzivních nabídek, místních časově omezených nabídek a kampaní zaměřených na odlišení.
  • Geotargetingové reklamy lze vytvářet ručně, prostřednictvím platforem jako je PPC, a pomocí kódovacích technik, jako je přesměrování serveru.
  • Cílené reklamy nejsou žádnou novinkou. Často uvažujeme o cílových demografických skupinách podle jejich věku, pohlaví nebo nákupních zvyklostí. Existuje však velký potenciál cílit na trhy také na základě jejich polohy.

Chcete-li v placeném vyhledávání vyniknout, musíte se ujistit, že rozumíte svému publiku a že toto porozumění plánujete do struktury kampaně v rámci celé marketingové strategie.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp