Propagace na Facebooku
Facebook je už delší dobu významnou platformou pro B2C inzerenty, kteří tímto způsobem přímo oslovují konečné spotřebitele. Může ale být prospěšný i pro B2B.

Facebook je už delší dobu významnou platformou pro B2C inzerenty, kteří tímto způsobem přímo oslovují konečné spotřebitele. Může ale být prospěšný i pro B2B.

I pro B2B firmy má smysl propagace na Facebooku. Je však nutné zvolit správnou strategii. Jak vytvoříte reklamu na Facebooku, která bude vhodná i pro B2B firmy? V zásadě stejně, jako reklamu pro B2C. Jen je třeba zvolit správné cílení, díky kterému oslovíte relevantní publikum. Níže uvádíme základy reklamy na Facebooku.

Cíle kampaně

Prvním krokem k vytvoření kampaně je zvolit správné cíle. Právě vaše zvolené cíle určí další možnosti, které vám budou nabídnuty v následujících úrovních vytváření kampaně.

Pro B2B firmy velmi dobře funguje zvýšení povědomí o značce, generování leadů, konverze, a nebo návštěva webu. Můžete dokonce spustit zvlášť kampaň na zvýšení povědomí o značce a zvlášť na generování návštěv na webu. V průběhu kampaně je pak třeba počítat s testováním, vyhodnocováním výsledků a průběžnou optimalizací.

Propagace na Facebooku - nastavení

Sady reklam

Na úrovni sady reklam jsou tři oblasti, se kterými můžete pracovat, a to je rozpočet, umístění a cílení.

Rozpočet kampaně

Rozpočet kampaně můžete nastavit denní nebo celkový za celou kampaň. Doporučujeme využít spíše možnosti denního rozpočtu a kampaně dále optimalizovat.

Plánování reklam

Na Facebooku můžete také určit, v jakých časech si nepřejete, aby byly vaše reklamy zobrazovány.

Cílení

Facebook umožňuje širší i specifické cílení. Je tedy pouze na vás, na jaké publikum chcete své kampaně cílit. V rámci cílení můžete zadat jak geografické oblasti, tak pohlaví, věk nebo rodičovský status. Dále je možné cílit na základě zájmů a chování. Pokud například nabízíte automobily na leasing, pravděpodobně nebudete oslovovat uživatele ve věkové skupině pod 20 let.

V rámci cílení si také můžete vytvořit vlastní publikum, a to na základě e-mailů nebo návštěv z webových stránek. Tyto údaje využijete v remarketingových kampaních.

Cílení na publika

Další možností pak je podobné publikum. V tomto případě Facebook bude vaše reklamy zobrazovat lidem, jejichž profily a chování naznačují, že jsou podobné těm, kteří provádějí konverze v rámci stávajících reklam.

Umístění

V rámci sad reklam také určíte, kde si přejete, aby byly vaše reklamy zobrazovány – tedy na Facebooku v pravém sloupci a ve feedu na desktopu, na mobilních zařízeních, na Instagramu atd.

Reklamy

V úrovni reklamy pak nahrajete kreativy, zvolíte URL adresu, na kterou mají reklamy odkazovat a vložíte reklamní text.

 

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp