klíčová slova
Pokud máte k dispozici správné postupy a nástroje, získáte díky sledování výkonnosti svých stránek ve vyhledávání řadu cenných informací. Jak na to?

SEO nástroje

V SEO, stejně jako v ostatních odvětvích digitálního marketingu, je důležité vědět, jak si vaše klíčová slova stojí ve vyhledávání a kolik návštěvníků dokáží přinést. Je proto velmi důležité výkon jednotlivých slov pravidelně sledovat.

Informace o tom, kde se vaše stránky mezi výsledky vyhledávání nacházejí, pomohou zlepšit celou vaši propagační strategii. Zjistíte z ní, jak se vaše optimalizační úsilí vyplácí.

Pokud chcete poskočit ve výsledcích vyhledávání, je sledování výsledků klíčových slov velmi důležité. Klíčová slova zohledňují to, co lidé v reálném životě hledají, a pomáhají vašemu obsahu zobrazit se, když uživatelé použijí tyto vyhledávací výrazy. Znalost výrazů, které uživatelé zadávají, aby našli vaše webové stránky, je prvním krokem k pochopení funkcí SERP a vytvoření úspěšné SEO strategie, která se zaměřuje na potenciální zákazníky připravené ke koupi vašich produktů či služeb.

Jak sledovat výkon klíčových slov

Není to tak jednoduché, jak se zdá. Vaše pozice u konkrétních klíčových slov může dramaticky kolísat, zejména pokud soutěžíte v odvětví, ve kterém je konkurence velmi silná. Proto je důležité sledovat vybraná klíčová slova, abyste mohli včas zareagovat na případné poklesy pozic a těmto výkyvům se vyhnout. Sledování klíčových slov vám pomůže:

  • Snadno spravovat nejdůležitější klíčová slova (buď jednotlivě, nebo v segmentovaných skupinách).
  • Sledovat vývoj pořadí a zjistit, jak si vaše klíčová slova vedou v čase.
  • Stanovit cíle hodnocení a předat výsledky zúčastněným stranám, klientům a dalším zainteresovaným stranám.
  • Identifikovat potenciální příležitosti pro zvýšení návštěvnosti a prodeje.

Co je monitorování klíčových slov?

Monitorování klíčových slov zahrnuje sledování vašich cílových klíčových slov a sledování pozice vašeho webu ve výsledcích vyhledávání. Tímto způsobem můžete identifikovat oblasti, které je třeba zlepšit, abyste zvýšili pozice, a tím i návštěvnost svých stránek.

V ideálním světě byste se umístili na první stránce v prvních třech výsledcích pro každé klíčové slovo, které je relevantní pro vaši značku. Pokud se na tato místa dostanete, bude to skvělé. Ale to neznamená, že tam zůstanete. Monitorování klíčových slov vám pomůže sledovat, kde se vaše klíčová slova nachází, a rychle reagovat na případné poklesy pozic. Je také nedílnou součástí strategie klíčových slov a odhaluje, která klíčová slova přinášejí na váš web největší návštěvnost.

Jakmile si vyberete nejžádanější klíčová slova, můžete sledovat jejich pozici nebo pracovat na tom, abyste s jejich pomocí zlepšili své pozice.

Budete moci sledovat, kolik kliknutí a zobrazení jednotlivá klíčová slova zaznamenávají, jaké je vaše průměrné CTR, jak se viditelnost vaší značky pod jednotlivými klíčovými slovy v průběhu času mění, a rozhodovat se podle toho, kde se ve výsledcích vyhledávání umístíte.

Jak sledovat pozice klíčových slov pomocí SEO nástrojů

Prvním krokem při sledování pozic klíčových slov je výběr správných výrazů a určení vašich možností umístění.

To lze nejsnáze provést pomocí online nástroje pro sledování klíčových slov nebo softwaru pro sledování pozic – existuje spousta analytických nástrojů, z nichž každý má své výhody a nevýhody. Pokud nevíte, kde začít, podívejte se na klíčová slova, na která se umisťují vaši konkurenti, abyste měli šanci jim konkurovat.

Jak zjistím, jaká klíčová slova používají konkurenti v SERP? Zde jsou některé z nejlepších nástrojů, které můžete použít.

 

1. Ahrefs

Keywords Explorer od společnosti Ahrefs je jedním z nejoblíbenějších nástrojů pro sledování pozic klíčových slov na internetu. Umožňuje seskupit dlouhá klíčová slova související s vaším hlavním klíčovým slovem, zachytit cenné údaje o pořadí a zobrazit objem vyhledávání pro každý výraz.

Můžete také získat přehled o hlavních klíčových slovech, na která se umisťují vaši hlavní konkurenti, a o jejich průměrné pozici, abyste zjistili, zda existuje příležitost, jak se dostat výše než oni. Je také možné zjistit, jaké zpětné odkazy získali vaši konkurenti.

2. SEMRush

Podobně jako Ahrefs je SEMRush oblíbeným nástrojem pro výzkum klíčových slov, který vám umožní rychle zjistit, na jaká klíčová slova vytváří vaši konkurenti obsah, a poskytne seznam nových klíčových slov. Můžete zkoumat pozice klíčových slov na základě URL adres konkurence, nebo jednoduše sledovat klíčová slova, která vaši zákazníci používají nejčastěji.

3. Accuranker

Accuranker vám denně poskytuje aktualizace v reálném čase pro přesné sledování pozic klíčových slov ve službách Google i Bing. Nástroj umožňuje sledovat řadu klíčových slov, monitorovat jejich pořadí a identifikovat případné změny, abyste mohli rychle jednat a zvýšit návštěvnost z organického vyhledávání

4. Ubersuggest

 Ubersuggest je jedním z nejlepších bezplatných nástrojů pro sledování klíčových slov. Umožňuje nejen zjistit objem klíčových slov a nejlepší klíčová slova, která používají vaši konkurenti, ale také poskytuje nápady na obsah kolem těchto klíčových slov. Je to komplexní způsob, jak začít sestavovat SEO strategii založenou na spolehlivých datech.

5. Google Search Console

Google Search Console je jediný nástroj pro sledování klíčových slov, který zobrazuje přesné pozice a přesný počet kliknutí na váš obsah z vyhledávačů. Prostřednictvím podrobného webového zpravodajství založeného na výkonnosti můžete zjistit, která klíčová slova jsou vaše nejvýkonnější, a také průměrné CTR na základě těchto pozic.

6. SearchMetrics

 SearchMetrics, který nabízí sadu údajů o SEO a obsahovém marketingu, je nástroj pro hodnocení, který poskytuje podrobné informace o vašich nejlepších klíčových slovech a jejich průměrných pozicích ve vyhledávačích. Můžete jej použít k získání informací o konkurenci, podrobnému sledování pozic klíčových slov, vyhodnocování odkazů a porovnávání cílových klíčových slov na různých doménách.

7. WebCEO

WebCEO je komplexní nástroj, který vám umožní optimalizovat a sledovat vaši webovou prezentaci. Můžete jej používat spolu s dalšími nástroji digitálního marketingu k měření dat napříč kanály a zjišťování svého umístění na různých místech. Všechna data o SEO pak můžete spojit do jediného řídicího panelu.

Využijte trendů

Není to jen nástroj pro sledování, který potřebujete. Kromě sledování klíčových slov prostřednictvím specializovaného softwaru pro výzkum klíčových slov můžete také získat data prostřednictvím populárních trendů, které vám pomohou zvýšit organickou návštěvnost. Díky nim se dozvíte, zda se popularita vámi vybraných klíčových slov bude zvyšovat, nebo naopak klesat v závislosti na tom, co je v danou chvíli aktuální. Klíčová slova můžete sledovat prostřednictvím upozornění Google Alerts a zjistit, jak často je o nich zveřejňován nový obsah.

Nástroje, které jsme zde uvedli, jsou skvělé pro počáteční průzkum klíčových slov, pro zjištění běžných pozic v žebříčku a pro určení, s jakými klíčovými slovy mají vaši konkurenti největší úspěch. Získáte tak jedinečný přehled o tom, jak si vaše pozice v žebříčku celkově vedou.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp