Vylepšete e-mail marketing
E-mailing je jednou z nejefektivnějších a nejúčinnějších marketingových taktik. Jak získat seznam e-mailů potenciálních zákazníků, které poté oslovíte s nabídkou, které nebudou moci odolat?

Pokud chcete v dnešním konkurenčním prostředí přežít, musí vaše firma neustále růst. Online podnikatelé proto využívají nejrůznější strategie a taktiky k udržení růstu a předstihnutí konkurence. Jednou z historicky nejúspěšnějších a osvědčených metod pro růst menších firem je e-mailový marketing.

Jak funguje e-mail marketing

Základem e-mailového marketingu je vytváření seznamů e-mailů. Je to proto, že kvalitní seznam e-mailů nabízí spoustu výhod. Poskytuje možnost přímého přístupu k potenciálním zákazníkům a lidem, kteří se zajímají o vaše produkty. Navíc vám umožňuje:

  • Informovat vaše zákazníky o novinkách
  • Získávat nové zákazníky
  • Poskytovat aktualizace
  • Provádět průzkumy
  • Doručovat cílené zprávy
  • Zvýšit vaše zisky

Jak vidíte, vytváření seznamů e-mailů je levná a efektivní strategie pro růst vaší malé firmy. Níže najdete přehled osmi taktik, které vám pomohou vytvářet seznamy e-mailů rychleji a efektivněji:

  1. Vytvářejte skvělý a užitečný obsah
  2. Spusťte propagaci nebo soutěž
  3. Nabídněte uživatelům „lead magnety“ (návody, elektronické knihy atd.)
  4. K získání odběratelů použijte vyskakovací okna
  5. Vyzkoušejte Facebook Lead Ads (Reklamy pro potenciální zákazníky)
  6. Optimalizujte vstupní stránky
  7. Propagujte svůj e-mailový newsletter prostřednictvím sociálních médií
  8. Přidejte do svých e-mailů tlačítka pro sdílení na sociálních sítích

Nyní se podívejme na každý z těchto způsobů samostatně a řekněme si, jak a proč fungují.

1. Vytvořte přesvědčivý a užitečný obsah

Proč by vám někdo chtěl svěřit svou e-mailovou adresu, zejména v dnešní době, kdy jsou schránky doručené pošty bombardovány desítkami či stovkami reklamních e-mailů denně?

Lidé rozdávají své e-mailové adresy, pouze pokud věří, že jim to přinese nějaké výhody a získají něco, po čem touží.

Jedním z nejlepších způsobů, jak toho dosáhnout, je nabídnout uživateli obsah, který jej zaujme. Něco, co jim pomůže uspokojit jejich potřeby, vyřešit jejich problémy, usnadní jejich život, pobaví je, a navíc je to zadarmo.

Prvním krokem při vytváření podobně působivého obsahu je získání jasného obrazu o cílovém uživateli, pro kterého píšete. Pokud se například vaše firma zabývá prodejem vlasové kosmetiky, musíte vědět, jaký druh lidí tyto produkty potřebuje a kupuje. Jsou to malé firmy – kadeřníci? Nebo naopak běžní spotřebitelé – koncoví zákazníci? Chtějí levné produkty, nebo naopak drahé a profesionální přípravky? Kde žijí? Jaký příjem mají?

Odpovědi na tyto otázky vám umožní vytvořit si profily typických zákazníků, takzvané persony: ideální fiktivní osoby, které zastupují vašeho cílového zákazníka. Jakmile máte v mysli podrobný obraz zákazníka, můžete navrhnout obsah, který přesně odpovídá jeho životnímu stylu a problémům.

Nyní, když víte, pro koho píšete, byste měli začít tvořit obsah, který zohledňuje životní styl, zájmy a problémy vašich zákazníků. Persony však využijete i v jiných formách marketingu, například PPC reklamě.

E-mail marketing

 

2. Spusťte propagaci nebo soutěž

Budování e-mailového seznamu je o poskytování přidané hodnoty a nabízení odměn. Jedním z nejlehčích a nejjednodušších způsobů, jak motivovat lidi ke sdílení jejich e-mailových adres, je spuštění soutěže.

"Lidé rádi vyhrávají, zvláště když vše, co pro možnost výhry musí udělat, je sdílení e-mailové adresy."

Existuje mnoho formátů, které můžete využít k pořádání soutěže:

  • Fotosoutěž, kde lidé sdílejí své nejlepší fotografie z cest, fotky jídla, obrázky domácích mazlíčků nebo selfie.
  • Videosoutěž, kde lidé sdílejí vtipná selhání, nejlepší triky na skejtu nebo kolečkových bruslích, zábavné kousky mazlíčků a podobně.
  • Soutěž, kde lidé sdílejí svou oblíbenou báseň, povídku nebo vtipnou anekdotu.
  • Klasické losování, kde se lidé mohou účastnit pouze zadáním e-mailové adresy.

Jakmile se rozhodnete pro formát, musíte se rozhodnout, jaké ceny udělíte. Věcné dárky jsou samozřejmě super, ale pokud bude výhrou něco, co se přímo týká vaší firmy a vašich produktů, je to ještě lepší. Pokud se totiž účastník o takovou cenu zajímá, jedná se pravděpodobně o ideálního zákazníka.

Pokud znáte dobře své cílové publikum, můžete nastavit výhru způsobem, který bude nejpřitažlivější pouze pro tento segment. Pokud například vaše firma prodává veganskou bio kosmetiku šetrnou k životnímu prostředí, nabízí se možnost rozdat pár zkušebních vzorků produktů. Levnější, ale stále relevantní výhrou by mohly být například plátěné sáčky na bezobalový prodej, ručně vyráběné šperky z přírodnin, popřípadě něco jiného, co vaši cílovou skupinu zaujme.

3. Nabídněte potenciálním zákazníkům neodolatelný „lead magnet“

Lead magnet je jednoduše odměna, kterou nabízíte potenciálním zákazníkům výměnou za osobní informace, jako je e-mailová adresa. Tyto odměny jsou skvělým způsobem, jak zvýšit zájem u potenciálních zákazníků, kteří o vaší značce zatím neslyšeli. Výherní ceny, zmíněné v předchozí části, jsou jedním z příkladů lead magnetu.

Zde je několik dalších příkladů:

  • E-booky
  • Návody
  • Slevové kupony
  • Zkušební verze zdarma
  • Případové studie
  • Webináře
  • Podcasty
  • Prémiový obsah

Při vytváření lead magnetů byste měli mít na paměti několik věcí, které zajistí jejich efektivitu:

1. Odměna za poskytnutí e-mailové adresy by měla být vnímána jako vysoce hodnotná, jinak lidé budou váhat s uvedením svých e-mailových adres. Ujistěte se, že text a výzva k akci jasně a stručně vysvětlují, co uživatel za svůj e-mail dostane, jaký problém mu to pomůže vyřešit a jakou hodnotu mu to přinese.

2. Jakmile vám uživatel svěří svou e-mailovou adresu, okamžitě (automaticky) mu pošlete e-mail s odměnou, kterou jste slíbili, případně s potvrzením, že to, co jste mu slíbili, je již na cestě.

4. Použijte vyskakovací formuláře

Pop-up formuláře na vašem webu mají jednoduchou funkci. Jsou navrženy tak, aby upoutaly okamžitou pozornost návštěvníka, aby jej nalákaly ke kliknutí na odkaz nebo k zadání jeho e-mailové adresy.

Vyskakovací okna získala negativní pověst díky tomu, že jsou často vnímána jako obtěžující, ale weby je stále používají z velmi jednoduchého důvodu: vyskakovací okna mají velmi vysokou míru konverze. Obtěžující faktor můžete redukovat pomocí různých spouštěčů a automatických časovačů (takže se vyskakovací okna objeví až poté, co návštěvník projeví zájem o stránku, kterou prochází).

Ve vyskakovacím formuláři můžete nabídnout návštěvníkům, aby se zaregistrovali k odběru novinek, recenzí produktů, soutěží nebo kvůli získání některé z výše uvedených variant lead magnetu.

Ve vyskakovacích oknech používejte jasné titulky, výzvy k akci a nabízejte návštěvníkům něco, čemu nedokážou odolat. Vyskakovací okna jsou nejúčinnější, když je navrhnete tak, aby návštěvníka zaujala a ten je považoval za výhodnou nabídku; v opačném případě riskujete, že se návštěvník naštve, odejde a už nikdy nenavštíví váš web.

5. Použijte na Facebooku „Reklamy pro potenciální zákazníky“

Malé podniky často podceňují sílu PPC reklam na Facebooku. Jedná se však o místo, kde s velkou pravděpodobností je právě nyní většina vašich budoucích zákazníků. I z těchto důvodů je Facebook velmi účinným nástrojem pro hledání potenciálních zákazníků a vytváření e-mailových seznamů. Reklamy pro potenciální zákazníky na Facebooku jsou pro vytváření seznamů e-mailů ještě efektivnější, protože vám umožňují vytvářet formuláře, které mohou potenciální zákazníci vyplnit, aniž by museli opustit Facebook.

Vaše reklama může jako lead magnet nabídnout cokoli od e-knihy až po návod či vzorek produktu. Pokud je váš lead magnet dostatečně žádaný a unikátní, můžete očekávat dobrý konverzní poměr, pokud zacílíte na správné publikum.

6. Nastavte správné vstupní stránky

Vstupní stránky vytvořené jako součást marketingových kampaní jsou stránky s výzvou k akci určené k získání e-mailových adres nebo jiných základních informací o návštěvnících. Pokud jste vytvořili PPC kampaň speciálně pro účely vytváření seznamu e-mailů, reklamy, obsah a lead magnety slouží jako hlavní prostředky k upoutání pozornosti návštěvníků. Poté co návštěvník klikne na reklamu a přenese se na vstupní stránku, musíte jej přesvědčit, aby zde provedl požadovanou akci, kterou je samozřejmě konverze.

Proto je velmi důležité, aby vaše vstupní stránky byly správně nastaveny a optimalizovány na získání konverzí. Zde je několik věcí, které pro to můžete udělat:

• Použijte pouze jedno tlačítko výzvy k akci (CTA).

• Pro zvýraznění tlačítka s výzvou k akci použijte kontrastní barvy.

• Abyste pozornost soustředili na tlačítko s výzvou k akci, použijte pouze minimální počet dalších odkazů (ideálně žádné).

• Používejte přesvědčivé texty zaměřené na cílovou skupinu.

• Text vhodně strukturujte pomocí odstavců a nadpisů.

• Přidejte takzvaný „sociální důkaz“ pro zvýšení důvěryhodnosti.

• Text by měl výslovně uvádět výhody vaší nabídky.

• Pro získání optimálních výsledků používejte A/B testování vstupní stránky.

Po nastavení můžete na vstupní stránku přesměrovat své PPC nebo bannerové reklamy, abyste návštěvníky přivedli přímo na vstupní stránku, kde je přesvědčíte, aby se registrovali do vašeho e-mailového seznamu.

7. Využijte i ostatní sociální sítě

Reklamy pro potenciální zákazníky na Facebooku nejsou jediným způsobem, jak využít sociálních sítí k vytváření seznamů e-mailů. Všechny oblíbené sociální sítě mají inzertní funkce, které lze použít k cílení na konkrétní lidi a jejich oslovení za účelem získání jejich e-mailových adres.

Při zvažování, kterou sociální síť použít pro vytváření seznamů e-mailů, byste měli zvážit jedinečné vlastnosti každé z nich a také typ chování, které jejich uživatelé vykazují.

Například LinkedIn je efektivní pro B2B reklamu, jelikož 94 % B2B obchodníků používá LinkedIn jako součást své práce. Instagram je zase skvělá platforma pro reklamu na různé produkty pro koncové spotřebitele. Pokud cílíte na mladší publikum, můžete použít Snapchat.

Použijte sociální sítě

 

8. Přidejte do svých e-mailů možnost sdílení na sociálních sítích

Přidání tlačítek pro sdílení na sociálních sítích může zvýšit míru prokliku u e-mailů až o 158 %. Tlačítka pro sdílení na sociálních sítích ve vašich e-mailech vám přináší tři výhody:

Přilákání nových potenciálních zákazníků: Pokud poskytnete odběratelům e-mailů možnost sdílet vaše e-mailové zprávy, zlepšujete tím váš dosah mimo váš aktuální seznam e-mailů. Pokud se odběratelům váš obsah líbí, mohou jej sdílet se svými přáteli a spolupracovníky, čímž se zvyšuje vaše šance na získání nových zákazníků.

Zlepšení SEO: Mít hodně sdílení na sociálních sítích znamená větší návštěvnost a více odkazů zpět na váš web, což zlepší vaše SEO. Čím více se váš obsah sdílí, tím větší jsou jeho šance na lepší umístění ve výsledcích vyhledávání.

Vylepšení uživatelské zkušenosti (UX): Pokud se příjemci líbí váš obsah a chce jej sdílet, nemusí jej zdlouhavě kopírovat a vkládat. Pokud má uživatel možnost sdílet váš obsah na sociální síti stisknutím jediného tlačítka, je mnohem větší pravděpodobnost, že to udělá.

Vybudujte skvělý seznam e-mailů

Vytváření seznamu e-mailů nemusí být nijak složitý úkol. Pokud se naučíte, jak přilákat lidi prostřednictvím skvělého obsahu, užitečných lead magnetů a používání správných sociálních sítí, váš seznam pro e-mailový marketing poroste a s ním i vaše zisky.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp