marketing

Marketing je souborem aktivit, jejichž cílem je poznat zákazníka a nabídnout mu ty produkty či služby, které uspokojí jeho potřeby. Součástí marketingu mohou být letáky, líbivé obaly konkrétního zboží, ale také známé 4P, tedy product (výrobek), price (cena), promotion (propagace) a placement (umístění).

Internetový marketing

S rozvojem internetu se v posledních letech dostal do popředí internetový marketing, jehož součástí jsou vyladěné webové stránky, kvalitní obsah, SEO, PPC, e-mailing, bannerové reklamy, správa sociálních sítí (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube a další), placená propagace na sociálních sítích atd.

Tvorba webu

Tvorba webu je jedním ze základních předpokladů internetového marketingu. Než se ale pustíte do výběru dodavatele webu, je třeba ujasnit si, jaké cíle má web splňovat, kdo jsou vaši zákazníci a jaké funkce od webového řešení očekáváte. Web by měl být naplněn kvalitním obsahem, který by měl být dobře strukturován – to vše pomáhá vašemu SEO.

SEO

SEO neboli optimalizace webu pro vyhledavače je souborem aktivit, jejichž cílem je dostat váš web výš ve výsledcích vyhledávání. Výchozím bodem pro efektivní optimalizaci webu je zhodnocení stávajícího stavu, odhalení případných nedostatků, které brání k lepšímu umístění ve vyhledávání, a zpracování analýzy klíčových slov. S touto analýzou by pak měl SEO konzultant pracovat po celou dobu optimalizace.

PPC

PPC kampaně neboli Pay Per Click jsou jedním z nejoblíbenějších marketingových kanálů. Za PPC inzerent platí až ve chvíli, kdy na reklamu uživatelé kliknou. Velkou výhodou také je, že PPC reklamu si mohou dovolit i menší firmy s omezeným rozpočtem. Tento typ reklamy prakticky okamžitě zvýší návštěvnost vašeho webu a při správném nastavení jsou významným zdrojem konverzí. Například u kampaní ve vyhledávání přicházejí na web uživatelé, kteří hledají přímo váš produkt či službu zadáním relevantních klíčových slov. Právě u těchto uživatelů je vysoká pravděpodobnost konverze.

V České republice jsou pro správu PPC nejvíce využívány Google Ads a Facebook, dále pak Sklik, který doporučujeme zejména v případě cílových skupin, které stále ještě zůstaly u vyhledávání na Seznamu. Sklik také nabízí kvalitní webové portfolio pro obsahovou reklamu.

Sociální sítě

Většina společností má již v dnešní době také profily na sociálních sítích. Pro snadnou komunikaci se zákazníky u některých firem dává smysl mít profil na Facebooku, který je zároveň nejrozšířenější sítí nejen u nás v ČR. Pokud upřednostňujete odborné publikum a diskuse k business tématům, je velmi vhodné mít profil také na LinkedInu. Zejména mladší cílové skupiny snadno oslovíte na Instagramu, který láká atraktivními obrázky.

Potřebujete-li vašim zákazníkům snadno a názorně představit vaše produkty, ideální volbou je YouTube kanál, ve kterém lze publikovat různé návody, záznamy z akcí atd. I na YouTube je možné spustit placenou reklamu.

E-mailing

E-mailing patří mezi nástroje online marketingu, díky kterému můžete snadno informovat vaše zákazníky o nových produktech či službách, akčních nabídkách atd. V případě, že vaši zákazníci opustí košík, je například možné zaslat jim personalizovaný e-mail s pobídkou k dokončení nákupu.

Offline marketing

Velmi významnou součástí marketingu je také offline reklama. Řadíme sem například články v tisku, billboardy, eventy, letáky a další. Offline reklama mnohdy přináší více konverzí než online, a proto by se na ni rozhodně nemělo zapomínat.

Vylaďte váš marketing tak, aby vám přinášel požadované výsledky. Přečtěte si tipy a novinky, které pro vás pravidelně sledujeme v rámci našeho blogu.

9.9.2020 Číst dál
Jedním z nejčastěji skloňovaných slov mezi online podnikateli je v poslední době takzvaný influencer marketing. Co to vlastně je a jak vám to pomůže...
11.2.2020 Číst dál
Pokud cílem vašeho marketingu není koncový zákazník, ale firma, je vhodné zvolit jiný způsob oslovení. Přečtěte si, jak dělat B2B marketing správně.
3.2.2020 Číst dál
Získejte nové zákazníky pomocí jednostránkového webu, který je zaměřen pouze na jediný cíl. Prodat váš produkt.
26.1.2020 Číst dál
S propagací produktů či služeb pouze na jednom marketingovém kanále si dnes již nevystačíte. Jak vytvořit efektivní mezikanálový marketing pro...
15.1.2020 Číst dál
Využijte jednu z mnoha možností na Facebooku, jak dát lidem vědět o vaší firmě. Propagujte vaši provozovnu pomocí Facebook Places.
16.12.2019 Číst dál
Získejte nové hosty do vaší restaurace. Těchto několik jednoduchých tipů vylepší vaše webové stránky a přivede vám nové zákazníky.
5.12.2019 Číst dál
Běžné e-maily už v dnešní době většinu respondentů neosloví. V lepším případě je bude jen málokdo číst, v tom horším skončí v nevyžádané poště....
2.12.2019 Číst dál
Pro pohodlné přidávání obsahu na sociální sítě se vyplatí používat software pro plánování a správu příspěvků. Marketing na sociálních sítích se tak...
25.11.2019 Číst dál
PPC reklamy patří mezi nejúčinnější způsoby, jak zvýšit zisk vašeho podnikání. Měli byste se však vyvarovat několika základních chyb, které vám mohou...
5.11.2019 Číst dál
Služba Mailchimp již dlouho nabízí svým uživatelům jednoduchý a cenově dostupný způsob správy a spouštění e-mail marketingových kampaní. Nyní poprvé...

Stránky