lead magnet
Nedílnou součástí každé marketingové strategie je kvalitní obsah. Vzdělávejte své publikum a seznamte je se svými produkty a službami. Poradíme, jak na to.

Kvalitní texty jsou nepostradatelné pro jakoukoliv obchodní marketingovou strategii. Slouží k tomu, abyste své návštěvníky pravidelně informovali o novinkách, produktech a službách a zároveň jste je také vzdělávali. Obsah je to, co vás odliší od konkurence. A co je ještě důležitější? Dostanete vaše publikum do svého marketingového trychtýře.

Podle Marketo je ve skutečnosti generování potenciálních zákazníků hlavním cílem pro 80% všech obchodníků s obsahem.

Jak tedy generovat potenciální zákazníky pomocí svého obsahu? Naštěstí existuje celá řada způsobů, ale vkládání kvalitních a čtivých textů patří k těm nejdůležitějším.

Uzavíraný obsah má mnoho podob. Od pracovních listů, přes e-knihy až po videa a webináře. Pomocí této naší příručky si sami určete, jaký typ obsahu je pro vás nejlepší, a který vyzkoušíte jako první. S námi zjistíte, jakým způsobem vás obsah udělat, tak, aby přidal hodnotu a pomohl vám dosáhnout vašich cílů generování potenciálních zákazníků.

Co je gated content?

Gated content je jakákoli forma obsahu, jakou mohou lidé získat výměnou na své kontaktní údaje. Nejčastěji sdílí své jméno či e-mail. Je to jedna z nejsnadnějších cest, jak získat více potenciálních zákazníků, protože nabízíte něco hodnotného, co váš ideální klient nebo zákazník chce, místo toho, abyste ho přímo požádali o jeho kontaktní údaje, nebo mu okamžitě předložili vaši nabídku.

Gated content můžete vytvořit různými způsoby. Některé z těchto nejčastěji používaných formátů, známé také jako lead magnety, zahrnují:

  • Průvodce/e-knihy
  • Kontrolní seznamy
  • Pracovní listy/sešity
  • Zvukové nahrávky
  • Videa (předem nahraný nebo živý webinář)
  • Případové studie

A jaký je typ obsahu? Obvykle nabízíte něco zdarma. Formát svého obsahu zvolíte podle svého oboru a vašeho cílového publika, nebo osobnosti vašich zákazníků. Například CMO, který se rozhoduje o drahém nákupu, bude mít s největší pravděpodobností větší zájem o případovou studii, zatímco případová studie obsahuje, co jako společnost děláte, než kontrolní seznam nebo průvodce. Soubor vašeho vybraného formátu můžete nahrát na váš web, proto bude přístupný prostřednictvím vaší webové stránky, ale tato stránka není přístupná všem návštěvníků webu. Zpřístupněna je jen těm zákazníkům, kteří vyplní formulář.

Formulář můžete umístit na vstupní stránku nebo jej vložit dokonce do příspěvku do blogu, nebo do hlavní navigační stránky vašeho webu. Volba, kterou si sami nakonec vyberete, úzce závisí na softwaru, který používáte a na nabízených funkcích.

Výhody a nevýhody Gated contentu

I když je Gated content cenným zdrojem pro získávání vašich nových potenciálních zákazníků, používání tohoto formátu má své výhody i nevýhody. Které to jsou?

Výhody gated obsahu

Generování potenciálních zákazníků: Hlavním důvodem vkládání obsahu je generování nových zákazníků. S kontaktními údaji, které návštěvníci webu na sebe zanechají, můžete sledovat e-maily, které vám budou v budoucnu živnou půdou pro vaše podnikání. A pokud ve svém formuláři shromáždíte ještě více informací o vašich potenciálních zákaznících, můžete svou kopii a následné nabídky přizpůsobit k jejich preferencím.

Nenákladné: Pokud se zaměříme na investice do tvorby takového chráněného obsahu, jde prakticky o jednu z nejlevnějších a nepraktičtějších způsobů. Tato taktika generování potenciálních zákazníků má vysokou návratnost investic. Je však důležité, udělat správnou strategii marketingového obsahu.

Budování důvěry: Když uživatel najde zdroj, který mu je přínosem a stojí mu za to vyměnit své kontaktní údaje, znamená to, že v něm nachází hodnotu, kterou hledá. Což pomáhá zvýšit autoritu vaší značky.

obsah

Nevýhody Gated contentu

Gated content může mít i několik nevýhod, které je třeba před samotnou tvorbou obsahu zvážit. Jedná se o:

Bariéra vstupu: Někteří uživatelé internetu mají problém sdílet své kontaktní údaje. A může je odradit od skutečnému přístupu ke zdroji. Pokud se jedná o případovou studii, která může vašim potenciálním zákazníkům pomoci při rozhodování o nákupu, můžete například více ztratit, než získat. Pokud osoba nemá dostatečný zájem sdílet své kontaktní údaje výměnou za užitečné studie, je to dobrý způsob, jak odfiltrovat nekvalifikované potenciální zákazníky.

SEO: Obvykle je Gated content sdílen ve formě PDF nebo podobného typu média, určeného ke stažení. Text jako takový už není obsahem stránky, což znamená, že jej nemůžete optimalizovat pro SEO, ani jej využít pro generování návštěvnosti.

Naštěstí existují způsoby, jak to obejít. Můžete například optimalizovat svou vstupní stránku pro klíčová slova a „propašovat“ vysoce kvalitní dlouhý obsah potřebný k tomu, aby se tato stránka umístila ve formě častých dotazů pod okrajem stránky.

Nezabezpečený obsah můžete také použít k cílení na vysoce objemných klíčových slov a pak Gated content propagovat na stránkách s vysokou návštěvností. Mohla by být dokonce PDF verze neaktualizovaného obsahu, který má další informace a důležitou hodnotu.

Jak vytvořit chráněný obsah v 7 krocích

Jestli jste připraveni generovat více potenciálních zákazníků pomocí chráněného obsahu, existuje několik důležitých kroků, které je třeba podniknout, abyste zajistili, že tento cíl skutečně dosáhne. Použijte tyto naše tipy, abyste se ujistili, že tvoříte zdroj, který bude na vaše potenciální zákazníky skutečně fungovat.

  1. Vyberte správný obsah

Mějte na paměti, že návštěvník vašeho webu musí skutečně chtít to, co nabízíte. Jinak vám své osobní údaje nedá. Chcete-li zjistit, co vaši uživatelé webu považují za důležité, podívejte se na návštěvnost svého blogu a chování zákazníků. Podívejte se na zdroje konkurence, které vaši současní zákazníci nebo klienti považují za nejdůležitější.

  1. Určete fázi trychtýře

Na kterou fázi cesty se svým Gated contentem cílíte? To je další důležitý úkol, který musíte zjistit. Postupem času budete mít pravděpodobně možnosti, které spadají do každé fáze. Případové studie budou pravděpodobně zařazeny do kategorie uprostřed nebo na konec cesty obsahového marketingu, protože někdo, kdo si stahuje případovou studii, se spíše než fáze uvědomění, zaměřuje na hodnocení záměru a hodnocení. Znalost fáze, na kterou cílíte, vám usnadní výběr typu zdroje, který byste měli vytvořit.

  1. Vytvořte silnou vstupní stránku…

Vaše vstupní stránka obsahuje všechny potřebné informace o obsahu, který návštěvník potřebuje, aby se mohl rozhodnout, zda si zdroj stáhne.

Pokud potřebujete optimalizovat svou vstupní stránku pro konverze, potřebujete „silný háček“, působivou kopii a velmi málo rušivých elementů, aby byl návštěvník vybízen k vyplnění formuláře. Jestliže je už vaše vstupní stránka indexována, (může se objevit na Googlu) budete se muset postarat o všechny doporučené postupy SEO na této stránce.

  1. Stránka s poděkováním

Tohle je ta stránka, na kterou je uživatel přesměrován ve chvíli, kdy odešle vyplněný kontaktní formulář. Věnujte jí opravdu velkou pozornost! Protože stránka s poděkováním je nejdůležitější součástí procesu generování potenciálních zákazníků. Obsahuje totiž tlačítko pro stažení PDF nebo mediálního souboru, nebo dává uživateli vědět, co má dělat dál, například zkontrolovat doručenou poštu. Na svou stránku s poděkováním můžete umístit svou sekundární nabídku ve spodní části cesty, jako způsob, jak ještě více kvalifikovat a zaujmout svého potenciálního zákazníka.

Nemáte-li platformu pro automatizaci marketingu, můžete pomocí zobrazení stránky s poděkováním zjistit, kolikrát bylo něco staženo.

  1. Splňte svůj slib

Jestliže dotyčný vyplní své kontaktní údaje a odešle kontaktní formulář a nedostane to, co mu bylo slíbeno, skončíte tím, že své značce více ublížíte, než pomůžete. Přemýšlejte o tom. Pokud někdo vyplní kontaktní formulář se svým jménem, e-mailem a dalšími, pro vás důležitými informacemi, aby získal například PDF s důležitými informacemi, jen aby zjistil, že to není vyčerpávající část obsahu na dané téma, ztratili jste jeho důvěru a veškeré praktiky, které jste tak složitě naplánovali, přišly vniveč.

  1. Sledujte a pečujte o své potenciální zákazníky

Tohle je jeden z nejdůležitějších prvků. Jakmile budete mít své potenciální zákazníky, musíte jim poslat svou nabídku. V závislosti na vašem produktu a procesu prodeje to může vypadat jako tvoření toku péče, který bude nadále přinášet důležitou hodnotu. Zároveň však budete své potenciální zákazníky vzdělávat o tom, co nabízíte, po určený počet dní, týdnů nebo měsíců poté.

Jestliže jsou pro váš prodejní proces důležité telefonní hovory, je vaším cílem s těmito e-maily pravděpodobně zavolat těm, kteří se ke zdroji dostali. Všechny vaše e-maily jako takové vedou příjemce k rezervaci tohoto hovoru.

  1. Měřte úspěch a opakujte

Všechno co se marketingu týče, chvíli trvá. To platí také u správného nastavení strategie chráněného obsahu a optimalizace pro ty nejlepší výsledky. Otevřete si Google Analytics a použijte data vašeho CRM. Použít můžete i další nástroje pro automatizaci marketingu. Tak jednoduše pochopíte, jak úspěšná byla vaše kampaň a poté tato data využijte pro vytvoření chráněného obsahu, který funguje ještě mnohem více.

Začněte generovat potenciální zákazníky s Gated contentem

Gated content je naprosto skvělý nástroj pro generování vašich potenciálních zákazníků a to pro téměř každou firmu. Poskytněte svým potenciálním zákazníkům důležité informace, zatímco oni vám dají přístup ke svým kontaktním údajům, abyste si spolu mohli vybudovat vztah. Když budete postupovat dobře, získáte naprosto jednoduchý způsob, jak nabízet cennou hodnotu a budovat myšlenkové vůdcovství a zároveň rozšiřovat zásoby. Zde pro vás máme krátkou rekapitulaci toho, jak postupovat správně: 

  1. Vyberte správný obsah
  2. Zarovnejte jej se stupněm trychtýře
  3. Vytvořte silnou vstupní stránku
  4. Vytvořte stránku s poděkováním
  5. Splňte svůj slib
  6. Sledujte své potenciální zákazníky
  7. Měřte a opakujte

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp