SEO strategie
Pomocí kroků, které si v dnešním článku ukážeme, můžete dosáhnout úspěchu ve vaší SEO strategii.

SEO lze rozdělit na jasné, opakovatelné kroky.

  • Víme, že obsah je král a uživatelský zážitek je královnou.
  • Google po nás chce, abychom vytvářeli jedinečný, relevantní a komplexní obsah, aby vyhledávající uživatel našel přesně to, co hledá.
  • Webové stránky by se měly načítat rychle a měly by uživatelům usnadňovat provádění požadovaných akcí.
  • Obsah a zkušenosti z webu by měly být hodné toho, aby byly zmíněny a propojeny s jinými relevantními, autoritativními webovými stránkami.

Tímto způsobem lze optimalizaci pro SEO rozdělit do čtyř fází:

  • Výzkum
  • Audit
  • Tvoření
  • Upevnění

Chcete se naučit opakovatelné marketingové kroky, které vám umožní vyvinout a implementovat úspěšnou digitální strategii? Tento článek poskytne obecný přehled, „co“ a „jak“.

Výzkum

Před zahájením jakékoli SEO kampaně musíte věnovat značné množství času zkoumání. Zde je několik klíčových prvků, které je třeba prozkoumat na začátku každé kampaně:

Základní výzkum:

Co: Jak si web aktuálně vede? Jaká klíčová slova aktuálně hodnotíte? Jakou návštěvnost má web měsíčně?

Jak:

  • Přehled domény Semrush
  • Organický výzkum Semrush
  • Semrush Benchmark Report

Analýza konkurence:

Co: Začněte tím, že určíte, kdo jsou vaši největší konkurenti. Poté zjistěte, pro jaká klíčová slova jsou hodnoceni a vy nikoli, a naopak. V této fázi proveďte také nějaké sledování zpětných odkazů.

Jak:

  • Semrush Klíčová slova
  • Organický výzkum Semrush
  • Analýza zpětných odkazů Semrush

Výzkum klíčových slov:

Co: Když se podíváte na klíčová slova, na která je vaše firma hodnocena, a klíčová slova, na která se zobrazuje vaše konkurence, uděláte si poměrně jasnou představu o cílovém publiku, fázích nákupu atd. Dalším krokem je vytvoření seznamu klíčových slov.

Jak:

  • Organický výzkum Semrush (konkurenti)
  • Google Search Console
  • Návrhy vyhledávání Google

Průzkum cílového publika

Co: Kdo je vaše cílová skupina a co hledá v každé fázi nákupního procesu? V této fázi budete chtít identifikovat kupující a zmapovat jejich nákupní cestu.

Jak:

  • Údaje o zákaznických službách
  • Demografické údaje Google Analytics
  • Výzkum

Audit

Nyní, když je veškerý výzkum dokončen, je čas přejít do fáze auditu. Budete muset provést několik auditů, abyste zajistili, že váš web bude obsahovat správné prvky.

Technický SEO audit

Co: Budete muset web projít několika nástroji, abyste pochopili, jak je kód vytvořen a jak ovlivňuje výkon a celkové hodnocení. K získání komplexního seznamu datových bodů a následnému odeslání těchto zjištění příslušným členům týmu můžete použít více nástrojů.

Počet datových bodů při provádění technického auditu by mohl být nekonečný, proto se zaměříme na některé z nejdůležitějších, které mají při optimalizaci na Googlu větší význam.

Jak:

Nástroje:

  • Semrush Audit
  • Screaming Frog
  • SiteBulb
  • Critical CSS 
  • Cloudflare
  • GTmetrix
  • Pingdom

Nástroje Google:

  • Google Lighthouse
  • URL Inspection
  • Structured Data Markup Helper
  • Rich Results Test
  • Chrome Dev Tools

Audit obsahu

Co: Pokud nespouštíte zbrusu nový web, pravděpodobně zdědíte spoustu obsahu. Vaše webové stránky mohou mít stovky zastaralých stránek, nebo stránek, které nezaznamenávají žádný provoz a snižují vaše skóre obsahu.

Je běžné, že lidé kanibalizují obsah, což znamená, že mají více článků cílených na stejná klíčová slova. Velmi běžný je také obsah včetně stránek s malým nebo žádným textem nebo nepokrývající téma komplexně.

Jak: Pomocí Screaming Frog nebo Semrush vytvořte seznam stránek svého webu, přidejte metriky a analytická data a označte stránky, které chcete zachovat, odstranit, předělat nebo konsolidovat.

Tzv. E-A-T audit

Co:

Expertise (Odbornost): odbornost tématu pro autora

Authority (Autorita): příchozí odkazy, sledující na sociálních sítích, citace, sdílení

Trustworthiness (Důvěryhodnost): SSL, kontaktní údaje, soukromí a vyloučení odpovědnosti

Jak: Google E-A-T guidelines

Audit zpětných odkazů

Co:

Má váš web toxické zpětné odkazy? Staly se vaše stránky obětí negativního SEO útoku? V takovém případě může být hodnocení vašeho webu negativně ovlivněno.

Jak:

Audit zpětných odkazů Semrush: Identifikujte toxické zpětné odkazy a následně je nahrajte do Google Search Console.

Audit analytiky

Co:

Máte správně nastavené GA? Sledujete konverze a/nebo cíle? Provádíte a/b testování a spouštění pixelů správně?

Jak:

Zkontrolujte svůj účet Google Analytics a ujistěte se, že jsou všechny výše uvedené položky správně nastaveny.

SEO

Vytvoření obsahu

Nyní, když je veškerý základní výzkum hotový, můžete přejít k té zábavné části: vytváření podmanivého a působivého obsahu.

Vytvořte redakční strategii

Co:

Vytvořte redakční strategii obsahující klíčová slova z vašeho výzkumu KW, trendová témata a obsah, který se bude týkat horní, střední a spodní části nákupních fází každé cílové osoby.

Jak:

Plán

Určete kadenci: Jak často budete publikovat?

Určete zdroje: Kolik autorů/editorů je k dispozici?

Určete formáty: mikropříspěvky, dlouhé příspěvky, infografika, video grafika, e-knihy, návody?

Populární témata: Pomocí Feedly, BuzzSumo nebo Google News vytvořte seznam relevantních, populárních témat.

Redakční kalendář:

Na základě kadence přiřaďte klíčové slovo nebo téma každému termínu. Ujistěte se, že pokrýváte všechny cílové osoby, fáze nákupu a relevantní klíčová slova.

Redakční pracovní postup

  • Přidejte podrobnosti ke každému obsahu: Primární a sekundární klíčové slovo, URL/metanázev/H1, délka, typ obsahu, autor, datum vydání autora, plánované datum zveřejnění.

Zkontrolujte čitelnost obsahu, zkontrolujte zahrnutí klíčových slov, přidejte podobné varianty klíčových slov a zkontrolujte použití odrážek a odstavců.

  • Zkontrolujte duplicitu obsahu

Kontrola prvků SEO na stránce

  • Ujistěte se, že existují odchozí odkazy na autoritativní zdroje.
  • Přidejte odkazy na další relevantní stránky vašeho webu.

Publikujte

Při publikaci se ujistěte, že článek neobsahuje žádné chyby formátování a že všechny prvky SEO na stránce jsou na svém místě.

Měřte

Vytvořte poznámku s datem publikování, abyste mohli sledovat výkon článku po 60, 90 a 120 dnech.

Optimalizujte

Provádějte měsíční a čtvrtletní audity, při kterých optimalizujete své stránky, které mají vzestupný a sestupný trend.

Konsolidujte

Obsah, který nefunguje dobře, lze konsolidovat s obsahem, který si vede dobře.

Dosah

Link building

Co:

Nyní můžete začít propagovat svůj obsah u jiných vydavatelů, webových stránek nebo editorů. Pomocí přímého e-mailu a dosahu v rámci sociálních médií se spojte s dalšími relevantními stránkami.

Jak:

Sestavte si seznam cílů vyhledáním relevantních stránek na Googlu, stáhněte si jejich e-mailové a sociální profily, nabídněte obsah, výměnu odkazů, nebo si jen vyžádejte odkaz a sledujte všechny konverzace.

Nástroje:

  • LinkedIn

Influenceři a ambasadoři značky

Co:

Mnoho lidí již má své populární stránky, které přitahují vaši cílovou skupinu. Oslovte je a domluvte se na partnerství.

Jak:

Vytvořte si seznam influencerů a zacilte na ně prostřednictvím e-mailu a sociálních sítí.

Nástroje:

  • Izea
  • Buzzsumo

Média

Co: Oslovte média a propagujte svůj obsah, události nebo kampaně.

Jak: Použijte PR software k identifikaci členů médií, se kterými se můžete spojit.

 

Upevnění

Konečně máte všechny stavební kameny, abyste mohli sledovat, jak se vašemu webu daří a jak vaše návštěvnost roste. V této závěrečné fázi byste měli sledovat nárůst návštěvnosti webu i příjmů.

Analýza dat

Co:

Tato fáze je celá o analýze dat a statistikách. Budete mít data pocházející z různých zdrojů. Chcete se zaměřit na používání těchto dat k posílení pravomocí vašich spotřebitelů, kupujících, ambasadorů značky, prodejního týmu a marketingových týmů. Na základě dat budete chtít určit nejlepší klíčová slova, na která se zaměříte, kampaně, které mají ohlas atd.

Jak:

GSC: Najděte stránky nebo klíčová slova se stoupajícím nebo klesajícím trendem a optimalizujte pomocí dalšího obsahu, klíčových slov, příchozích odkazů a vizuálů.

Zpětné odkazy: Které stránky získávají mnoho přirozených zpětných odkazů? A co vaši konkurenti? Podívejte se na ně a najděte je, abyste zvýšili dosah. K získání těchto dat použijte analýzu zpětných odkazů Semrush.

Konverze: Které stránky mají nejvyšší míru konverze? Jaké prvky mají tyto stránky, které můžete replikovat? K tomuto kroku použijte Google Analytics.

CRO

Co:

V této fázi je rozhodující optimalizace konverzního poměru. Chcete začít pronikat do toho, jak uživatelé interagují s vaším obsahem, vstupními stránkami a procesem placení? Provádějte průběžné experimenty, abyste mohli maximalizovat veškerý stávající provoz a zlepšit konečný výsledek.

Jak (nástroje):

  • Hotjar
  • CrazyEgg
  • Smartlook

Pokud jde o strategii SEO, nikdy nemůžete usnout na vavřínech. Je důležité neustále vytvářet obsah, sledovat výkon vašeho webu. Google neustále mění své algoritmy, takže je důležité, abyste neustále sledovali trendy a podle toho upravovali svůj web.

Níže uvádíme některé z nejzásadnějších posunů v oblasti SEO:

Hlasové dotazy:

Chytrá zařízení, jako jsou hodinky, brýle a jiná nositelná zařízení se rozvíjejí neuvěřitelnou rychlostí a interakce s vyhledávači mohou stále častěji probíhat prostřednictvím hlasu. Vždy byste měli používat otázky jako klíčová slova a optimalizovat pro hlasové vyhledávání.

Priorita indexování a procházení:

Počet indexovaných stránek roste exponenciálně a Google přechází od indexování všeho k indexování kvalitního obsahu. Upřednostňuje procházení stránek, které jsou důvěryhodné a autoritativní.

Budování odkazů:

Zaměřte se především na získání autoritativních odkazů, které vaši konkurenti ještě nemají.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp